اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 8:51   |   کد مطلب: 16146
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
جلسات بررسی بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری همدان آغاز شد
رییس کمیسیون برنامه ، بودجه ، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان از شروع جلسات بررسی بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری همدان خبر داد.
جلسات بررسی بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری همدان آغاز شد

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی در نخستین جلسه بررسی بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری همدان با اعلام این خبرافزود : برای ارائه بودجه پیشنهادی مجموعه شهرداری زحمات فراوانی برای جلسات کارشناسی و پیگیری موضوعات برای جمع آوری به صورت جدی صورت گرفته است.
قراباغی با تاکید بر اینکه شهراری باید بودجه را واقعی ببیند، اضافه کرد : با این امر می توان حداقل از دیون و بدهی شهرداری در سالهای آینده جلوگیری کرد.
وی با اشاره به افزایش بدهی شهرداری از انتهای سال 92 به بعد افزود : این سیر بدهی هر روز در حال افزایش است بر این اساس باید در راستای کاهش بدهکاری و مطالبات از شهرداری حرکت کرد.
رییس کمیسیون بودجه حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه در بودجه بندی سال 95 تمامی پروژه ها باید پیوست مالی داشته باشند یادآور شد : مدیریت در هزینه از مهمترین مقوله های بودجه ریزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حسین قراباغی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن اقتصاد مقاومتی گفت : در بودجه ریزی سال 95 اقتصاد مقاومتی باید رعایت شده و این برای مدیران تنها شعار نباشد.
قراباغی از پیشنهاد بودجه سرمایه گذاری برای بودجه سال 95 شهرداری همدان خبر داد و افزود : برای سال 95 علاوه بر بودجه های عمرانی و جاری بودجه ای هم برای سرمایه گذاری لحاظ می شود.
در ادامه رییس شورای اسلامی شهر همدان هم تدوین پیوست فرهنگی را برای اجرای پروژه ها مهم برشمرد و گفت : برای اجرای یک پروژه باید فرهنگ سازی صورت پذیرد.
علی اکبر نظری با اشاره به ابتر ماندن اجرای طرح جدید جمع آوری زباله ها گفت : تغییر دادن یک رفتار زمانبر بوده و یک باره نمی توان رفتاری را تغییر داد، براین اساس باید به مرور زمان سیاست ها را اجرا کرد تا مطلوب محقق شود.
وی اطلاع رسانی به موقع درخصوص اجرای یک طرحی که نیاز به فرهنگ سازی دارد را ضروری دانست.
رییس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم با انتقاد از عدم ادامه اجرای طرح جدید جمع آوری زباله اظهار کرد : مجموعه های شهرداری باید با هم هماهنگ بوده و در اجرای طرح هر کدام به فراخور وظایف خود هماهنگ عمل کنند.
کامران گردان اضافه کرد : در صورت اجرای درست طرح جدید جمع آوری زباله بین 50 تا 70 درصد هزینه های خدمات شهری صرفه جویی می شود.
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا نیز اجرای طرح تفصیلی به عنوان طرح بالادستی و مادر را یکی از مهمترین ماموریت های شهرداری برشمرد و گفت : در کنار توجه به طرح تفصیلی همچنین رضایتمندی شهروندان مهمترین عنصر است چرا که آنها سهامداران اصلی شهر هستند و نارضایتی آنها ، ناکارآمدی اقدامات را نشان می دهد.
محمد تبریزی با بیان اینکه قضاوت مردم بسیار مهم است، افزود : در بسیاری از موارد و عرصه های مورد نیاز که شهروندان مشارکت داشته اند طرح موفقیت آمیز بوده است.
تبریزی نظرسنجی از شهروندان را از مهمترین پیوست طرح ها دانست و گفت : باید در طرح مسایل، هدف رضایتمندی شهروندان باشد.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه متاسفانه ارگانها و دستگاههای اجرایی در بعضی از مسایل وظایف خود را به شهرداری محول می کنند، گفت : این امر باعث می شود مدیریت شهری از بسیاری از وظایف خود از جمله عمرانی عقب مانده و نتواند اهداف را محقق کند.
نرگس نوراله زاده با تاکید بر اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری باید براساس واقعیت ها تدوین شود اضافه کرد : لازم است در راستای انجام اقتصاد مقاومتی در یکسری از مسایل هزینه ها را کاهش داده و در مسایلی اگر توانایی مالی وجود ندارد پروژه جدیدی اجرا شود.
وی تاکید کرد: اولویت در بودجه ریزی باید تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد و به کلیات طرح ها بیشتر توجه شود.
در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز اظهار داشت: شهرداری در راستای اقتصاد مقاومتی باید انضباط مالی و ارتقای بهره وری داشته باشد.
علی رضایی نیز به طرح جدید جمع آوری زباله اشاره کرد و گفت : چنانچه عزم جدی در اجرا این طرح وجود داشته باشد، طرح قابل اجراست و از این منبع مبلغ قابل توجهی می توان صرفه جویی کرد.
رضایی هماهنگی دستگاههای اجرایی و مسولین بالادستی در اجرای این طرح را حائز اهمیت دانست و افزود : تحقق این امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب را می طلبد.
علی رحیمی فر عضو شورای اسلامی شهر همدان لحاظ نمودن و تدوین پیوست های فرهنگی را برای اجرای طرح های شهری ضروری دانست.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان