اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1394 - 10:04   |   کد مطلب: 15086
تاکید نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان؛
ضرورت تسهیل در صدور پروانه های ساختمانی
جلسه این هفته کمیسیون معماری شهرسازی و فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی مشکلات مناطق کوی محمدیه ، دره مرادبیگ ، خضر و مزدقینه با حضور معتمدین این محلات برگزار شد.
ضرورت تسهیل در صدور پروانه های ساختمانی

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، نایب رییس شورا در این جلسه ضمن تشکر از همکاری اهالی و معتمدین محلات با مدیریت شهری اظهار کرد : مراحل صدور پروانه ساختمانی به معضلاتی تبدید شده که شهرداری باید سهولت در صدور پروانه را در دستور کار خود قرار دهد.

حمیدرضا طبی مسرور با بیان اینکه سهولت در ارائه خدمات به شهروندان از وظایف مدیریت شهری است گفت : شورای اسلامی شهر همدان هم در راستای رضایتمندی مردم بویژه صدور پروانه ساختمانی پیگیر موضوعات است.

طبی مسرور بر مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع توسط کارکنان شهرداری تاکید کرد و افزود : اعضای شورا از ابتدای دور چهارم بر این موضع تاکید داشته اند و طی دو سال در کاهش مراحل و پروسه اداره تحولاتی ایجاد شده اما کافی نبوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد : علاوه بر شهرداری لازم است دیگر ادارات نیز موضوع کاهش زمان پاسخگویی به مردم را مورد توجه قرار دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان همچنین به مشکلات مناطق و محلات همدان اشاره کرد و یادآور شد : لازم است در رسیدگی و رفع مشکلات با توجه به محدودیت منابع مسایل را اولویت بندی کرده و اقدام نمود.

حمیدرضا طبی مسرور به مشارکت اهالی مناطق شهر همدان اشاره کرد و اظهار داشت : کوی محمدیه برآیند و نمود موفقی از مشارکت شهروندان با کمک و تلاش معتمد محله در همدان است که می تواند الگویی برای دیگر مناطق باشد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان هم مشارکت شهروندان در اجرای امور شهری را ضروری دانست و گفت: تا زمانی که شهروندان همکاری نداشته باشند کارها به خوبی پیش نمی رود و مدیریت شهری نیازمند مشارکت و کمک مردم است.

علی اکبر نظری به فعالیت معتمدین محلات اشاره کرد و افزود : احداث بوستان و پارک در مناطق مختلف شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته که تعدادی از آنها اجرایی و تعدادی نیز در دست اجرا است.

رییس کمیسیون برنامه بودجه ، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نقش معتمدین در ساماندهی محلات راحائز اهمیت دانست و گفت : معتمدین محلات همدان دلسوزانه و بدون چشم داشتی پیگیر مشکلات هستند که نتیجه تلاش آنها ایجاد تحولات در محلات است.

حسین قراباغی با اشاره به پیشرفت خوب فرهنگسرای ولایت کوی خضر افزود : با توجه به اینکه در ماه های آتی جلسات بررسی بودجه شهرداری آغاز می شود می طلبد معتمدین محلات پیشنهادات خود را به شورا ارائه دهند تا در صورت امکان در بودجه لحاظ شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت : با کمک معتمدین محلات میل و ذائقه مشارکت شهروندان با مدیریت شهری تغییر کرده و این تحولی که ایجاد شده بزرگترین کار فرهنگی است که صورت گرفته است.

علی رضایی اضافه کرد : گذشت شهروندان از منافع شخصی به نفع منافع عمومی بزرگترین فرهنگ و جلوه مشارکت مردمی است که در این زمینه معتمدین محلات نقش بسزایی را ایفا می کنند.

رضایی با اشاره به اینکه برخی از سختی های کار به ذائقه مردم در مشارکت آسیب می زند تاکید کرد : مدیریت شهری باید با عمل و اقدامات خود این میل و ذائقه را تقویت کند.

گفتنی در این جلسه ضمن طرح مشکلات مناطق دره مرادبیگ ، کوی محمدیه ، خضر و مزدقینه بر مواردی چون اولویت بندی احداث کنارگذر کوی خضر ، تکیمل فرهنگسرای ، آسفالت کوچه و معابر باقی مانده ، احداث پارک و تعیین تکلیف کوی محمدیه ، جرای دیواره بناهای تخریب شده دره مرادبیگ ، اجرای پارک مزدقینه ، نصب وسایل بازی در دره مرادبیگ و پوشش رودخانه مزدقینه تاکید شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان