اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1394 - 7:39   |   کد مطلب: 12757
مدیرکل گمرک استان همدان گفت: امکان ترخیص خودرو از گمرک همدان فراهم و مجوز صادرات کالاهایی چون پسته، چرم، پوست و سالامبور نیز اخذ شده است.
فراهم شدن امکان ترخیص خودرو از گمرک همدان

به گزارش صبح الوند، جمال خشوعی، با بیان اینکه امکان ترخیص خودرو از گمرک همدان وعده روز تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان بود، اظهار کرد: امکان ترخیص خودروهای با ظرفیت حداکثر 2500 از 24 تیرماه سال جاری از گمرک همدان با حمایت‌های مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس میسر شد.

وی با بیان اینکه گمرک همدان به مجموعه گمرکات تخصصی ترخیص خودرو در کشور پیوست، افزود: متقاضی واردات خودرو در استان همدان وجود دارد و از این پس می‌توانند از داخل استان اقدام به ترخیص کنند و درآمد مناسبی نیز برای دولت به دست آید.

مدیرکل گمرک استان همدان با تأکید بر اینکه مکان مورد نیاز برای ترخیص خودرو در گمرک همدان نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، خودرو بدون پیاده‌شدن از تریلی و ظرف 6 ساعت از گمرک همدان ترخیص خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت کشاورزی در استان همدان امکان ترخیص بذر و نهال نیز از گمرک همدان مهیا شد، ادامه داد: با توجه به ضرورت ارتقای کشاورزی استان و تغییر الگوی کشت، امکان واردکردن بذر و نهال را از گمرک استان برای فعالان عرصه کشاورزی مهیا کردیم.

خشوعی با اشاره به اینکه مجوز صادرات پسته نیز از گمرک همدان اخذ شد، خاطرنشان کرد: از آنجا که صادرات از اصول مهم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت است، مجوز صادرات پوست، چرم، سالامبور و فرش دستباف که برای مدتی از همدان گرفته شده بود، اخذ شد.

وی با تأکید بر اینکه مجوز ترخیص شیرآلات بهداشتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، لوازم خانگی بزرگ و کارانه دوپاساژ نیز از گمرک همدان اخذ شده، گفت: در حال حاضر پیگیری برای اخذ مجوز صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و طلا و جواهر از استان همدان آغاز شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه از آبان ماه سال 93، گمرک همدان به سیستم جامع مجهز شده، اظهار کرد: با این اقدام، تشریفات گمرکی از حالت سنتی در امور مربوط به صادرات و واردات خارج و امکان اظهار از راه دور مهیا شده است.

وی افزود: با این اقدامات صادرکننده و واردکننده نیاز به حضور فیزیکی در گمرک همدان ندارند و به وسیله شبکه اینترنت محل کار و یا منزل می‌توانند کالای صادراتی و وارداتی خود را اظهار کنند.

خشوعی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ارزیابی و کارشناسی به صورت سیستمی انجام می‌شود، تصریح کرد: سیاست گمرک ایران بر مبنای اعتماد به فعالان اقتصادی پایه‌ریزی شده و ترخیص کالا در حداقل زمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به بازرسی کالاهای صادراتی جز در موارد خاص وجود ندارد، ادامه داد: در گمرک همدان به سیستم ایکس‌ری مجهز است و هر کالایی را که منطبق با کالای صادراتی نباشد تشخیص می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گمرک همدان موفق به کاهش زمان ترخیص کالا شده و در صورت وجود مدارک مثبت و لازم در عرض کمتر از 6 ماه، اقدامات لازم را برای واردات کالا انجام خواهد داد.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان