اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 7:51   |   کد مطلب: 12822
رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران گفت:ما از گذشته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کرده بودیم که امور مردم را به توافق گره نزنید، زمانی که اعلام شود که آب، نان، اشتغال، ازدواج، محیط زیست و دیگر امور به توافق بستگی دارد خوب امروز توافق انجام شده است، حال باید پرسید که آیا تمام آن مشکلات برطرف می شود؟
آنهایی که معیشت مردم را به مذاکرات هسته ای گره زده بودند امروز باید پاسخگو باشند

به گزارش صبح الوند به نقل از ورامین ما،  سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که ملت بزرگ ایران در جریان هستند مذاکرات هسته ای را با اجماع داخلی و پشتیبانی و مقاومت ملت ایران و رهنمودهای راهگشا و موثر مقام معظم رهبری پیش بردیم.

وی ادامه داد: در نهایت نیز به یک جمع بندی مذاکرات رسیدیم که با عنوان برنامه جامع اقدامات مشترک یا همان برجام از آن یاد می شود که رمز موفقیت در مذاکرات در مرحله اول رهنمودهای استراتژیک و موثر مقام معظم رهبری بود که به موقع و در مواقع لازم قاطع ورود پیدا کرده چهارچوب و خطوط قرمز را بیان کردند و از تیم مذاکره کننده نیز حمایت کردند تا روند کار به شکل مثبتی باشد.

عده ای با دو قطبی کردن توافق می خواهند میوه خود را بچینند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحله دوم این بود که ملت ایران با مقاومت و تحمل تهدیدها، تحریم ها و فشارها و حمایت از تیم مذاکره کننده زمینه را برای پیشرفت کار آماده کردند و همچنین تلاش و فعالیت تیم مذاکره کننده نیز که شبانه روز تلاش کردند و ایستادند که با این امتیازات در نهایت به یک برجام رسیدیم.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران گفت: امروز در مرحله ای هستیم که به فرموده مقام معظم رهبری باید برجام را به صورت دقیق و با تعمل و تحقیق بررسی کنیم و به ارزیابی آن بپردازیم که اگر به نفع ملت ایران و در جهت منافع ملی کشور و در جهت تحقق اهداف و حقوق مسلم ما بود که آن را تایید کنیم و اگر نبود اشکالات و ایرادات را بیان کنیم.

نقوی افزود: در این زمینه نقادی منصفانه اثر خیلی زیادی دارد زیرا همه صاحب نظران و کارشناسان باید به صورت جدی کلمه به کلمه، جمله به جمله و پاراگراف به پاراگراف را مورد بررسی قرار دهند و نقد کنند زیرا منافع ملی کشور مطرح است.

وی ادامه داد: گاهی وقت ها در این بین عده قلیلی می خواهند از این معرکه و آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند و این حرکت بزرگ نظام و موضوع ملی کشور را به یک بحث سیاسی جناحی تبدیل کنند و با دو قطبی کردن جامعه به مخالفین و موافقین توافق، در انتخابات مجلس بار و میوه خود را بچینند.

نماینده شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این حرکت خیانت به کشور و مملکت است، موضوع هسته ای موضوع سیاسی و جناحی کسی نیست بلکه منافع ملی ملتی است که بالغ بر بیست سال زحمت کشیده اند و برای این دستاوردها خون داده اند و ایستادگی کردند و سال ها تحریم را تحمل کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هر نوع حرکت سیاسی و برخورد سیاسی با موضوع مذاکرات و جمع بندی آن و دستاویز قرار دادن آن خیانت به ملت محسوب می شود زیرا در چنین فضایی باید نقد صورت بگیرد و بررسی انجام شود تا بتوانیم به یک نتیجه در جهت منافع ملی کشور برسیم.

بعد از برجام باز هم مسئولین آمریکایی از تهدید ملت ایران و گزینه نظامی استفاده می کنند

وی همچنین در خصوص صحبت های مسئولین آمریکا بعد از توافق نیز گفت: یکی از انتظارات و اهدافی که در مذاکرات و نهایتاً به نتیجه رسیدن مذاکرات وجود داشت این بود که بعد از مذاکرات و جمع بندی شاهد استفاده از ادبیات تهدید و تحریم و مقابله از سوی آمریکایی ها نباشیم.

نقوی ادامه داد: ما ۱۲ سال در حال مذاکره هستیم که دو سال اخیر جدیت بیشتری داشت و همه توجیه مان در مذاکرات و دادن امتیازات این بود که اگر امتیازات را بدهیم و مذاکرات صورت گیرد و به نتیجه برسیم دیگر خصومت ها تمام می شود و روابط و مناسبات مسالمت آمیز می شود اما شاهد هستیم که بعد از برجام باز هم مقامات آمریکایی از تهدید ملت ایران و گزینه نظامی صحبت می کنند و همپیمانان آنها و یا برخی کشورهای منطقه که با چند موشک نظم سیاسی آنها نیز بهم خواهد ریخت هم دیگر خودشان را در اندازه ای می بنند که از این ادبیات تهدید آمیز علیه ما استفاده می کنند.

کسانی که در داخل کشور فکر می کنند آمریکایی ها اهل منطق هستند باید از خواب غفلت بیدار شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز ما شاهد این نوع ادبیات هستیم، زمانی که مذاکره کرده ایم و از طریق آن به یک جمع بندی رسیده ایم استفاده از این ادبیات دیگر چه معنا و منطقی دارد که لازم است دو نکته مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در خصوص نکته اول گفت: نه آمریکا و نه رژیم صهیونیستی و نه هیچ کدام از قدرت های پوشالی منطقه هیچکدامشان جرأت نمی کنند که حتی یک گلوله هم به سمت کشور ما شلیک کنند زیرا یک بار این تجربه را کرده اند و با نتیجه و جواب دندان شکن ملت ما مواجه شده اند.

وی افزود: می دانند که اگر کوچکترین تهدید نظامی علیه ملت ایران و کشور ما عملی شود ملت ما چنان پاسخ دندان شکنی خواهند داد که تا عمرشان از یادشان نرود.

نقوی در خصوص نکته دوم نیز گفت: کسانی که در داخل کشور فکر می کنند آمریکایی ها اهل منطق، مذاکره، قانون، حقوق بشر و مناصبات انسانی هستند باید از خواب غفلت بیدار شوند، آمریکا در هر شرایطی یک جنایتکار و تجاوزگر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جنس آمریکا وحشی گری، تجاوزگری و خیانت به کشورها است.

ملت ایران باید برجام را داوری کند

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران در خصوص اطلاع رسانی عمومی برجام نیز گفت: مشی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر این اساس است که مردم باید در جریان امور قرار بگیرند و از ریز مطالب مطلع شوند و موضوعات برای آنها کالبد شکافی و تبیین شود.

وی افزود: لازم است که در کشور ما نهضتی به وجود آید تا سخنورها و اصحاب رسانه و محافل علمی، آموزشی وارد میدان شوند و برجام را به صورت ریز به ریز برای مردم تبیین کنند تا عموم مردم نیز بدانند که داده های ما چه بوده و ستاده های ما چه بوده است زیرا محکمه و داور در حوزه برجام ملت بزرگ ایران هستند

نقوی گفت: ملت بزرگ ایران باید داوری کنند که این توافق خوب است یا بد به همین دلیل اطلاع رسانی به مردم ضرورت دارد.

نماینده شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در خصوص توقعات عموم مردم برای بهبود معیشت بعد از توافق نیز گفت: افرادی که این توقعات را برای عموم مردم ایجاد کرده اند باید پاسخگوی این توقعات نیز شوند.

آنهایی که تمام معیشت مردم را به مذاکرات گره زده اند امروز باید پاسخگوی ملت باشند

وی تصریح کرد: ما از گذشته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کرده بودیم که امور مردم را به توافق گره نزنید، زمانی که اعلام شود که آب، نان، اشتغال، ازدواج، محیط زیست و دیگر امور به توافق بستگی دارد خوب امروز توافق انجام شده است، حال باید پرسید که آیا تمام آن مشکلات برطرف می شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت حق دارند که امروز نیازهای خود را از دولت مطالبه کنند که دولت نیز باید پاسخگوی این مطالبات باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان