اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1394 - 7:56   |   کد مطلب: 15762
مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان گفت: 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه آهن سراسری همدان - تهران تخصیص یافته است.
صدای سوت قطار سال 95 در همدان طنین انداز می شود/راه آهن سراسری همدان - تهران در انتظار ریل

به گزارش صبح الوند، محمد رودباری با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم جهت راه آهن همدان - تهران اظهار داشت:  بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، این پروژه سال 95 به اتمام میرسد.

وی گفت: پروژه راه آهن همدان- تهران 260 کیلومتر طول دارد و تا کنون 123 کیلومتر از راه آهن ریل گذاری شده است.

رودباری با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پروژه کمبود ریل بوده، اظهار کرد: با وجود اینکه روزانه 700 متر در این پروژه ریل گذاری میوشد اما تنها چند کیلومتر ریل برای اجرا باقی مانده است که در حال حاضر از سایر استان ها ریل برای این پروژه تامین می شود.

وی افزود: هم اکنون 130 کیلومتر ریل برای اجرا نیاز دارد، تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر ریل مورد نیاز این پروژه تخصیص یابد تا بتوان پروژه را در کوتاه ترین زمان به بهره برداری رساند.

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان گفت: امسال برای این پروژه 120 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا کنون 50 میلیارد تومان تخصیص یافته و بر اساس تاکید ریاست جمهوری در سفر به همدان امسال اعتبار راه آهن همدان- تهران 100 درصد تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه قرار است سال آینده 150 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان تاکید شد تا پروژه راه آهن همدان- تهران سال 95 به اتمام برسد .

رودباری افزود: پروژه وقتی سال 95 به بهره برداری می رسد باید ایستگاه نیز داشته باشد ولی قرار است یک ایستگاه در شهر همدان ایجاد شود تا مردم برای مسافرت از طریق قطار مسافت طولانی طی نکنند.

دیدگاه‌ها

خیر،مشکل این پروژه کمبود ریل نیست،بی فکری کسانیست که چنین مسیر نامناسبی برای راه آهن همدان برگزیده اند که از محل هایی کوهستانی می گذرد و پرهزینه و بی فایده است،این پروژهٔ اشتباه تنها به درد ارتباط همدان با تهران می خورد که سودی هم ندارد،چرا که همدان جادهٔ بسیار خوبی برای ارتباط با تهران دارد،اگر اندکی اندیشه در کارها بود،به جای این راه آهن پر هزینه و بی فایده راه آهن همدان،ملایر،بروجرد،درود ساخته می شد که با توجه به مسیر کوتاه و هموار بسیار کم هزینه و مناسب بود،برای ارتباط همدان با خوزستان و اصفهان هم به درد نمی خورد،بروجرد را هم به راه آهن متصل می کرد،اما گویا در کشور اندیشه درکار نیست وباید هرروز چوب ندانم کاری ها را بخوریم

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان