اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1394 - 16:52   |   کد مطلب: 15486
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ در مراسم خاطره‌گویی درباره سردار شهید همدانی روایت خود را از آخرین دیدار سردار همدانی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بیان کرد.
خاطره خواندنی از آخرین دیدار شهید همدانی با رهبر معظم انقلاب

به گزارش صبح الوند، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در مراسم خاطره گویی درباره شهید سردار همدانی روایت خود از آخرین دیدار سردار همدانی با رهبر معظم انقلاب را بیان کرد.

محسن کاظمینی گفت: یکی از دغدغه های جدی شهید همدانی ثبت خاطرات و آثار فرهنگی دوران دفاع مقدس و سرداران شهید بود و به همین دلیل سالها قبل با همکاری او روایت 27 بعثت را راه اندازی کردیم که با حمایت و پی گیری ویژه این شهید همراه بود.

وی ادامه داد: سه یا چهار روز قبل از آخرین سفر شهید همدانی به سوریه با هم برای عرض گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدیم و این شهید با اشتیاق فراوان گزارشی از عملکرد این بنیاد ارایه کرد که مورد استقبال و خرسندی رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و شهید همدانی از این موضوع خوشحال بود و سفارش می کرد که کار با جدیت پی گیری شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله ادامه داد: این بنیاد که یادگار یک جمع دلسوز به خصوص سردار همدانی محسوب می شود تا کنون بیش از 43 عنوان کتاب و 11 دوره سررسید آسمانی ها را به چاپ رسانده است که از این مجموعه چند ده هزار نسخه به زبان عربی در کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به ترجمه 8 کتاب به زبان عربی و انگلیسی گفت: برای همه ما استقبال از  کتاب های خاطرات فرماندهان ایرانی در کشورهای دیگر جالب توجه بود و این مساله نشان می دهد که چه ظرفیت عظیم فرهنگی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مردم بیدار منطقه وجود دارد و این از آروزهای سردار همدانی بود که الگوهای انقلاب اسلامی به صورت بسته های فرهنگی در دسترس همه مردم علاقمند دنیا قرار گیرد.

کاظمینی همچنین به ساخت فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" از زندگی نامه سردار شهید حاج احمد متوسلیان اشاره کرد و گفت: این فیلم در جشنواره فجر امسال به نمایش درخواهد آمد و ما فکر می کنیم مانند کتاب نوشته شده درباره حاج احمد مورد استقبال خوبی قرار خواهد گرفت.

وی گفت علاوه بر این حدود 50 قسمت مستندهای مختلف از زندگی سرداران شهید و عملیات های مهم دوران دفاع مقدس توسط بنیاد روایت 27 تهیه شده است که از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شده و طبق نظر سنجی ها مورد استقبال مردم و به خصوص قشر جوان کشورمان واقع شده است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تصریح کرد: این بنیاد تا کنون 12 کتابکده را در سراسر کشور راه اندازی و تجهیز کرده است و ان شاالله با نگاه ویژه شهدایی همچون سردار همدانی را خود را با موفقیت بیشتری ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان