اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 11:01   |   کد مطلب: 13198
فرماندار و نماینده شهرستان بهار با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیدار داشتند.‎
دیدار فرماندار و نماینده بهار با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

به گزارش صبح الوند به نقل از بهارانه، در اين نشست ابتدا نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس احترام و تکريم خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران را وظيفه همه مسئولان در تمامي ردهها دانست و اظهار کرد: خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران قشري ارزشمند براي مردم، نظام و انقلاب اسلامي هستند که خدمت به آنان براي همه مسئولان افتخاري بزرگ و توفيقي الهي است.

محمدعلي پورمختار آمادگي شهرستانها را در خصوص ارائه هر چه بهتر خدمات به خانوادههاي شاهد و ايثارگر اعلام کرد و افزود: اشتغالزايي و رفع بيکاري فرزندان ايثارگران، ساماندهي گلزارهاي شهدا و رسيدگي به مسائل و مشکلات خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان از جمله مهمترين اولويت هاي مورد توجه است.

وي با اشاره به ايجاد يک جبهه فرهنگي براي مقابله با فراموشي فرهنگ دفاع مقدس گفت: دشمنان اسلام ميخواهند اسلام واقعي را از صحنه خارج کنند و ما بايد با استفاده از تمام امکانات موجود مجازي با اين ترفندها مقابله کنيم.

وي اظهار داشت: شهرستان هاي بهار و کبودراهنگ نيازمند کمک در حوزه ساختاري، نيروي انساني، پرسنل، رفاه، تخصيص اعتبار براي برگزاري يادواره ها و حوزه فرهنگي در حيطه بنياد شهيد و امور ايثارگران دارند.

وي بر ساماندهي گلزارهاي شهداي باقيمانده (ساماندهي نشده) و تصويب اعتبار به اين منظور تاکيد کرد و گفت: همچنين جهت اتمام يادمان شهداي گمنام شهرستان نيز بايد در نظر گرفته شود.

سپس قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور گفت: بودجه امسال بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور 8 هزار ميليارد تومان است و بنياد شهيد متولي خدمات رساني به جامعه ايثارگران است.

محسن انصاري به بررسي وضعيت بيمه و درمان جانبازان پرداخت و گفت: بيمه ايثارگران پس از تصويب در برنامه پنجم توسعه تا امروز چندين مرتبه دچار تغيير شده است. وي ادامه داد: سال 1393 بيمه ايثارگران بهصورت کامل به بنياد محول شد و تعداد زیادی از ايثارگر در دستگاه اجرايي تحت پوشش بيمه بنياد قرار گرفتند. قائم مقام بنياد به موضوع بيمه ايثارگران در قانون بودجه سال جاري اشاره کرد و گفت: قانون تنظيم بخشي از مقررات دولت به موضوع بيمه ايثارگران پرداخته است، اما بخشهايي از آن بايد تعيين تکليف شود.

سردار انصاري خدمترساني به ايثارگران را، تنها منحصر به بنياد شهيد و امور ايثارگران ندانست و گفت: البته بنياد افتخار دارد که متولي اصلي ايثارگران است و ما خدمت به آنان را وظيفه و افتخار خود ميدانيم، اما تمام مردم و دستگاههاي کشور در قبال خدمات جبرانناپذير و فداکاريهاي ايثارگران مديون هستند و بايد امور آنان را پيگيري کنند. وي گفت: انجام ديدارهاي مستمر با خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان و رسيدگي به مسائل و مشکلات آنان از قبيل ايجاد اشتغال براي فرزندان اين قشر از جمله برنامه هاي مهم سازمان است.

وي افزود: عامل بقاي امروز و آينده ما بهرهمندي از فرهنگ مقاومت و ايثار است، فرهنگي که نجاتبخش بوده و هست و امروز به واسطه همين فرهنگ، خط مقاومت در منطقه ايجاد شده و اسرائيل را رو به زوال گذاشته است و قدرت امروز ايران هم به واسطه همين فرهنگ به دست آمده است.

وي در ادامه سخنانش گفت: همه جريانهاي تاريخي با آسيبهايي همچون تحريف، تخريب و فراموشي مواجه اند و فرهنگ دفاع مقدس هم ميتواند مورد تخريب و تحريف تهديد قرار گيرد و هدف نهايي آنها تحريف و تخريب هويت و ماهيت انقلاب اسلامي است و ما بايد با پايش، پالايش و پويش با اين اقدام تحريفي و تخريبي مقابله کنيم. وي ادامه داد: ايستادگي مردم در جنگ تحميلي با بهرهگيري از روحيه ايمان به پيروزي ماندگار در تاريخ تبديل شد و دفاع مقدس در واقع عظمت و قدرت ملت ايران را نشان داد.

وي اظهار کرد:کانالهاي ماهوارهاي و شبکههاي زيادي هر روز در حال تلاش براي تخريب چهره اسلام ناب هستند بنابراين ميتوانيم با استفاده از معارف موجود در فرهنگ دفاع مقدس با چنين تلاشهايي مقابله کنيم.در ادامه محسن مرادي پناه و احسان قنبري فرمانداران بهار و کبودر آهنگ خواسته هايي را مطرح و قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در زمينه هاي گوناگون قول مساعد داد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان