اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1394 - 7:46   |   کد مطلب: 16604
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت شهری در امر سرمایه گذاری باید به صورت یکپارچه و واحد عمل کند.
مدیریت شهری در امر سرمایه گذاری یکپارچه عمل کند/شهرک اداری در همدان احداث می شود

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد تبریزی در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و  گردشگری شورا با بیان این مطلب افزود: اجرای هر پروژه ای برای منفعت و  استفاده شهر و شهروندان است بر این اساس باید آینده نگر بوده و طرح ها را به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا کرد.

تبریزی با تاکید براینکه پروژه های شهرداری باید بر اساس اولویت و اهمیت طرح اجرایی شود افزود: علاوه بر اولویت بندی های صورت گرفته بهترین مواردی که می توان در امر سرمایه گذاری وارد شد بخش های هتل ، مراکز خرید ، پارکسوار و احداث پارکینگ ها است.

وی توجه ویژه شهرداری همدان به حوزه سرمایه گذاری را ارزشمند دانست و اظهار کرد: لازم است طرح های سرمایه گذاری شهرداری در پروژه های پیشنهادی سال آتی گنجانده شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و  گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به برگزاری جلسه اخیر شورای سازمان سرمایه گذاری استان همدان اشاره کرد و گفت: احداث شهرک اداری طرح پیشنهادی شورا و شهرداری در این جلسه مورد استقبال مسولین استان قرار گرفت.

محمد تبریزی همچنین از پیشنهاد ادغام سازمانهای زیرمجموعه شهرداری همدان در جلسه شورای سازمان سرمایه گذاری استان خبر داد و اضافه کرد: این سازمانها نه تنها آورده ای برای شهرداری ندارد بلکه از لحاظ مالیات و هزینه ها به صرفه نیست .

تبریزی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری نیاز به سرمایه دارد، اضافه کرد: برای داشتن سازمان سرمایه گذاری باید امکانات و تجهیزات آن نیز فراهم شود که با توجه به محدودیت منابع و می توان سازمان حمایت از سرمایه گذاری شهرداری و شهر همدان ایجاد کرد.

وی بر تدوین نقشه راه و استراتژی مشخص شهرداری تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری باید در تدوین برنامه ها از نظرات مشاوران متخصص خود استفاده کند و موضوع اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در پروژه ها بگنجاند .

تبریزی با تاکید بر ایجاد درآمدهای پایدار و خروج شهرداری از وابستگی به منابع درآمدی عوارض، افزود: با توجه به اینکه پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ تعیین تکلیف شده باید هر چه سریعتر عملیات اجرایی این طرح اثر گذار شروع شود.

وی به طرح سرمایه گذاری ساخت پارک سلامت در شهر همدان اشاره کرد و با بیان اهمیت اجرای این پروژه، اظهار کرد: برای اجرایی کردن این طرح شهرداری باید با سازمانها و دستگاه های اجرایی مربوطه از جمله منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و استانداری هماهنگ بوده و با همکاری این دستگاه ها در این زمینه وارد شود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید برکشت درختان و گونه های بومی در فضای سبز طرح های شهری گفت: می توان از ظرفیت اراضی منابع طبیعی شهر در امر جنگل کاری و احیای فضای سبز استفاده کرد.

علی اکبر نظری اضافه کرد: در طرح پارک سلامت هم می توان مجموعه ای برای جذب گردشگران هم ایجاد کرد .

مدیرعامل سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از پروژه های پیشنهادی سرمایه گذاری گفت: شورای دور چهارم حمایت خوبی از حوزه سرمایه گذاری داشته و به همین دلیل ظرفیت های خوبی نیز در این حوزه ایجاد شده است.

اکبر رنجبران از استقبال خوب استانداری همدان از اجرای طرح ایجاد شهرک اداری خبر داد و افزود: اجرای این طرح ضرورتی است که در آینده مشخص می شود و با اجرای آن همدان می تواند در سطح کشور پیشتاز باشد.

رنجبران از اتمام عملیات اجرایی  پروژه سرمایه گذاری کمپ های اقامتی در پارک ملل خبر داد و گفت: سال آتی این کمپ ها را ه اندازی می شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان