اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 14679
تاکید رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:
تدوین پیوست های اجتماعی و فرهنگی برای پروژه های شهری
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمامی پروژه های شهرداری باید پیوست های اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.
تدوین پیوست های اجتماعی و فرهنگی برای پروژه های شهری

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، علی رضایی در جلسه بررسی برنامه های آموزش شهروندی معاونت ها و سازمانهای زیرمجموعه شهرداری که با حضور معاونین و مدیران شهرداری برگزار شدبا بیان این مطلب افزود: لازم است برای داشتن پیوست اجتماعی و فرهنگی با اجماع و فهم مشترک وارد شده و عمل کرد چرا که برای کسب موفقیت و نتیجه بخش بودن طرح ها نیاز به بسترسازی فرنگی و اجتماعی است.
رضایی اضافه کرد:در ایجاد بسترهای اجتماعی و فرهنگی در صورتی که هم افزایی و هماهنگی نباشد و اهمیت طرح ها و پروژ ها برای شهروندان بیان نشود اجرای موفق پروژه ها با مشکل مواجه می شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تاثیرگذاری پیوست های اجتماعی و فرهنگی در طرح ها افزود: با توجه به اهمیت پیوست اجتماعی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام نامه پیوست اجتماعی و فرهنگی را در قالب 8 ماده به تمام دستگاههای اجرایی ابلاغ نموده و برگزاری کارگاه اخیر پیوست اجتماعی و فرهنگی از طریق بسیج اساتید در راستای عملیاتی کردن این نظام نامه است.
علی رضایی به اهمیت اجرای پروژه های شهری بویژه حوزه های حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح بی آرتی به عنوان یکی از مهمترین طرح های مدیریت شهری که تمامی شهروندان تحت تاثیر آن قرار میگیرند و قرار است در شهر همدان اجرایی شود براین اساس قبل از اجرا پیوست های اجتماعی و فرهنگی برای موفقیت این طرح نیز باید در نظر گرفته شود تا نتایج و اهداف مورد نظر از اجرای این سامانه انبوه بر حاصل شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین به اجرای طرح جمع آوری زباله های سطح شهر با الگو و روش نویین اظهارکرد: با توجه به اینکه اجرای طرح قبل از بسترسازی های اجتماعی و فرهنگی شروع شد در نتیجه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت در
صورتی که طبق اجماع نظر کارشناسان و اعضای شورا روش جدید الگوی مناسبی است که در کاهش هزینه و ارتقای بهره وری موثر خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با تاکید بر بهره گیری مدیریت شهری از ظرفیت نیروهای توانمند و کارشناس خود گفت :در امر فرهنگ سازی باید در ابتدا بسترسازی صورت پذیرد.
علی اکبر نظری اظهار کرد: در آموزشهای شهروندی نباید تنها به تبلیغات محیطی از جمله نصب بنر بسنده کرد بلکه باید روشهای مختلف را در برنامه در نظر گرفت.
به گفته نظری نهادینه سازی فرهنگ شهروندی نیازمند هماهنگی بین معاونتها و مدقریتهای شهرداری است.
وی افزود:مراکز علمی و دانشگاهی نیز نقش مهمی را در فرهنگ سازی دارند لذا باید از ظرفیت های دانشگاها در این زمینه بهره گرفت.
رییس کمیسیون معماری ،شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه عمدتا طرح و پروژ هایی که پیوست های اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته باشند موفقیت آمیز خواهند بود، گفت:چرا که این پیوست ها قطعا با برنامه ریزی های کارشناسانه اجرا شده و همراه با مردم خواهند بود.

ابراهیم مولوی اظهار کرد: در ایجاد بسترها و پیوست های اجتماعی و فرهنگی تشکل های مردم نهاد و معتمدین محلات نقش مهمی را می توانند ایفا کنند و در پذیرش کارهای عمرانی از سوی مردم تاثیر گذار خواهند بود.
مولوی لحاظ کردن پیوست های اجتماعی و فرهنگی را اقدامی ارزشمند و مفید بیان کرد و افزود:لازم است پیوست نگاری با مطالعات و بررسی های کارشناسانه و در حضور کارشناسان مربوطه صورت پذیرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان