اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1394 - 22:32   |   کد مطلب: 15315
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها ممکن است که بخواهند از گزارش آمانو سوءاستفاده کنند و پرونده‌های سابق را باز کنند که در این صورت ما هم برگ برنده‌ای در اختیار داریم و می‌توانیم مجددا موضوع غنی‌سازی 20 درصد را ازسر بگیریم.
تلاش آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران با بهانه‌گیری در مورد توان دفاعی جمهوری اسلامی/سوء استفاده ایالات متحده از گزارش اخیر آمانو برای بازگشایی مجدد پرونده ایران

به گزارش صبح الوند، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مصوبه اخیر شورای حکام در خصوص بسته شدن پرونده PMDاظهار داشت: اقدام اخیر شورای حکام، یک اقدام کاملا روبه جلو و منصفانه بوده و مشخص شده است که جمهوری اسلامی ایران همه‌ مسیرهای اعتماد سازی را در سال‌های گذشته طی کرده و هیچ بهانه‌ای برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها گام دیگری است که کشورهای غربی باید بردارند، افزود: آمریکایی‌ها در این بین ساز جدگانه‌ای می‌زنند و سعی می‌کنند از موضوع توان دفاعی ایران بهانه‌ای برای زیاده خواهی و اعمال تحریم‌ها علیه کشور ما استفاده کنند.

 

کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: بحث توانمندی‌های موشکی کشور ما از موضوع هسته‌ای کاملا جداست و بحث هسته‌ای با رای اخیر شورای حکام به نقطه‌ی مثبتی رسیده ولی به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها همچنان به دنبال بهانه‌جویی و اعمال فشار بر علیه ایران هستند.

 

هانی زاده با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها همواره به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند گفت: توان دفاعی ایران در آینده بهانه‌ای به دست آمریکا خواهد داد که از آن سوءاستفاده کنند و در راستای ضربه زدن به ایران گام بردارند.

 

وی خاطر نشان کرد: گزارش آمانو در مورد انجام یک سری مطالعات نظامی در زمینه هسته‌ای توسط کشور ما مربوط به قبل از سال 2003 است و ایران هم به کلی این موضوع را پشت سر گذاشته و از سال 2009 و با آغاز بحث راستی‌آزمایی، کشور ما حتی  اجازه بازرسی از پارچین را هم به بازرسان آژانس داده است.

 

کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکایی‌ها ممکن است که بخواهند از این نقطه از گزارش آمانو سوء استفاده کنند و پرونده‌های سابق را باز کنند که در این صورت ما هم برگ برنده‌ای در اختیار داریم و می‌توانیم مجددا موضوع غنی‌سازی 20 درصد را ازسر بگیریم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان