اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 11:02   |   کد مطلب: 13199
نشست مشترک نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت به همراه فرمانداران دو شهرستان با وزير نفت برگزار شد.
نشست مشترک فرماندار و نماینده شهرستان بهار با وزیر نفت برگزار شد

به گزارش صبح الوند به نقل از بهارانه، در اين نشست ابتدا نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از توفيقات نظام جمهوري اسلامي ايران بهره مندي 98 درصدي شهرها و روستاهاي کشور از نعمت گاز است. محمد علي پور مختار افزود: اميدواريم با رفع تحريمها شاهد رونق اقتصاد کشور به خصوص در عرصه نفت و گاز باشيم و خدمات بهتري به مردم ارائه نماييم.

سپس محسن مرادي پناه و احسان قنبري فرمانداران بهار و کبودراهنگ به بيان مشکلات و نيازهاي دو شهرستان و لزوم پيگيري آنها اشاره کردند و خواستار اجراي پروژه هاي گازرساني به روستاهاي باقيمانده و مناطق محروم شدند.که در اين زمينه وزير نفت قول مساعد داد.

در ادامه وزير نفت گفت: پيش بيني مي شود از اواخر آبان ماه يا آذرماه شاهد رفع تحريمها وتحريمهاي صنعت نفت شويم. بيژن نامدار زنگنه افزود: بخشي از تحريمهاي اعمال شده عليه صنعت نفت در بخش فروش نفت، کميت آن، حمل و نقل، بيمه ها، جابجايي پول و تصرف ايران در جابجايي پولهاي فروش نفت مي شود.

وي ادامه داد: در صورتي که اين تحريمها لغو شود اولين کار اين است که بتوانيم سهم ايران را که بيش از يک ميليون بشکه است در بازارجهاني احيا کنيم.

وزير نفت درباره برنامه هاي وزارت نفت براي جلوگيري از خام فروشي نيز گفت: برنامه هاي وزارت نفت در اين زمينه در چارچوب اقتصاد مقاومتي است؛ به نحوي که تا سه سال آينده توليد ميعانات گازي از ميدان پارس جنوبي و ديگر ميدانهاي کشور به يک ميليون بشکه در روز مي رسد که در داخل کشور فراوري خواهد شد.

وي ادامه داد: براين اساس بخشي از ميعانات گازي توليد شده در اختيار پالايشگاه ستاره خليج فارس که ظرفيت فراوري 360 هزار بشکه را دارد قرار مي گيرد که فاز نخست اين پالايشگاه تا پايان امسال افتتاح مي شود.

وزير نفت گفت: در بخش پتروشيمي 70 ميليارد دلار طرح براي توسعه طرحهاي جديد و قديمي پتروشيمي تعريف کرده ايم که با اجراي اين طرحها ارزش توليدات ما سه برابر ميشود.

زنگنه ادامه داد: هدف اصلي از تحول در قراردادهاي نفتي، جذب شرکتهاي بزرگ نفتي براي تقويت فناوري ملي در صنعت نفت است و جذب منابع مالي دومين هدف ما به شمار مي آيد، استفاده از اين قراردادها براي توسعه ميدانهاي مشترک نفت و گاز يک اولويت براي ما در اين زمينه به شمار مي آيد، از سوي ديگر اگر بتوانيم ضريب بازيافت نفت را افزايش دهيم، ارزش افزوده زيادي براي کشور به همراه خواهد داشت.

وزير نفت با راهبردي خواندن اقتصاد مقاومتي براي خروج از مشکلات گفت: اقتصاد مقاومتي ما را قادر مي کند منابع مالي مورد نياز خود را از داخل تامين کنيم.زنگنه خبر داد: تا دو سال آينده به کليه روستاهاي بالاي 20 خانوارکشور گاز رساني صورت مي پذيرد و از لحاظ اعتبارات نيز هيچ گونه مشکلي نداريم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان