اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آبان 1394 - 8:53   |   کد مطلب: 14746
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خبر داد:
مغفول ماندن آموزش‌های ترافیکی شهروندان همدانی
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان از افزایش 11 درصدی تصادفات فوتی درون شهری همدان طبق آمار پزشکی قانونی خبر داد و گفت: اصلاحات هندسی می‌تواند در این زمینه موجب نجات جان شهروندان شود.
مغفول ماندن آموزش‌های ترافیکی شهروندان همدانی

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورا با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان علی رغم نداشتن بودجه مستقل 60 میلیارد ريال صرف خرید تجهیزات ترافیکی و موارد مرتبط کرده است گفت: سازمان در حال حاضر حدود 42 میلیارد ریال از مناطق چهارگانه شهرداری طلب دارد که باید تا 10 روز آینده وضعیت بدهی های مناطق مشخص شود.

گردان اضافه کرد: درخواست کرده‌ایم که در سال ۹۵ بودجه ای مستقل برای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص دهند و اگر این بودجه در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات ترافیکی توسط سازمان راسا حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مباحث مهندسی ترافیک و اجرای مقررات متولی‌ خاصی وجود دارد، گفت: برای موضوعات فرهنگی متولی خاصی در بحث ترافیک وجود ندارد و مسائل فرهنگی ترافیک مغفول مانده است که درخصوص مسئله ترافیک فاکتورهای تاثیرگذاری وجود دارد که باید باهم جمع شوند و همکاری داشته باشند.

رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه این نقص درکل کشور وجود دارد و فقط مختص همدان نیست، بیان کرد: بودجه سازمان‌های زیر نظر شهرداری پاسخگویی آموزش شهروندی نیست.

کامران گردان اضافه کرد: با توجه به اینکه تصادفات افزایش داشته باید روشن شود دستگاه‌ها چه نقشی دارند و متولی آموزش در بحث فرهنگ‌سازی ترافیک نیز مشخص شود.

وی همچنین از وضعیت نامناسب لباس پارکبان‌ها انتقاد کرد و با بیان یانکه نوع پوشش پارکبان‌ها درخور شهر تاریخی و توریستی همدان نیست، اظهار کرد: موضوع مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده و دوربین‌های مدار بسته نیز باید پیگیری شود.

گردان در ادامه از برگزاری همایش معاونان حمل و نقل ترافیک شهرداری‌ها و فرماندهان پلیس راهور کلان شهری‌های کشور در آینده ای در همدان خبر داد و افزود: کمیسیون خدمات شهری شورا بر نقطه نظراتی را برای برگزاری این همایش تاکید دارد که معاونت حمل و نقل و ترافیک باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت حمل و نقل پایدار شهر حرکت کرد افزود: موارد مورد نظر کمیسیون برای برگزرای همایش شامل تبادل نظر در خصوص سیستم های بهینه حمل و نقل عمومی ، تبادل نظر در ساماندهی خطوط تاکسی رانی و حمل و نقل و بار درون شهری، پیاده راه سازی و پیاده مدار بودن شهرها، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تامین منابع مالی دولتی، بهره گیری سامانه هوشمند حمل ونقل (ITS)، دوربین های نظارت تصویری و دوربین های کنترل سرعت تقاطع های هوشمند و نیز ارتقای ایمنی عبور و مرور بخصوص عابرین پیاده و موتورسیکلت است.     

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه از نوسازی هزار دستگاه تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای حوزه ترافیک هستیم.

عباس صوفی دبا اعلام اینکه پروژه پارک مکانیزه نیاز به 20 میلیارد ريال اعتبار دارد اظهار داشت: برای ایجاد پارکینگ مکانیزه، زمین‌های کوچکی در نظر گرفته شده تا بتوان این نوع پارکینگ‌ها را که بسیاری از مشکلات شهر را برطرف می‌کند، با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده تا در منطقه بین‌النهرین همدان پارکنیگ مکانیزه ایجاد کند که در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی این کار هستیم.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل همدان نیز اضافه کرد: ساماندهی و نظم دهی رفتارهای ترافیکی و کاهش تخلف خودروها از مزایای ساماندهی پارکینگ های حاشیه‌ای خواهد بود.

احسان صباغی بابیان اینکه امکان افزودن تجهیزات مکمل و فنّاوری‌های جدید به‌منظور افزایش کارایی و مدیریت بهینه فضاهای پارک از دیگر مزایای ساماندهی پارکینگ های حاشیه‌ای است، عنوان کرد: با اجرای این طرح مشکل پارک ماشین‌ها در جاپارک‌های حاشیه‌ای حل خواهد شد.

صباغ به ایمن‌سازی پل‌های شهید قهاری اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی این پل‌ها در صورتی آغازشده است که اعتبارات اختصاص‌یافته آن هنوز دریافت نشده است.

وی  بابیان اینکه تجهیزات و تابلوهای نصب‌شده در سطح شهر بیانگر اقدامات انجام‌شده توسط کمیته فنی حمل‌ونقل و ترافیک است، ادامه داد: اگر منتظر مطالبات بمانیم کارها پیش نمی‌رود و جان شهروندان درخطر خواهد بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان