اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1394 - 23:10   |   کد مطلب: 14968
معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: استان همدان آمادگی لازم برای مواجهه با زمستان سخت احتمالی پیش رو را دارد.
آمادگی دستگاه‌ها برای مواجهه با زمستان سخت در همدان/ 92 درصد حجم سد اکباتان خالی است

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمودرضا عراقی عصر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان اینکه تنها 2 میلیون متر مکعب از حجم 40 میلیون متر مکعبی آب در سد اکباتان موجود است، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر هنوز برای رسیدن حجم سد اکباتان به مقدار مطلوبی کافی نبوده و 92 درصد سد خالی از آب است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 50 درصد تأمین آب شرب همدان وابسته به سد اکباتان است، افزود: در حال حاضر برای تأمین آب شرب شهر همدان منابعی دیگر تعریف شده تا بتوان آب سد اکباتان را برای تابستان ذخیره کرد.

معاون استاندار همدان گفت: علاوه بر عباس‌آباد که وارد تصفیه‌خانه می‌شود، آب رودخانه دره مرادبیگ نیز در فصول غیر زراعی وارد مدار شده است.

وی تصریح کرد:  اعتباری صرفاً برای تأمین آب شرب شهری و روستایی از مرکز با نام مشخص برای آب در نظر گرفته شده که در محل دیگر قابل استفاده نیست.

عراقی با بیان اینکه همیشه برای مقابله با بحران بدترین سناریوی ممکن تعریف می‎شود، ادامه داد: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی استان این اقدام را به خوبی انجام داده و آمادگی مطلوبی برای مقابله با بحران احتمالی در زمستان امسال را کسب کردند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید آمادگی لازم برای تغییرات اقلیمی و مدیریت انعطاف‌پذیر را برای مقابله با مسائل پیش رو داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهایی که برای تغییر‌های پیش رو اعلام شده باید باید علمی‌تر و دقیق‌تر برخورد کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی پذیرایی خوبی از زائران اربعین حسینی خواهند داشت، گفت: شهرداری همدان به خوبی در این حوزه ورود پیدا کرده و و استان آماده استقبال و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) است و این را باعث افتخار خود می‌داند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز با بیان اینکه باید از مدیریت بحران به سوی مدیریت ریسک پیش برویم، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها از زمستانی سخت و برخی دیگر از زمستانی معمولی سخن می‌گویند، اما ما باید مبنا را بر اساس بدترین شرایط ممکن قرار دهیم.

علیمردان طالبیان با اشاره به اینکه هشتم آذر ماه مانور آمادگی بر برابر زلزله در مدارس برگزار می‌شود، افزود: همدان در  6 مانور، به عنوان استان برتر معرفی شده و امسال به عنوان پایلوت برای درگیر کردن مردم محلی در مانور انتخاب شده است.

وی در ادامه از لزوم تعیین یک چارچوب برای تعطیلی مدارس در زمستان سخن راند و تصریح کرد: باید مشخص شود در چه دمایی و کدام مقاطع تحصیلی باید تعطیل شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها هنوز اطلاعات لازم در خصوص زمستان ارائه ندادند، خاطرنشان کرد: همدان نخستین استانی بود که ماشین‌آلات مناسب را برای مدیریت سیل به استان ایلام ارسال کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان