اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. دى 1394 - 7:39   |   کد مطلب: 15715
نماينده مردم همدان، فامنين و قهاوند در مجلس شوراي اسلامي گفت: آمار بالاي بيکاري فارالتحصيلان دانشگاهي نشان از عدم برقراري ارتباط دانشگاه با صنعت و توليد دارد.
50 درصد فارغ‌ التحصيلان آموزش عالی در سطح کشور بیکار هستند

به گزارش صبح الوند، ابراهيم کارخانه‌اي با اشاره به اينکه فشار روحي بسيار بالايي بر اثر بيکاري و عدم اشتغال بر مردم وارد مي‌شود، اظهار داشت: سرمايه‌گذاري هدفمندي بايد بر روي ذخاير و منابع فيزيکي، مالي، انساني و طبيعي موجود در استان همدان انجام شود تا بيکاري کاهش يابد.

وي گفت: بازارهاي خارجي و چين در حال قبضه برندهاي مطرح کشور ما و آثار مفاخر ملي به نام خود هستند و اين امر نشان از غفلت مديران از حفظ و استفاده درست از داشته‌هاي کشور است.

کارخانه اي با بيان اينکه جريمه تسهيلات معوق بانکي در همدان 35 ميليارد تومان است، اظهار کرد: 12 هزار ميليارد تومان نقدينگي در بانک‌هاي دولتي و خصوصي استان همدان وجود دارد چرا که برخي از بانک‌ها سود تصميني 22 درصد به سپرده‌گذاران پرداخت مي‌کنند.

وی افزود: به جاي اينکه سرمايه‌هاي مردم در بانک‌ها براي دريافت سود انباشته شود بايد در مسير سرمايه‌گذاري در بخش توليد و اشتغال هدايت شود.

وي افزود: بايد نظارتي دقيقي براي محل هزينه تسهيلات اشتغال‌زايي که به طرح‌هاي توليدي، صنعتي و کشاورزي داده مي‌شود، انجام شود تا در مسير صحيح صرف شود.

نماينده مردم همدان، فامنين و قهاوند در مجلس شوراي اسلامي گفت: سطح کيفيت محصولات توليدي در کشور و استان همدان بايد ارتقا يابد تا قابل رقابت با توليدات ديگر کشورها باشد و از ظرفيت‌هاي صادراتي براي توليد ارزش افزوده استفاده شود.

وي با اشاره به عدم توجه به تنوع شغل در کشور اظهار کرد: بايد نوع‌آوري در اشتغال را داشته باشيم و براي ايجاد شغل‌هاي جديد نياز آفريني کنيم که اين امر نيازمند انديشه، برنامه‌ريزي، نظارت و مديريت است.

کارخانه ای افزود: دانشگاه‌‌ها و صنعت با هم ارتباط ندارند و از ظرفيت‌هاي يکديگر در 4 مؤلفه آموزش، پژوهش، فناوري و توسعه استفاده نمي‌کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان