اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1394 - 10:39   |   کد مطلب: 13369
ای کاش بودید رسول خدا، و باز هم می‌گفتید: «زهرا(س) مادر بابا...»
دختر، لبخند زیبای پروردگار متعال است

به گزارش صبح الوند، در سال ۱۳۸۵، به پیشنهاد فرهنگسرای دختران اول ذی‌القعده، روز میلاد بانوی مهر و وفا، حضرت معصومه(س) به عنوان روز «دختران» نامگذاری شد.

این روز متعلق به همه دختران ایران زمین است، نوگلی که تازه متولد شده، دختر ورزشکاری که سبب سربلندی نام کشورش است، بانوی نابغه‌ی ریاضی و حتی دختر گل‌فروشی که از جبر روزگار پشت چراغ قرمز گل‌های نرگس می‌فروشد و همه‌ی دختران... همه‌ی دخترانی که لبخند زیبای پروردگار مهربان هستند.

پیامبر اعظم(ص) می‌فرماید:«هر خانه‌ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی‌اش می‌شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌شود، در حالی‌که در هر شبانه‌روز برای پدر آن دختران عبادت یک سال نوشته می‌شود.»

آری زمانی‌که دختران را زنده به گور می‌کردند، فرشته‌ای به دنیا آمد که با رفتار و پاکی خود به همه فهماند که دختران وجودی چون کیمیا دارند و از آن زمان دیگر حتی فکر زنده به گور کردن دختران هم به ذهن کسی خطور نکرد و بر کسی پوشیده نیست که پیامبر بزرگوار اسلام نخستین پرچمدار حفظ شان و کرامت دختران در تاریخ جهان است.

معصومه پاک نیز مادری چون فاطمه زهرا(س) داشت و امروز همگان این دو بانو را الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.

آری دختران به گفته‌ی پیامبر عزیزمان، می‌توانند مادرانی باشند که بهشت زیر پایشان است، به شرط آن‌که ارزش وجود خود را بدانند.

امید داریم این گنج‌های زمان صورت زیبای خود را در آیینه پاک ذاتشان ببینند و به درجات بالایی در همه‌ی زمینه‌ها برسند و با دستیابی به توانایی‌های برتر و معرفی آن به جهان، تصویر بدی را که امروز در برخی نقاط دنیا شاهد آن هستیم از بین برده و سیمای واقعی، پاک و زلال دختران را به همه نشان دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان