اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1394 - 8:57   |   کد مطلب: 14748
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر خواستار شد:
استفاده تخصصی از ظرفیت تشکل های مردمی در مدیریت شهری همدان
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت : مدیریت شهری باید از ظرفیت تشکل های مردمی متناسب با تخصص آنها در حوزه های مختلف استفاده کند.
استفاده تخصصی از ظرفیت تشکل های مردمی در مدیریت شهری همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان : علی رضایی در جلسه هم اندیشی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با موضوع بهره گیری از تشکل ای مردمی در مدیریت شهری با بیان مطلب افزود : لازم است تشکل های مردم نهاد متناسب با تخصص فعالیت خود ساماندهی شوند و شورا و شهرداری می تواند از تخصص و ظرفیت سمن ها در حوزه های مختلف امور شهری متناسب با موضوع و ماهیت فعالیت سمن ها استفاده کند.

رضایی با بیان اینکه تشکل ها ظرفیت های علمی و فکری خوبی دارند یادآور شد : لازم است این ظرفیت ها تقسیم بندی شده و به مرکز مطالعات و پژوهش های شورا معرفی شوند.

وی بهره گیری مناسب از ظرفیت تشکل های مردمی در مدیریت شهری را ضروری دانست و گفت : این تشکل ها می توانند در بسیاری از امور شهری و فرهنگ سازی با شهرداری همکاری و مشارکت داشته باشند.

رییس شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شورا نیز نوعی تشکل مردمی است گفت : با توجه به گستردگی فعالیت تشکل های مردمی لازم است حوزه های فعالیتی آنها بررسی و تقسیم بندی شود تا بتوان مشخص کرد که آنها چه اقداماتی می توانند در کنار مدیریت شهری داشته باشند.

سید احمد حسنی حلم با بیان اینکه عدم حمایت مالی تنها مشکل تشکل های مردمی نیست افزود : مهمترین مساله نظارت و ساماندهی تشکل ها است.

حسنی حلم با اشاره به تشکیل شورای عالی فرهنگی و اجتماعی در شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد : انتظار می رود بتوان با تعامل و همکاری هم از موازی کاریها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان هم گفت : لازم است با اطلاعیه یا فراخوانی تشکل ها را شناسایی کرده و براساس تخصص و توانایی آنها تقسیم بندی صورت پذیرد.

کامران گردان اظهار کرد : می توان در سازمانهای مربوطه به تخصص تشکل ها، از توان و ظرفیت آنها بهره گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به ماهیت مردمی بودن شورا گفت : به همین دلیل انتظارات تشکل ها از شورا و شهرداری نسبت به دیگر حوزه های فرهنگی بیشتر است.

اسداله ربانی مهر با بیان اینکه بازدهی و انتظاری که از دستگاههای فرهنگی وجود دارد محقق نمی شود افزود : هنوز اولویت های فرهنگی بین دستگاههای اجرایی مربوطه مشخص نبوده و در انجام امور اولویت ها رعایت نمی شود.

ربانی مهر با اشاره به آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه گفت : از شورا و شهرداری انتظار می رود نگاه ویژه ای به تشکل های مردمی داشته و از تخصص آنها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.

وی اظهار کرد : با همفکری و تعامل شورا و شهرداری با تشکل ها می توان ارتباطات فرهنگی و اجتماعی را افزایش داد.

در ادامه جلسه معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان از فعالیت هزار و 437 تشکل مردم نهاد در شهر همدان خبر داد و گفت : فعالیت شهرداری بسیار گسترده است بر این اساس در ایجاد تعامل با تشکل ها باید با برنامه ریزی مدون و مشخصی وارد شد.

محمدرضا بیاناتی اضافه کرد : در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اولویت ها باید مشخص شود تا بتوان با برنامه پیش رفت.

بیایناتی با اشاره به فعالیت شهرداری در حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت : عمده وظیفه حوزه های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری حول محور برقراری ارتباطات و تعامل با شهروندان است که می توان در این امر از ظرفیت تشکل ها بهره گرفت.

مشاور سلامت استاندار همدان هم با بیان اینکه طبق نظر سنجی ها، مردم بیشترین اعتماد را به سازمانهای مردم نهاد دارند گفت : با توجه به جایگاه و امکاناتی که شهرداری دارد براساس آن از تعامل و همکاری تشکل ها و مدیریت شهری می تواند نتایج خوبی حاصل شود.

فاطمه شیرانی با اشاره به اینکه باید از تجربیات شهرهای موفق الگو برداری کرد افزود : می توان در مدیریت شهری اولویت های مهم شهری را به تشکل ها واگذار کرد.

شیرانی اقدام شورا و شهرداری در ایجاد ارتباط و تعامل با تشکل های مردم نهاد را قابل تقدیر دانست.

گفتنی است در ادامه جلسه هر یک مسوولین تشکل های مردم نهاد به بیان نظرات خود در خصوص ایجاد تعامل و همکاری با شورا و شهرداری پرداختند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان