اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1394 - 8:47   |   کد مطلب: 12704
عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: آنکه آقای ظریف گفته است که در متن کلمه تعلیق نیامده، جمله ای اشتباه است. در کل داستان تعلیق است و بحث لغو بعد از 8 سال صورت می گیرد.
اظهارات وزیرخارجه در مجلس در خصوص متن برجام اشتباه بود/ 16 بار در متن به تعلیق اشاره شده است

به گزارش صبح الوند، فواد ایزدی در گفتگو با مرصاد، در خصوص اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم در مجلس و بیان اینکه کلمه تعلیق در متن برجام نیامده است، اظهار داشت: در بحث تحریم ها 2 کلمه  suspend و leaft مطرح می شود که suspend به معنای تعلیق و leaft به معنای لغو است و این در حالی است که در متن چهار بار کلمه suspend آمده است.

 

وی افزود: همچنین 12 بار کلماتی آمده است که معنای تعلیق می دهند. به عنوان مثال کلمه Terminate the implementation آمده است که بحث متوقف کردن اجرا را مطرح می کند و این یعنی برنامه ما را تعلیق می کند.

 

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان افزود: برای درک بهتر این موضوع از این مثال استفاده می کنم که مثلا در تهران روز جمعه طرح ترافیک متوقف می شود و این یعنی شنبه این طرح دوباه بر می گردد و قانونش سرجای خودش است.

 

ایزدی تصریح کرد: وجود 12 کلمه با مفهوم تعلیق و 4 کلمه به معنای تعلیق که در مجموع 16 کلمه می شود نشان دهنده اشتباه بودن صحبت آقای ظریف است.

 

 

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: از طرفی ترجمه منتشر شده، ترجمه ای است که وزارت خارجه منتشر کرده است و این چیزی نیست که دیگران ترجمه کرده باشند.

 

وی تصریح کرد: پس آنکه گفته اند که در متن کلمه تعلیق نیامده است، جمله ای اشتباه است. در کل داستان تعلیق است و بحث لغو بعد از 8 سال صورت می گیرد و قبل از آن همه چیز تعلیق می شود.

 

ایزدی در ادامه به ادعای جواد ظریف در خصوص الزام آور نبودن قطعنامه اشاره کرد و گفت:  آقای دکتر ظریف در گفتگویی که با مجله صدا برای اولین بار داشتند گفته بودند که ما قطعنامه را می خواهیم برای اینکه برای کشورها الزام ایجاد کند، حالا ایشان می گویند که آن را اجرا نمی کنیم؟

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان