اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1394 - 11:38   |   کد مطلب: 12710
یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:
مذاکره ما با آمریکا فقط در مسائل هسته ای است ولاغیر
معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند که مذاکرات ما و آمریکا فقط در مورد مسائل هسته‌ای و کسی حرف از روابط نزند.
مذاکره ما با آمریکا فقط در مسائل هسته ای است ولاغیر

به گزارش صبح الوند، معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در  سپاه انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان در مراسم افتتاحیه دوره طرح ولایت دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان همدان با اشاره به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه برخی افراد در جشن هسته‌ای و دفاع از سران فتنه 88، اظهار داشت: در این شعارها موضوعاتی چون نافرمانی مدنی به چشم می‌خورد.

سرهنگ پاسدار محمود قاسمی گفت: سران فتنه به زباله دان تاریخ پیوستند و خواب بازگشت آنها به عرصه سیاسی کشور یک خواب پریشان و تعبیر نشدنی است.

وی با اشاره به متن اولیه جمع بندی مذاکرات هسته‌ ای ایران و 1+5، اظهار کرد: متاسفانه در بند 11 و 12 جمع‌بندی مذاکرات وین که بیشترین چالش و بحث ها را در چند روز گذشته داشته حق «وتو» از کشورهای چین و روسیه سلب شده است.

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در  سپاه انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان افزود: سلب این امتیاز مهم یکی از گزینه‌ های مثبت ایران بود که با شیطنت برخی کشورها از بین رفت، که این موضع جای حرف دارد.

وی گفت: چرا در زمان قبل از انقلاب فعالیت هسته‌ای ما تحت سلطه استکبار جهانی، آمریکا ایرادی نداشت اما اکنون انقلاب اسلامی ایران حق ندارد از این تکنولوژی مهم و ارزشمند بهره‌مند شود؟

قاسمی اظهار کرد: این رویکرد آمریکایی ها در قبل و بعد از انقلاب، سیاست یک بام و دو هوا نسبت به ایران است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال بمب هسته‌ای نبوده، نیست و نخواهد بود، افزود: ما باید با توجه به اتمام منابع سوخت فسیلی دنیا باید به سمت استفاده از صنعت صلح آمیز هسته‌ای برویم تا از دیگر کشورهای دنیا عقب نمانیم.

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در  سپاه انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان گفت: مسئله هسته ای ایران به هیچ وجه سیاسی نیست و به دولت های اصلاح طلب یا اصولگرا که بر روی کار می آیند بستگی ندارد.

وی با اشاره به رشد 11 برابری علم ایران در دنیا این بحث را نقطه مثبتی ارزیابی کرد و افزود: دانشمندان و جوانان انقلابی ما نباید به این جایگاه فعلی بسنده کرده و دست از کار بکشند، زیرا کشورهای دیگر دنیا از حرکت علمی بازنایستاده و در این مسیر گام های اساسی و مهمی برمی‌ دارند.

قاسمی گفت: راه رشد و توسعه کشور تکنولوژی هسته‌ای به همراه پیشرفت علمی است.

وی اظهار کرد: یکی از فواید مهم دستیابی به تکنولوژی هسته ای، رونق صنعت برق کشور است که باید در این زمینه کارهای زیادی انجام شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با مقایسه تولید برق در نیروگاه هسته ای بوشهر و نیروگاه شهید مفتح همدان، افزود: ظرفیت اسمی این دو نیروگاه در کشور 1000 مگاواتی است، در حالی که یکی با سوخت هسته ای کار می کند و دیگری با آب در حال فعالیت است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل کمبود آب در کشور نیروگاه 1000 مگاواتی شهید مفتح همدان با 20درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید برق است که اگر همین نیروگاه هم مثل بوشهر هسته ای بود الان روزانه 1000 مگاوات برق وارد مدار برق کشور می کرد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مهم رادیو داروها در کمک به بیماران کشور اشاره کرد و اظهار کرد: هم اکنون  بیش از یک میلیون بیمار نیازمند به رادیو‌دارو در کشور وجود دارد کهخ اگر این بحث مهم در کشور حل شود دیگر نیازی به صرف هزینه های میلیونی برای خرید چند آمپول بیماران نیست.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان