اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1394 - 19:37   |   کد مطلب: 12644
طیف سیاسی اصلاح طلبان با نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، میتینگ ها و جلسات متعددی را با حضور سرشناس ها یا منسوبین به این طیف ، برگزار می نماید که ماه رمضان بهانه ای شد تا این افراد به بهانه ضیاقت افطاری ، گرد هم آمده و برای انتخابات تصمیم گیری نمایند.
افطاری های بودار اصلاح طلبان با حضور ثابت مدیران دولتی/ رمضان94 سیاسی اصلاح طلبان چگونه گذشت؟

به گزارش صبح الوند، به نقل از آناج، ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و همه مسلمانان در این ماه برای شریک شدن در مهمانی خدا و تقویت صله رحم، ر دوستان و آشنایان را به وعده های افطاری دعوت نموده تا بتوانند دوستی ها و رفاقت های خود را استحکام بخشند . اما با نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و حساسیت این انتخابات برای جناح های سیاسی بسیار بالاست.

از آنجایی که همواره جناح اصلاح طلبان با نزدیک به هر انتخاباتی گعده های خود را تشکیل می دهند ماه رمضان بهترین فرصتی شد تا این افراد در آذربایجان شرقی به بهانه ضیافت افطار و ماه رمضان نشست هایی را برگزار نمایند که بوی فتنه از آنها می داد. فتنه ای که مردم در 9 دی 88 بر آتش آن خاک ریخته و خاموشش کردند.

با این حال نفرات معلوم الحال جبهه اصلاح طلب آذربایجان شرقی ، رمضانی سیاسی رقم زدند که بتوانند علی رغم اختلاف های فراوان دور یک میز نشسته و برای انتخابات برنامه ریزی نمایند. بررسی میهمانان این مراسم ها نیز -که سندی است بر نشست حامیان فتنه با این طیف در رمضان سیاسی- خالی از لطف نیست.

البته نکته ای که در این مراسمات توجه همه را به خود جلب می کرد حضور معاونین استاندار ، فرمانداران ، مدیران ستادی استانداری و ارگان های دولتی بود شاید با توجه به گفته استادرحیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی مبنی بر اینکه "خارج از وقت اداری بوده ومشکلی ندارد"بتوان برای برخی از مدیران ستادی حاشیه امنی ایجاد کرد اما همه می دانیم که طبق قانون پست های سیاسی 24 ساعته محسوب می شوند.

مجلس ششمی ها و حامیان فتنه ، حاضرین همه افطاری ها/ دولتی ها غایب نبودند

به صراحت می توان گفت که برخی از نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی و حامیان فتنه در همه مراسم ها که به نام های متفاوت برگزار می شد حضور داشتند.شکور اکبرنژاد ،بهرام سرمست مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری آذریایجانشرقی در دولت اصلاحات ،کریم صدیقیان ، مصطفی مولوی رییس ستاد یکی از سران فتنه در انتخابات 88 ،یونس صمدنژاد و جعفر تقوی از فرمانداران دولت اصلاحات ،محمد باقر بهشتی اقتصاد دان ،استاد دانشگاه و معاون سابق استاندار اردبیل ، حجت الاسلام سید حمید مهدوی اقدم نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی و میرزا جواد لطف الله پور از جمله اصلاح طلبان سرشناسی هستند که در تمامی برنامه های رمضان سیاسی این جناح سیاسی حضور داشته اند . برخی از افراد حضور یافته در فتنه 88 دارای سابقه بوده و برخی نیز در مجلس ، یادگاری های تاریخی از خود به جا گذاشته اند. شاید از حضور فعال این افراد در همه نشست ها بتوان به این نتیجه رسید که برخی کاندیداهای احتمالی مجلس دهم از این نفرات باشد.

از مدیران دولتی نیز که در این نشست ها حضور داشته اند می توان به پورمهدی، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، احمد محمدزاده  سرپرست حوزه امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجانشرقی ،سعید برزگر معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تبریز،  عابدی، کرمی، راستگو و گرشاسبی از فرمانداران ، ایرج مرندی ( مدیرکل امور روستایی استانداری ) احمد اسدزاده   ( مشاور استاندار )  طالب پرهیزکار ( معاون فرماندار هشترود ) یدالله الهیار ( بخشدار خسروشاه ) امیرعباس سلطان پور ( بخشدار مرکزی هوراند ) رضا سلیم پور ( بخشدار مرکزی هشترود ) رحیم بلال زاده ( معاون فرماندار ورزقان ) جعفر راستگو ( رییس ناحیه دو آموزش و پرورش تبریز ) رضا شیرمحمدزاده ( رییس آموزش و پرورش گوگان ) اشاره کرد.

البته سوال اینجاست در دولتی که ادعای فراجناحی بودن داشته و همواره از برگزاری انتخابات فارغ از بینش ها و تعصبات سیاسی دم می زند ، حضور مدیران دولتی و حتی کسانی که دستی در برگزاری انتخابات دارند در نشست ها و افطاری های سیاسی یک جناح خاص ، چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

با این همه باید منتظر ماند و دید که آیا استانداری آذربایجان شرقی این حرکت های جناحی دولت فراجناحی را بر عهده خواهد گرفت.

مهرعلیزاده و افطاری انتخاباتی / حضور مجدد مهر علیزاده بعد از سال ها دوری

محسن مهر علیزاده از افرادی بود که در رمضان سیاسی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی حضور داشته است ،  شرکت در ضیافت افطاری با برخی اصلاح طلبان تبریز و دیدار با جمعی از فعالان اصلاحاتی مراغه، عجبشیر و بناب در مراغه مهمترین برنامه های رسانه ای شده سفر رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی بوده است.

وی در حاشیه این سفر از قطعی شدن حضور خود در انتخابات مجلس سخن به میان آورده است؛ موضوعی که شاید برای زنده ماندن اصلاحات آن چنان دور از انتظار نباشد.

مسعود پزشکیان و بازی معادله جدید سیاسی /شرایط چندان مساعد نیست

یکی دیگر از این مراسم های افطاری متعلق به مسعود پزشکیان است وی یکی از اصلاح طلبان نام آشنای آذربایجان شرقی است که زمانی وزارت بهداشت و درمان دولت اصلاحات را برعهده داشته است. در دوره های گذشته وی جایگاه ویژه ای بین کادر کارمند و غیر پزشک بهداشت و درمان داشته است چرا که مواضع وی باعث شده تا در دولت این مدت برخی پزشکان از وی فاصله بگیرند ولی با آغاز بکار دولت یازدهم و حمایت صد در صدی وی از وزارت بهداشت این دولت- که تبعیض های آن باعث اعتراضات گسترده پرستاران گردید- باعث شد تا تحلیل های انتخاباتی وی دچار دگرگونی شود ، زیرا به دلیل حمایت های بی چون چرای وی از برخی سیاست های وزارت بهداشت باعث شد تا پزشکیان جایگاه خود را در بین کادر کارمند و غیر پزشک بهداشت و درمان از دست بدهد. البته این موضوع باعث شده وی اخیرا مواضع تندی را علیه طرح تحول سلامت و عملکرد دولت در این زمینه گرفته و در صدد حمایت از اقشاری مثل پرستاران در این طیف برآید.

شاید این ضیافت افطاری وی با تشکل های سیاسی برای اندیشیدن راه چاره ای برای حضور در انتخابات آتی باشد.

میهمانی سیاسی با چاشنی مدیران دولتی

در یکی از تالارهای تبریز ضیافت افطاری اصلاح طلبان استان آذربایجانشرقی با حضور سران این طیف سیاسی در استان ، مدیران دولت و فعالان سیاسی برگزار شد .در همین مراسم بود که حضور معاون عمرانی استاندار و چهار نفر از فرمانداران شائبه های بسیاری را رقم زد.

این طور به نظر می رسد برگزاری چنین نشست هایی صرفاً برای رفع اختلافات درون تشکیلاتی این طیف بوده تا بتوانند برای انتخابات مجلس دهم لیست واحدی را ارائه نمایند.

شب های قدر با محوریت روشنفکری دینی / مخالف نظام سخنران اصلاح طلبان آذربایجان شرقی

جای تعجب است که اقدامات سیاسی اصلاح طلبان به برنامه ها و مناسبت های مذهبی کشیده شده و به مرور وقایع ناگوار دوران اصلاحات در زیر سوال بردن اعتقادات و توهین به مقدسات را در اذهان متبادر می کند.

اکثرا سخنرانان و مدعوین ویژه برنامه های شب قدر افرادی هستند که یدی طولانی در فتنه 88 و همچنین در اشاعه فرهنگ جدایی دین از سیاست داشته اند. در شب های قدر که همواره شب انس با معبود و استفاده عالمان دینی برای شناخت خود و هستی بود، اصلاح طلبان آذربایجان شرقی از احسان شریعتی ، مقصود فراستخواه ، فاطمه راکعی و حبیب الله پیمان جهت سخنرانی در این شب ها با موضوتع روشنفکری دینی دعوت بعمل آوردند.

همه این افراد به نحوی شناخته شده بوده و از جهت های متعددی نظام اسلامی و مردم سالاری دینی را مردود دانسته اند.

سوال اینجاست که اولاً چرا اصلاح طلبان آذربایجان شرقی قصد مطرح کردن روشنفکری دینی را به جای تفکر اسلام ناب محمدی (ص) داشته و دوماً چرا در این خط روشنفکری دینی از تمامی حامیان فتنه  و منسوبین آن دعوت نموده اند.

جای تعجب است که تیم دولت در مقابل حضور فتنه گران در تبریز سکوت کرده و حتی بعضا اعتدالیون استان به شدت از این وضع موجود حمایت می نمایند. در کمال تعجب لازم به ذکر است برخی از حامیان این جریان که قرار بود برنامه های مذکور توسط آنها در منزل یا برخی مکان های دیگر برگزار شود ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که با وساطت استاندار آذربایجان شرقی این افراد آزاد گشتند!!!!

خواب آشفته صادق خرازی برای انتخابات/ ندای ایرانیان آخرین میزبان رمضان سیاسی

صادق خرازی در تبریز میهمان اصلاح طلبان این شهر بود، وی یکی از مخالفان به جد دولت نهم و دهم است با این همه وقایعی چون فتنه 78 ، تخریب اقتصاد داخلی ، غرب گرایی و دوری از آرمان های انقلاب را در 8 سال اصلاحات به وادی فراموشی سپرده است.

بعد از گذشت چندین ماه ، بالاخره خرازی صراحتاً به اختلاف میان اصلاح طلبان اشاره کرده و وحدت رویه ای تشکیل دهند که ماه عسل کلیه برنامه های رمضان سیاسی اصلاح طلبان است.

گفتنی است نمایندگان احزاب و گروههای اصلاح طلب استان نیز همچون اعضای حزب مشارکت ، ندای ایرانیان ، اعتدال و توسعه ، حزب اراده ملت ، اعتماد ملی ، انجمن اسلامی معلمان ، مجمع زنان نواندیش، کارگزاران سازندگی،  انجمن  اسلامی مهندسان،  اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی استان آذربایجان شرقی و نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز حضور داشته و شخصیت های سیاسی این طیف نیز مدعو ضیافت رمضان سیاسی ندای ایرانیان بوده اند.

از تیم دولت تدبیر و امید نیز احمد محمدزاده  سرپرست حوزه امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجانشرقی،ایرج مرندی ( مدیرکل امور روستایی استانداری ) دکتر احمد اسدزاده ( مشاور استاندار ) حاج طالب پرهیزکار ( معاون فرماندار هشترود ) یدالله الهیار ( بخشدار خسروشاه ) امیرعباس سلطان پور ( بخشدار مرکزی هوراند ) رضا سلیم پور ( بخشدار مرکزی هشترود ) رحیم بلال زاده ( معاون فرماندار ورزقان ) جعفر راستگو ( رییس ناحیه دو آموزش و پرورش تبریز ) رضا شیرمحمدزاده ( رییس آموزش و پرورش گوگان )، سعید برزگر معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تبریز میهمان این ضیافت بوده اند.

البته شهردای و شورای شهر نیز این عرصه را خالی نگذاشته و میر ولی آتش زر ( معاون اداری مالی شهرداری منطقه دو )  و غلامی ( مشاور شهردار کلانشهر تبریز ) نیز در این برنامه حضور داشته اند.

گفتنی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی ، با این گام های خود ، در تاریخ تبریز ، رمضان سیاسی را رقم زده و درصددند از هر فرصتی برای حضور در انتخابات استفاده نمایند. همچنین شنیده ها حاکی از آن است در این نشست ها به طور علنی به حمایت از سران فتنه 88 نیز پرداخته شده است.

از طرفی مدیران دولتی به خصوص مدیران حوزه سیاسی –که بر اساس قانون ، سمت 24 ساعته دارند - نقشی بزرگ در انتخابات ایفا خواهند نمود، با این همه حضور این افراد در نشست ها و ضیافت های جناح های خاص  شائبه های بسیاری بوجود می آورد که باید منتظر ماند و پاسخ دولت را در این رابطه شنید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان