اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. فروردين 1395 - 12:33   |   کد مطلب: 17569
کارشناس مسائل سیاسی نوشت: اگر تحرکات اسرائیل در قره باغ و مسلح کردن برخی تکفیری‌های مرتبط با پاکستان توسط سعودی‌ها را بخش‌هایی از یک پروژه واحد در نظر بگیریم، از حیث راهبردی به این معنا خواهد بود که "به هم ریختن آرامش امنیتی ایران" در دستور کار "سرویس‌های دشمن" قرار گرفته است.

به گزارش صبح الوند به نقل از نسیم آنلاین؛ مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی نوشت:

سعودی و اسراییل، مسیر جبران شکست های منطقه ای خود را آشکارا معکوس طی می کنند. در شمال غرب، اسراییل با ایجاد بحران در قره باغ سعی می کند بستری برای مهاجرت تکفیری ها به مرزهای ایران ایجاد کند. در جنوب شرق هم، سعودی در حال مسلح کردن برخی تکفیری های مرتبط با پاکستان است که اخیرا خود را در قالب ائتلاف داعش-القاعده-طالبان، «بازسازماندهی» کرده اند.

اگر این تحرکات را بخش هایی از یک پروژه واحد در نظر بگیریم، از حیث راهبردی به این معنا خواهد بود که "به هم ریختن آرامش امنیتی ایران" در دستور کار «سرویس های دشمن» قرار گرفته است.

بهترین مکمل برای این پروژه این است که، غربگرایان به روند به هم زدن آرامش سیاسی در تهران ادامه بدهند و متقابلا مهم ترین علاج آن، خشکاندن ریشه های ناامنی است در سرچشمه های آن؛ یعنی پروژه ای که اسراییل و سعودی می دانند به زودی در سوریه و عراق، گام هایی اساسی به جلو برخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان