اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آبان 1394 - 12:19   |   کد مطلب: 14855
دیروز 26 مهرماه در صفحه اول این روزنامه تیتری درشت و با معنا چشم مخاطب را به خود جذب می کرد: "قیاس مع الفارق برجام با الجزایر!" که ظاهراً به قلم امید کاجیان خبرنگار این روزنامه بوده است.
وقتی مدیر مسئول و نویسنده روزنامه اصلاح طلب اطلاعی از قرارداد الجزایر ندارند/ نگارش مطلب فقط برای تقابل با منتقدان!

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  برخی از روزنامه ها کمر همت بسته اند تا هر چه منتقدان انجام میدهند را به نحوی به سمتی بکشند تا از دل آن مخالفت با دولت بیرون آید و از آن بهره کافی را برای رسانه خود ببرند اما گاهی نیز فقط به یک تیتر اکتفا کرده و متنی خالی از تیتر را به نگارش در می آورند.

آفتاب یزد نیز از این دست روزنامه هاست. دیروز 26 مهرماه در صفحه اول این روزنامه تیتری درشت و با معنا چشم مخاطب را به خود جذب می کرد: "قیاس مع الفارق برجام با الجزایر!" که ظاهراً به قلم امید کاجیان خبرنگار این روزنامه بوده است.

 این تیتر هر مخاطبی را به سمت متنی می کشاند و انتظار وجود استدلالات محکم و بنیادی می رفت تا معنای بهتری از آن دریافت شود اما متاسفانه متن، تهی از معنای تیتر خود بود و با اشارات بسیار کلی و مبهم تنها قصد تخریب منتقدین برجام را داشت؛ حال آنکه انتظار می رفت لااقل عوامل این روزنامه اصلاح طلب، قراراداد الجزایر را کامل مطالعه می کردند و بر اساس قیاس مفهومی و موردی به نگارش چنین گزارشی می پرداختند.

به این نوشته اکتفا نکرده و تماس با دفتر این روزنامه گرفته شد که پس از گفت و گوی کوتاهی با مدیر مسئول که اطلاع دقیقی از محتوای این گزارش نداشت نهایتاً از خود نویسنده گزارش خواستند که پشت تلفن بیاید و در مورد این ابهام ما پاسخ دهد که او هم با توجه به اینکه نویسنده بود فقط به کلی گویی اکتفا کرد و گفت "چون رسانه های منتقد به موضوع قرارداد 1981 الجزایر می پردازند پس لابد می خواهند با برجام قیاس کنند" و استدلالی از متن این قرارداد بیان نکرد که دلمان خوش شود که حداقل در این موضوع مطلبی را خوانده باشد.

متاسفانه به زعم بسیاری چنین نگارش هایی مخاطبین خود را به سخره گرفته و با زدن تیترهای با مسما، متنی بی جهت و نامرتبط را در ذیل آن سیاهه می کنند و همین شانیت و اعتبار یک روزنامه را پایین می آورد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان