اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 11:07   |   کد مطلب: 13266
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه امسال اتفاق مهمی در کشور رخ داده و آن توجه به توانمندسازی حوزه بانوان است، گفت: امیدواریم این مسئله تنها شعار نباشد و بتوان از دستاوردهای قشر توانمند زنان استفاده کرد.
امیدواریم توجه به توانمندسازی بانوان در حد شعار باقی نماند

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، طاهره دوروزی در نشست مشاوران و نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به سفر هیئت دولت به همدان اظهار کرد: با حضور معاون امور بانوان ریاست جمهوری به استان، امیدواریم به مسائل و مشکلات بانوان به صورت خاص پرداخته شود.

وی هدف از سفر هیئت دولت به همدان را آگاهی از مشکلات استان دانست و افزود: با حضور رئیس جمهور در همدان چالش‌ها بررسی و راهکارهای مناسب این استان ارائه خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه امسال اتفاق مهمی در کشور رخ داده و آن توجه به توانمندسازی حوزه بانوان است، گفت: امیدواریم این مسئله تنها شعار نباشد و بتوان از دستاوردهای قشر توانمند زنان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی بانوان در مشاغل کاذب و غیررسمی فعالیت دارند که در شأن آنها نیست، خاطرنشان کرد: با شناخت توانمندی بانوان می‌توان از ظرفیت آنها در عرصه‌های مهم‌ استفاده کرد.

دوروزی با اهمیت به جمع‌بندی فعالیت‌های مهم ادارات، گفت: با ارائه برنامه‌های تأثیرگذار و شاخص نه تنها در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها از این برنامه‌ها الگوبرداری خواهد شد که می‌توان در این زمینه اعتبارات خوبی را نیز جذب کرد.

وی با تأکید بر ارائه ایده‌های مناسب از سوی دستگاه‌های مختلف به دفتر امور بانوان استانداری، افزود: امیدواریم همه دستگاه‌ها در این امر مشارکت داشته باشند.

دوروزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، خواستار فعالیت گسترده بانوان در این بخش شد و گفت: مشارکت باید در این زمینه قوی باشد تا بتوان در دوره‌های بعد از حضور بانوان در مجلس بهره بیشتری برد.

وی با بیان اینکه متأسفانه جمعیت بانوان در مجلس کمتر از سه درصد است، گفت: باید بانوان در حوزه‌های مختلف فعالیت وسیع‌تری داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار بانوان در هفته دولت بیان کرد: با توجه به اینکه در این روز سایر مقامات کشور نیز از استان بازدید می‌کنند، باید توانمندی بانوان در معرض دید قرار گیرد.

وی خطاب به نمایندگان بانوان در بخش‌های مختلف استان گفت: باید ضمن ارائه درخواست‌ها همراه با جزئیات، مشکلات شاخص و حتی کوچک که تلنگری برای حل مشکلات بزرگ است، نیز مطرح شود.

در این جلسه مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی همدان خواستار ایجاد بازارچه عرضه محصولات بانوان در حوزه صنایع‌دستی، کشاورزی، صنعت و... شد و گفت: بیشترین مشکل بانوان نبود مکانی برای عرضه محصولاتشان است.

بهجت عباسی با بیان اینکه ایجاد بازارچه عرضه محصولات بانوان طی چهار دوره ریاست جمهوری مطرح شده و هنوز کار مهمی در این زمینه صورت نگرفته است، خواستار توجه به این امر شد.

فاطمه سیف، کارشناس امور بانوان در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز پیشنهاد بازدید از مرکز آموزشی درمانی فاطمیه را داد و گفت: با افزایش میزان تولد در استان ضریب اشغال تخت بیمارستانی در این مرکز افزایش یافته که امیدواریم با حضور معاون رئیس جمهور این مشکلات رفع شود و بتوانیم قول ایجاد مرکز دیگری را بگیریم.

زهرا حجت‌الاسلامی، نماینده سازمان ورزش و جوانان همدان نیز با بیان اینکه هشت سالن ورزشی اختصاصی برای بانوان در شهرستان‌های استان ایجاد شده است، گفت: با بازدید از این مراکز می‌توان به تأمین اعتبار برای این مراکز پرداخت.

عضو شورای شهر همدان نیز با اشاره به پیشنهاد بازدید هیئت دولت از پارک بانوان و یکی از سوله‌های ورزشی در همدان، گفت: هدف از این بازدید گسترش فضای ورزش صبحگاهی برای بانوان است.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه شهرداری در کنار پارک بانوان 21 هزار متر زمین خریداری کرده و قصد ارتقای مکان تفریحی بانوان را دارد، گفت: امسال بودجه شهرداری کمتر از 40 درصد بوده و امکان افزایش فضای پارک بانوان نیست.

وی با بیان اینکه در کنار پارک بانوان 4 هزار متر مربع زمین به ورزش و جوانان داده شده تا آن را به مکان ورزشی برای بانوان تبدیل کند، گفت: این مکان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده که برای ادامه کار نیاز به تأمین اعتبار دارد.

اکرم عظیمی، مدیر حوزه علمیه خواهران نیز با پیشنهاد بازدید از حوزه علمیه خواهران در این سفر، گفت: متأسفانه همدان از لحاظ فرهنگی بسیار ضعیف شده و نیاز به افزایش اقدامات فرهنگی در حوزه بانوان احساس می‌شود.

همچنین در این جلسه پیشنهاد بازدید از مناطق محروم استان، مرکز DIC بانوان و حمایت از خانواده زندانیان، دیدار با اعضای هیئت علمی بانوان در دانشگاه‌ها و... داده شد.

عضو دفتر امور بانوان در استانداری همدان با بیان اینکه امیدواریم استقبال مطلوبی در استان از هیئت دولت صورت گیرد، افزود: به احتمال زیاد این سفر در روزهای پایانی مرداد یا اوایل شهریورماه است که امشب طی جلسه‌ای این موضوع قطعی خواهد شد.

مینو نیکبخت تصریح کرد: توجه به پارک بانوان به عنوان مرکز تفریحی این قشر اهمیت خاصی دارد چراکه به جز این پارک، مرکز تفریحی دیگری برای بانوان در همدان وجود ندارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان