اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 19:15   |   کد مطلب: 12853
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: به نتیجه رسیدن مذاکرات اقدام فردی نبوده بلکه ترکیبی از اقدامات در ابعاد مختلف داخلی و خارجی را در برمی‌گیرد.
تحریم‌ها کار عناصر فراری فتنه 88 است

به گزارش صبح الوند، محسن سلیمانی ظهر امروز در سلسله نشست‌‌های هفتمین دوره خط امام (ره) طرح ولایت استانی با بیان اینکه ایران اسلامی در مذاکرات قدرت خود را به رخ جهانیان کشید، اظهار کرد: کشور ایران که قبل از انقلاب، کیلومترها زیر صفر بود و با وجود شاه بی‌اراده، جایگاهی در جهان نداشت اما امروز در برابر 6 کشور قدرت‌نمایی می‌کند.

وی با تأکید بر تلاش مضاعف فرزندان غیور ایران در مذاکرات اخیر یادآور شد: باید این را به یاد داشته باشیم رهبری در دیدار با دولتمردان تأکید داشتند انصاف در حق دولت‌های گذشته رعایت شود زیرا این توافق حاصل تلاش‌های 12 ساله است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در گذشته نیروگاه هسته‌ای ایران با 19 هزار سانتریفیوژ فعال بود که با توافق صورت گرفته به 6 هزار رسیده است.

وی گفت: این امر نشان از قدرت‌سازی دولت گذشته در مذاکرات بوده و گرنه اکنون اجازه فعالیت سه سانتریفیوژ نیز داده نمی‌شد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه رویکرد دیپلماسی خنده اشتباه محض است، اظهار کرد: اگر این دیپلماسی جوابگو بود، مصدق علاوه بر خنده‌رو بودن، اعتقادی به ولایت فقیه نداشته و مدعی سکولاریسم بود اما باز آمریکا و انگلیس به این مهره خاکستری نیز رحم نکرد.

وی با بیان اینکه به نتیجه رسیدن مذاکرات اقدام فردی نبوده بلکه ترکیبی است، افزود: این مذاکرات محصول حضور همیشه در صحنه ملت ایران و پیشرفت‌های تکنولوژی‌ تا مذاکرات وزیر امور خارجه در مذاکره است.

وی با اشاره به تفکر برخی که مذاکرات را آغاز رابطه ایران با آمریکا می‌پندارند، خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر، این مذاکره و رابطه تنها در حد هسته‌ای بوده و ایران رابطه‌ای با آمریکا نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این مذاکره به معنای به زانو درآوردن ایران اسلامی نیست، افزود: راه نجات همواره مقاومت است و اگر وادهیم آنها با قدرت پیش خواهند رفت.

وی با تأکید بر حضور مقتدرانه در صحنه‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: مذاکرات تنها برای رفع تحریم‌های نظام سلطه‌ است که از سوی عناصر فراری فتنه به آنها دیکته شده بود.

سلیمانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی هم‌راستا با مذاکرات باید دنبال شود، گفت: آمریکا بیش از ایران به این مذاکرات و توافق نیاز دارد که بر این اساس باید با قدرت با دشمنان صحبت کرد.

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای بهتر از این هم می‌شد دنبال شود، افزود: اگر قبل از مذاکرات کار هسته‌ای متوقف نشده بود، اکنون می‌شد با فعالیت 20 هزار سانتریفیوژ هم به توافق رسید که همین امر اهمیت مذاکره از موضع قدرت را نشان می‌دهد.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان