اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1394 - 13:28   |   کد مطلب: 15276
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز آنچه می تواند نماد واقعیت های دین با محوریت جامعه بسیجی باشد، مسئله اخلاص است.
آیت الله علم الهدی: تمام ریزش‌های انقلاب اسلامی به خاطر ضعف اخلاص بوده است/سردار نقدی: ۲ هزار و ۵۰۰ گردان بسیجی آماده جهاد و دفاع هستند

به گزارش صبح الوند، مجمع عالی بسیج صبح امروز با حضور سردار نقدی و آیت الله علم الهدی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

آیت الله علم الهدی: تمام ریزش‌های انقلاب به خاطر ضعف اخلاص بوده است/ امروز دنیای اسلام به قدرت بسیج چشم دوخته است

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس، در مجمع عالی بسیج که صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد آغاز شد، اظهار داشت: در مسئله بسیج آنچه ما مقابل و روبروی آن هستیم، یک توسعه دین احساسی است که در فضای بسیج و بسیجی وجود دارد، یکایک شما عزیزان با فضای عزیزان بسیجی در قسمت های مختلف در اقشار گوناگون آشنا هستید و از نزدیک موقعیت های اجتماعی فضای بسیجی کشور را در مقاطع گوناگون و بحران های متفاوت اجتماعی لمس می کنید، ما از دوران دفاع مقدس تا امروز در خصوص توسعه دین احساسی در فضای بسیج هیچ کم و کسری نداشتیم.

 

وی ادامه داد: امروز با وجود این که فضای جامعه ما را در شعاع بینش های مختلف از غرب آمده و یا در لابه مقامات و بعضی زرق و برق های اشرافی گونه ای که مظاهر برخی عناصر وابسته به نظام را گرفته است، فضای بسیجی در آن فضای پاک و خالص وجود دارد که نه زرق و برق های بعضی زندگی ها و رفتارهای اشرافگونه بعضی افراد چشم آن را پر کرده است و نه سوغات آورندگان غرب نوانسته در روح و بینش و عقیده و فکرش اثر بگذارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه امروز در پهنه دین احساسی در بسیج نیازمندیم، یک همتای رشد دینی است، گفت: اگر آن رشد دینی را در کنار دین احساسی بسیجی آمیخته کنیم، بسیج یک نظام قدرتمند فرهنگ ساز اجتماعی است که می تواند اسلام را در تمام کره زمین امروز اداره کند و دقیقأ آن بنیان مرسوسی که خداوند متعال به عنوان یک نماد صف در قرآن به ما بشارت داده است، می توانیم در جامعه بسیجی خودمان به وجود بیاوریم و آن همان سکوی پرش ظهور و فرج مولای ما در عرصه ایجاد حاکمیت جهانی است.

 

وی افزود: امروز آنچه می تواند نماد  واقعیت های دین با محوریت جامعه بسیجی باشد، مسئله اخلاص است؛ حساب می کنیم از ابتدای انقلاب تا کنون با این فراز و نشیب ها و ریزش ها و رویش ها، مشکل اصلی ما به خاطر ضعف اخلاص است، تمام ریزشی های این انقلاب، سقوطشان از آسیب دیدن اخلاص آن ها و ضربه دیدن در پیکره اخلاصشان بوده است.

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: اگر کسانی که روزی به عنوان سنگ زیرین آسیای این انقلاب در کنار امام راحل بسیاری از مشکلات بوده اند  اما امروز آنها در آن طرف میز مشاهده می کنیم، اگر مشارکتشان در انقلاب با همان قدرت اخلاص اولیه ادامه پیدا می کرد، کوچکترین صدمه ای در مسیر انقلاب مشاهده نمی کردیم.

 

وی افزود: همه اینها با اخلاص وارد انقلاب شده اند اما اگر انسان بخواهد با اخلاصی که وارد شده، ادامه دهد و بر پیکره اخلاصش ضربه وارد نشود، سخت تر و مشکل تر است؛ در عرصه زندگی ما آنچه می تواند در برابر وسوسه های شیطانی ما را حفظ کند و تضمین کند بقای ما را بر صراط مستقیم، آن اخلاص است چون خود شیطان با آن دید خاص نافذ خودش و دورنمایی که در مسیر اجرای شیطنت برای خودش در نظر گرفته است، رسمأ به خدا اعلام می کند همه آن ها را فریب می دهم و آنچنان دچار ریزش می کنم که در جبهه ضد خدایی قرار بگیرند و با تو بحنگند.

 

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: تنها جایی که توان و قدرت شیطانی نفوذ ندارد، فقط در بندگان مخلص خدا است؛ این اخلاص شعاری نیست، یک حقیقت تلقینی هم نیست، واقعیتی نیست که بخواهم به خود تلقین کنم.

 

وی با بیان اینکه خدا باوری قاطعی گرایش و عشق قلبی سرشار از محبت و یک جلوه گری خاص جمال معبود در مقابل همه زیبایی ها و همه جلوه ها در دل و فکر انسان، این سه عنصر اخلاص را در انسان ایجاد می کند، تا زمانی که جلوه گری کبریایی معبود تمام وجود ما را پر نکند، اخلاص در ما ایجاد نمی شود و قدم اول این جلوه گری، خدا باوری است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید حرکتی از سوی ما به طرف خدا باشد و آنجاست که می تواند با اخلاص، عبودیت خود را تا نقطه نهایی جان دادن جلوه گر کنیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه آنچه تضمین می کند در همه جهت و خداوند این ضمانت را اعلام کرده است، تنها اخلاص با این کیفیت است، گفت: آنچه سر راه آدم می آید و فکر می کند اخلاص دارد و برای خدا وارد عرصه بسیجی وار می شود، وقتی موقعیت ها و مقام های پیروزی جریان سیاسی مطرح می شود، آفت هایی است که می آیند و یکی پس از دیگری بدنه اخلاص انسان را مثل خوره می خورند تا آنجایی که انسان از عرصه دلدادگی حق سقوط کند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: آنچه از شهوت و پول خطرناک تر است، قدرت و موقعیت اجتماعی است که بر انسان وارد می شود؛ ما در عرصه این ارتش ۲۳ میلیونی، آن روزی که امام بعد از جسارت و اهانت استکبارجهانی به تصرف نظامی در جریان صحرای طبس، اعلام قرمود ارتش ۲۰ میلیونی، چشم ما باز است، مایی که امروز آن فرمایش امام طنین انداخت و امروز می بینیم ۳ ملیون بر آن ۲۰ میلیون اضافه شده است.

 

وی تأکید کرد: تمام وموفقیت حرکت این ارتش تنها در سایه اخلاص ممکن است و اگر این گوهر از دست ما برود و این جمع بزرگ این نکته را از دست بدهند، هیچ موفقیتی در انتظار آنان نخواهد بود.

 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: با هر امکانات و توانایی و بصیرت سیاسی، اگر اخلاص در آنان نباشد راه به جایی نمی برند، امروز دنیای اسلام به این قدرت شما چشم دوخته است، به توان انسجام ارتش ۲۳ میلیونی، در گوشه قاره آفریقا، عزیزانی که زیر رگبار مزدوران صهیونیستی در حسینیه بقیه الله تکه تکه می شوند، آن عزیزی که با بدن خون آلود او را به زندان ارتش نیجریه می برند، چشمشان به ارتش ۲۳ میلیونی است.

 

وی افزود: دنیا با این حرکت نابکارانه و تحریک شیطانی صهیونیست ها نسبت به دولت نیجریه ثابت کرد که تا کجا در جهت مقابله با اسلام و شیعه زدایی ایستاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: آنان با اسلام انقلابی مخالفند، وهابیت در نیجریه آزاد است به هرچه جنایت کند اما مسلمان به یک یا الله گفتن و یا حسین گفتن آزاد نیست و مرد و زنش قتل عام می شوند، این نهایت حرکت دشمن است که نشان داد تا کجا در مقابل اسلام ایستاده اند.

 

وی در پایان گفت: در همه جای اسلام چشمشان به این ارتش ۲۰ میلیونی است که بتوانند با اخلاص، تمام دنیا را زمینه حضور آن آقای پس پرده نشیین آماده کنند.

 

 

 

سردار نقدی: ۲ هزار و ۵۰۰ گردان بسیجی آماده جهاد و دفاع هستند/ نگاه ها در مجمع عالی بسیج جناحی و حزبی نیست

 

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در این مجمع بدون جناح‌بندی و نگاه حزبی به مصالح انقلاب اسلامی ایران توجه می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که راهکار عملی را برای رفع مشکلات کشور ارائه دهیم.

 

 

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در مجمع عالی بسیج در مشهد اظهار کرد: اکنون دشمنان از همه سو به مسلمانان می‌تازند و از هر وسیله‌ای برای ترور استفاده می‌کنند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز بسیجیان برای جهاد و شهادت از یکدیگر سبقت می‌گیرند، ادامه داد: اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ گردان بسیجی آماده جهاد و دفاع هستند که تمام این موارد برگرفته از قیام عاشورا است.

 

وی با بیان اینکه زنان بسیجی به عنوان مظهر حجاب و عفاف از مکتب حضرت زینب(س) الهام گرفته‌اند، گفت: امروز اگر بسیج الهام بخش جهان اسلام شده، به‌خاطر الهام گرفتن از مکتب امامان معصوم بوده است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در این مجمع بدون جناح‌بندی و نگاه حزبی به مصالح انقلاب اسلامی ایران توجه می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که راهکار عملی را برای رفع مشکلات کشور ارائه دهیم.

 

نقدی با اشاره به اینکه مجمع عالی بسیج تاکنون به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته است، اظهار کرد: هر سال باید به دنبال راهکارهای بهتر و بیشتر باشیم، به همین منظور در نظر داریم که در طول برنامه پنج ساله ششم بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را به مجامع استانی بسپاریم.

 

سرلشگر جعفری:تنها انقلابی که از مسیر خود منحرف نشده است انقلاب اسلامی است/ کاری که مخالفت ندارد، کار جهادی نیست/ راهبر اصلی انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است

 

سرلشگر محمدعلی جعفری اظهار کرد: خدا را شاکریم که توفیق شرفیابی به محضر ملکوتی امام هشتم، حضرت امام رضا(ع) شامل حال ما شد و در محضر آن حضرت، تجدید پیمان می کنیم، تشکر می کنیم از حضور همه شما که در این مجمع حضور پیدا کرده اید.
وی افزود: خدا را شاکریم که این انقلاب، هر روز مقتدر تر و توفنده تر از قبل به راه خود ادامه می دهد، بارها از مقام معظم رهبری شنیدیم که گفتند تنها انقلابی که در جهان سراغ داریم که بعد از رسیدن به قدرت و حاکمیت، از مسیر خود منحرف نشد، انقلاب اسلامی است و همه انقلاب های مختلفی که در جهان با عقاید مختلف رخ داده، همه به نوعی بعد از پیروزی و به قدرت رسیدن به انحراف کشیده شده اند.فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: باید قدردان خانواده های معظم شهیدانمان باشیم، سؤالی که باید داشته باشیم و بسیار مهم است، این است که رمز بقای انقلاب اسلامی با وجود این همه توطئه ها و دشمنی ها چیست، انقلابی که بی نظیر است و اینگونه دستاوردهای بزرگ و بی نظیری را برای ایران و اسلام عزیز به دنبال داشته است.وی افزود: امروز اقتدار جمهوری اسلامی زبانزد خاص و عام است، دشمنان هم اقرار می کنند، به این اقتدار، عظمت و شکوه و تسلیم این قدرت الهی انقلاب اسلامی شده اند، این را شاهد هستیم، هرچند که با روش های جدید و بسیار پیچیده به دنبال تضعیف این قدرت و جلوگیری از توسعه آن هنوز هستند، هدف دشمن تغییر نمی کند اما راه و روش های آنان عوض شده و عوض می شود.

 

جعفری گفت: باید بدانیم که تا انقلاب اسلامی بر این مسیر و بر این صراط مستقیم استوار است، دشمنی دشمنان و در رأس آن، شیطان بزرگ نسبت به انقلاب اسلامی از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ویژگی منحصر به فردش اسلامی بودن آن است، گفت: ما هرچه داریم از عزت و اقتدار و عظمت، به خاطر اسلامی بودن ماهیت این حرکت عظیم الهی است، اگر اسلام را از این انقلاب حذف کنیم، دیگر انقلابی نخواهد بود که اسلام از ما مطالبه می کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اولین رمز بقای انقلاب اسلامی این است که این انقلاب با برخورداری از یک نعمت بزرگ الهی در رأس آن و هدایت این انقلاب رعایت اصول اسلامی و قوانین قرآنی و الهی، ویژگی است که دیگر انقلاب ها از آن برخوردار نیستند، این همان رمز اول و بقای انقلاب اسلامی است، رمز اول همان اطاعت از ولی فقیه است که راه و رمز و روش ایستادگی در برابر دشمنان را به ما یاد می دهند.
وی خاطر نشان کرد: این انقلاب دو بعد دارد، بعد داخلی و بعد خارجی، شعار اصلی انقلاب ما در بعد داخلی لا اله الا الله است و در بعد ایجابی آن باید به دنبال پیاده سازی دستورات الهی در جامعه خودمان باشیم، بعد بیرونی انقلاب اسلامی به خوبی پیش می رود و امروز هرچه ما اقتدار داریم، عظمت اسلام و عظمت جمهوری اسلامی و ایران مدیون این حرکت انقلاب اسلامی در بعد بیرونی آن هست یعنی مقابل به نظام سلطه و استکبارستیزی، شعار اصلی و راهبردی انقلاب اسلامی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است.

جعفری گفت: باید با درس گرفتن از انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر نظام سلطه و زورگویی حاکمان ایستاد، امروز می بینیم در سوریه، عراق، لبنان، لیبی ودیگر کشورها با الگوی گیری از انقلاب ایران چه موفقیت هایی به دست آورده اند.
وی با بیان اینکه در بعد ایجابی حرکتمان کند است و عقب ماندگی هایی داریم، تأکید کرد: حرکت شما در شهرستان ها و استان ها برای این است که بتوانیم کمک کنیم این عقب ماندگی ها در بعد ایجابی و داخلی انقلاب اسلامی را پیش ببریم، بسیج در داخل کشور نقش محوری و اساسی آن، کمک به پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های آن است و از طریق این تشکل های مردمی و عقبه فکری که بسیج در مسیر انقلاب اسلامی باید در خود ایجاد کند و توسعه دهد، باید به تحقق این بعد از نقش خود کمک کند.
جعفری ادامه داد: با توجه به موانع و اطمینان به مدیریت جهادی و مدیریت بسیجی است که میتوانیم کمک مؤثری به این راه و اهداف مقدس آن داشته باشیم؛ سخنان زیادی از سوی مقام معظم رهبری است که مؤلفه های اصلی و اهداف راهبردی انقلاب شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنانی که برای جمعی از بسیجیان داشته اند فرمودند همیشه در دل ساخت حقوقی، یک ساخت حقیقی وجود دارد که باید به آن توجه کرد، ساخت ظاهری جمهوری اسلامی به تنهایی کاری انجام نمی دهد، باید مراقب باشیم آن روح و سیره از بین نرود، دلمان خوش نباشد به صورت و ظاهر، باید به سیرت توجه داشته باشیم، این اساس قضیه است که تغییر آن سیرت و هویت واقعی به تدریج حاصل می شود.
فرمانده کل سپاه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شاخص های نظام اسلامی باید مشخص و روشن باشد، شاخص عدالت طلبی، ساده زیستی مسؤولان، شاخص کار و تلاش مخلصانه، طلب و پویایی بی وقفه، ایستادگی در برابر سلطه بیگانگان و شجاعت در برابر هیبت دشمن جزء این شاخص هاست؛ اگر در برابر دشمن مسئولین احساس رعب و خوف کنند، بر سر کشور بلاهای بزرگ می آید، آن ملت هایی که ذلیل دست دشمن شده اند، این علت بود که مسئولان یا پیش قراولان غافله ملت، شجاعت و اعتماد به نفس لازم را نداشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر اساس راهبرد اصلی خود که استکبارستیزی است استوار است که دغدغه رهبری، مسئولان و مردم ما است که این ایستادگی که رهبری معظم انقلاب و این جایگاه والا راه را ترسیم و تعیین می کنند و دغدغه اصلی شان دشمن ستیزی و شجاعت در برابر دشمنان است
نگرانی در مسؤولان اجرایی کشور است که باید در همین مجامع فکری و بسیج توجه جدی به آن کرد، چاره اندیشی کرد که در مسیر انقلاب اسلامی دچار سستی، کندی و خلل نشویم، خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی در این مسیر حرکت کرده و راه خود را از همین مسیر پیدا کرده است.

جعفری خاطر نشان کرد: از کفار دوست خود نگیرید، متکی به آنان نباشید، تقوا داشته باشید اگر مؤمن هستید، اگر مسئولین به این راه عملأ اعتقاد داشته باشند و اقدامات عملی و اجرایی خود را با این نگاه تطبیق بدهند، شرایط قطعأ بهتر خواهد شد و حرکت کند انقلاب ما در داخل با توجه به این ابعاد، روند رو به رشد گرفته و شتاب خواهد گرفت.

وی افزود: نشست های شما و هم اندیشی های بسیج در سطح استان ها و شهرستان ها باید در این ابعاد و پیش برد این اهداف کمک کند با تذکر و هم اندیشی به مسؤولین در همه سطوح، نقش مجامع بسیج این است که به تحقق اهداف انقلاب کمک کند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: گفتن و بیان مدیریت جهادی آسان است اما عمل به آن سخت است، هر مدیر در هر سطحی نمی تواند ادعای بسیج و بسیجی بودن و انقلابی بودن داشته باشد مگر این که به اصول مدیریت جهادی عمل کند؛ رهبری سه اصول برای مدیریت جهادی بیان کرده اند.

وی ادامه داد: شرط اول، اخلاص است، جهاد، خالص در راه خدا؛ ویژگی دوم، سخت کوشی و تلاش شبانه روزی است، کار جهادی بدون تحمل سختی و سخت کوشی امکان ندارد و شرط سوم در مدیریت جهادی آن است که بدانیم کار ما یا مخالف دارد یا دشمن، اگر با دشمن در حال جنگ هستیم، جهاد و مبارزه با دشمن است، اگر در داخل کار جهادی می کنیم، اینجا مخالفت شرط اصلی یک کار جهادی است چون کار جهادی و کار خالصانه برای رضای خدا با موانع مختلف و متعدد مواجه است؛ کاری که مخالفت ندارد، کار جهادی نیست.

جعفری در پایان گفت: باید بدانیم که سینه زدن پای این علم سخت است؛ باید همه کمک کنیم در این عرصه که مرحله ساخت سطح سوم انقلاب است، تلاش کنیم.

منبع: صبح توس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان