اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. دى 1394 - 11:01   |   کد مطلب: 15714
فرماندار شهرستان همدان گفت: ميانگين نرخ بيکاري استان همدان در 9 ماهه نخست سال 94 به 7.35 درصد رسيده است
نرخ بیکاری در استان‌ همدان به 7.35 درصد رسید

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان همدان با اشاره به کاهش نرخ بيکاري اظهار داشت: ميانگين نرخ بيکاري در سال‌هاي 92 و 93 در استان همدان 7.7 درصد بوده است که در فصل بهار امسال 6.7 درصد و فصل تابستان به 8 درصد رسيده است.

وي با بيان اينکه ميانگين نرخ بيکاري استان همدان در 9 ماهه امسال به 7.35 درصد رسيده است، گفت: سياست‌ اقتصاد مقاومتي که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است تأکيد بر خوداتکايي دارد در اين راستا دولت تدبير و اميد نيز فراهم کردن زمينه فعاليت توليد و اشتغال را در اولويت قرار داده است.

تعالی با اشاره به وجود فرهنگ ايجاد مانع در مسير سرمايه‌گذاري اظهار کرد: موانع سرمايه‌گذاري بايد براي ايجاد اشتغال و رونق توليد در همدان رفع شود و مسير راه‌اندازي کارگاه‌هاي کوچک نيز روان‌سازي شود.

وي افزود: از گذشته تا کنون فرهنگي بر استان همدان رايج شده است که در مسير سرمايه‌گذاري موانع متعدد چيده مي‌شود تا منجر به فرار سرمايه‌گذار شود در اين راستا بايد اين فرهنگ تصحيح و موانع رفع شود.

فرماندار همدان گفت: به منظور رونق اشتغال و بهود کسب و کار در مناطق روستايي، نيازسنجي از ظرفيت‌هاي روستاها به عمل آمده است و راه‌اندازي مشاغلي همچون پرورش قارچ، ماکيان، زنبورداري و صنايع دستي در اولويت قرار گرفته است.

وي اظهار کرد: تاکنون 8 طرح مشارکتي استقرار واحدهاي توليدي در روستاها در استان پيشنهاد شده است که از اين تعداد 2 طرح مربوط به شهرستان همدان است که با توجه به ظرفيت‌هاي موجود ناچيز است و بايد توسط دهياران و بخشداران مورد توجه قرار گيرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان