اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1394 - 15:15   |   کد مطلب: 15163
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید از آمار سازی و هزینه‌های بیهوده در این مسیر پرهیز شود و وارد میدان شد، از مسئولین انتظار می‌رود به فکر سرمایه‌گذاری در صنایعی باشند که اشتغال تقویت شود زیرا اصلی‌ترین مشکل کشور اشتغال است.
سرمایه گذاری‌ها در جهت ایجاد اشتغال انجام شود/ کشوری که در جنگ اقتصادی است را نمی توان لیبرالی اداره کرد

به گزارش صبح الوند به نقل از  پرستوها،  سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش بسیج مهندسین که ظهر امروز در هتل نخل مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ما در بسیج مهندسین صنعتی چند مأموریت داریم و اولین آن، افزایش بهره‌وری در صنایع است زیرا صنایع هزینه‌های بسیار بالا و بهره‌وری پایینی دارند که نیاز است مهندسین بسیجی علوم پیشرفته مدیریت را به این صنایع منتقل کنند.

وی ادامه داد: بسیج مهندسین می‌تواند در بخش بازاریابی به صنایع کمک کنند و آموزش دهد که صنایع چگونه محصول خود را با نیاز بازار تطبیق دهند.

نقدی گفت: فرهیختگان بسیج مهندسین می‌توانند از طریق شبکه مجازی اطلاعات و تجربیات خود در صنایع را مرتباً تبادل کنید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: راه‌اندازی صنایع راکد از دیگر فعالیت‌هایی هست که بسیج مهندسین می‌تواند در آن ورود کند زیرا نزدیک به 15 هزار  واحد صنعتی تعطیل‌شده است، نیاز دارد مسیر راه‌اندازی را به مدیران آن نشان دهیم و با آسیب‌شناسی، کمک‌های لازم را ارائه کنیم.

وی تأکید کرد: برای رفع مشکلات صنایع می‌توان از اصناف محلی استفاده کرد و بازار صنایع تولیدی را می‌توان در صنایع مصرف‌کننده پیدا کرد.

سرمایه گذاری‌ها در جهت ایجاد اشتقال انجام شود

نقدی عنوان داشت: باید از آمار سازی و هزینه‌های بیهوده در این مسیر پرهیز شود و وارد میدان شد، از مسئولین انتظار می‌رود به فکر سرمایه‌گذاری در صنایعی باشند که اشتغال تقویت شود زیرا اصلی‌ترین مشکل کشور اشتغال است.

وی ابراز داشت: از تمامی اقشار بسیج مانند دانشجویی، اساتید و ادارات می‌توان در رفع مشکلات استفاده کرد و وارد میدان شد اما باید از مواضع تهمت دوری کرد.

باید مروجان واردات را به چالش کشید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید برنامه‌ها و قوانینی را که مانع رونق تولید داخل می شود را به چالش کشید و کسانی که روند واردات را ترویج می‌دهند زیر سؤال ببریم تا گره‌ها را بازکنیم و امید در دل صنایع ایجاد شود که فریادرسی وجود دارد.

وی افزود: فعالیت دیگری که بسیج مهندسین می‌تواند برای صنایع انجام دهد ایجاد مدل‌ها صحیحی است تا وابستگی به واردات قطع شود و تولید جایگزین واردات در دستور کار قرار گیرد.

کشوری که در جنگ اقتصادی است را نمی توان لیبرالی اداره کرد

سردار نقدی تأکید کرد: وقتی یک کشور دچار جنگ اقتصادی است که نمی‌توان به‌صورت لیبرالی اداره کرد و همه‌چیز را به عرضه و تقاضا واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بازاری که بازارشکنی‌های مخرب داریم و وارد خط تولید جدیدی می‌شوند نباید بازار را تنها به حال عرضه و تقاضا رها کرد کشور ما که به تجارت جهانی وارد نشده چرا خودسانسوری می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: برای واردات محصولی که تولید داخلی داریم باید حداقل چند سال واردات را ممنوع کرد تا صنایع داخلی رشد کند، چرا بجای رقابت محصولات داخلی رقابت داخلی و خارجی را ایجاد می‌کنیم.

فعالیت های بسیج، اقتصاد را مردمی کرد

وی با بیان اینکه بسیج معجزه می‌کند زیرا دو عامل مردمی بودن و اخلاص را همراه فعال خود را دارد، افزود: تسهیلات ارزان‌قیمت را دولت هم می‌توانست ارائه کند اما کاری که بسیج کرد مردمی شدن اقتصاد و اینکه بسیج خود وارد میدان شد.

سردار نقدی گفت: بسیجی‌ها اگر مانند گذشته با عرصه نبرد بانفوذ وارد شوند پیروز هستند و نه اینکه رابطه‌ای را ایجاد کند و شخصیتی را درشت‌نمایی کند.

وی افزود: چون با اخلاص واردشده‌ایم راه را به ما نشان داده است همان‌طور که در براندازی حزب و توده و هشت سال دفاع مقدس باایمان به خدا و پای‌کار آوردن مردم پیروز شدیم.

حیات و ممات آمریکا به تسلط بر دیگر کشورها بسته است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امریکا بااینکه در انواع جبهه‌ها با شکست مواجه شده است دست‌بردار نیست زیرا حیات و ممات خود را در این مسیر می‌بیند.

وی عنوان داشت: امریکا با توجه به اینکه می‌داند باید جمهوری اسلامی ایران را به رسمت بشناسد اما چون پذیرش آن مرگ خودش را تضمین می‌کند به دشمنی ادامه می‌دهد.

تفکر کنار آمدن با منافقان و صدام در زمان جنگ، همان تفکرحل مشکل اقتصادی با آمریکاست

سردار نقدی افزود: کسانی که در زمان جنگ می‌گفتند با صدام، منافقین و امریکا کنار بیاییم امروز هم ادعا می‌کنند برای حل مشکلات اقتصادی باید با امریکا کنار آمد.

وی در انتها بیان داشت: اینکه گفته می‌شود باید امکانات و مدیریت را از خارج بیاوریم حرف نفوذی‌ها است، رهبری تذکر بجایی داده‌اند زیرا نفوذی‌ها واردشده‌اند و با خط گرفتن روزانه تغییر موضع می‌دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان