اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1394 - 13:58   |   کد مطلب: 14780
سردار نقدی در جمع مسئولین بسیج عشایری کشور:
ملت غیور ایران باید با چنگ و دندان وحدت خود را حفظ کنند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر جامعه الگوی عشایری با استانداردهای بالای زندگی ایجاد شود، بقای زندگی عشایری تضمین خواهد شد و حتی آنهایی که از زندگی شهری دلزده و خسته شده اند به زندگی روستایی و عشایری روی خواهند آورد.
ملت غیور ایران باید با چنگ و دندان وحدت خود را حفظ کنند

به گزارش صبح الوند به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مسئولین بسیج عشایری سراسر کشور، عشایر را یکی از اقشار مفید دانست و گفت: عشایر کشور یک جامعه مفید و مواد است و جایگاه ویژه ای در میان اقشار بسیج دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروزه در کشورهای صنعتی روند معکوسی در مهاجرت شکل گرفته و مردم از زندگی شهرنشینی به زندگی در طبیعت باز می گردند، تصریح کرد: در آینده نه چندان دور در کشور ایران نیز تلخی زندگی شهری مردم را وادار خواهد کرد تا به داشتن زندگی آرام و سالم در طبیعت بازگردند.

وی تأکید کرد: امروز باید بسیج عشایری با ایجاد جامعه الگوی عشایری با ابزار و امکانات پیشرفته زندگی، این جامعه مفید و مولد را حفظ کند و از شهر نشینی باقی مانده عشایر کشور جلوگیری کند.

 

سردار نقدی با تأکید بر اینکه باید زندگی عشایری در عین حال یک زندگی پیشرفته و با امکان معیشتی روان تر باشد، افزود: اگر به این هدف برسیم، بقای زندگی عشایری تضمین خواهد شد و حتی آنهایی که از زندگی شهری دلزده و خسته شده اند به زندگی روستایی و عشایری روی خواهند آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید بهانه ها، محرومیت ها و کمبودهای زندگی عشایر برای جلوگیری از شهر نشینی عشایر را رفع کرد، افزود: در نظام سلامت، در تحصیلات و آموزش های مختلف، در تأمین مایحتاج رفاهی، در تأمین امکانات برای رساندن تولیدات و محصولات به مصرف کننده، در برخورداری از تفریحات و دیگر زمینه ها، باید با ایجاد امکانات و روش های اجرایی و موفق، عشایر را به خودکفایی رساند و جامعه ای با استانداردهای بالای زندگی ایجاد کرد.

 

وی در خصوص سلامت و درمان عشایر پیشنهاد کرد: می توان با راه اندازی سامانه های تصویری امکان ارتباط بیمار با پزشک را از راه دور ایجاد کرد و با این روش برای حل این مشکل گام اساسی برداشت.

سردار نقدی به نقش مهم عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: امروز مسئله مهم و مطرح در کشور اقتصاد مقاومتی است. در این راستا کارشکنی های زیادی می شود، در حوزه فعالیت عشایر به جای اعمال مدیریت درست منابع طبیعی، با شعار حفظ مراتع از چرای دام ها در مراتع و جنگل ها جلوگیری می کنند، در حالی در مقابل ساخت و ساز بی رویه ساختمان ها و ویلاها در این نقاط، سکوت کرده اند.

 

وی در پایان سخنان خود بر نقش کلیدی و مهم بسیج عشایری در حفظ وحدت اقوام و عشایر تأکید و خاطر نشان کرد: دشمن امروز با تمام توان برای تفرقه و از بین بردن وحدت اقوام و عشایر ملت ایران تلاش می کند و در این راه از هر روشی بهره می برد. شیطنت هایی که حتی در رسانه های مطرح هم انجام می شود برای بر هم زدن وحدت ملت ایران است. باید با چنگ و دندان این وحدت را حفظ کرد و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان