اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1396 - 11:01   |   کد مطلب: 26112
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور فوتبالیست های ایرانی مقابل اسرایئل گفت: این باید یک نمره منفی برای وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران باشد.
حضور ورزشکاران ایرانی نمره منفی برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام احد ازادی خواه در گفت و گو با صبح الوند در خصوص حضور فوتبالیست های ایرانی مقابل اسرایئل گفت: اسرائیل خط قرمز ما است و این عمل  یک نمره منفی برای وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خط قرمز ما است  افزود:  از آنجا که ما خط قرمزمان به لحاظ اعتقادی و امنیتی رژیم اسرائیل و صهیونیستی است و این معنایش این است که همه ارکان نظام ومرتبط با نظام من جمله ورزشکاران ما که یک رکنی برای کشور هستند و به برکت این انقلاب به آن جایگاه رسیدند باید این خط قرمر را مراعات بکنند و نظارت بر این مراعات به عهده متولی خاص یعنی وزارت ورزش و جوانان است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص حضور فوتبالیست ها در تیم های خارجی باید قراردادهایی هم جمهوری اسلامی ایران داشته باشد اظهار کرد: فوتبالیست های ما و ورزشکاران  ما اگر قرار است در تیم های خارجی نقش آفرینی کنند قاعدتا باید منطبق بر یک قرارداد باشد و ان قرارداد باید با هماهنگی در واقع و اساتید فن ومتخصصین این حرفه باشد یعنی نظارت برفدراسیون و لزوما باید انچه را که ما به عنوان خط قرمز از ان نام می بریم در ان قراداد مراعات بشود.

 

حجت الاسلام ازادی خواه افزود: یکی از مباحثی که باید در قرارداد مطرح شود بحث اسراییل است که اگر این تیم قرار شد با اسراییل بازی کند بازیکن ما حق داشته باشد امتناع کند که این اتفاق نیفتاده است.

 

*حضور در کنار ورزشکاران اسرائیلی شان جمهوری اسلامی را پایین می آورد

وی با انتقاد از عملکرد وزرات ورزش و جوانان در خصوص حضور ورزشکاران ایرانی در مقابل اسراییل گفت: متاسفانه وزارت ورزش  و جوانان تعهدی در این زمینه نداده و از اینگونه اتفاقات یکبار دیگر هم افتاده است که ورزشکار زن ما کنار ورزشکار صهیونیستی رفته  و جایزه گرفته بود که این شان جمهوری اسلامی را پایین می آورد.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرایند ورزش ما باید قدم به قدم  تحت نظارت باشد و نظارت آن بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه هست و این نظارت اعمال نشده و دو نفر از بازیکنان مادر قالب تیم خارجی با صهیونیست ها بازی کردند و این زیر پا گذاشتن اصوال عرفی و اعتقادی کشور ما است.

 

*مسئولین به ورزشکارانی که قبلا در مقابل اسرائیل حاضر نشدند چه پاسخی خواهند داد؟

وی با  اشاره به ورزشکارانی که قبلا از مقابله شدن با اسرئیل انصراف داده اند افزود:  اگر ورزشکارانی که تا حالا جوانمردانه وارد شدند و انصراف دادند الان اگر از ما پرسش گری کنند واقعا مسئولین ورزش چه پاسخی باید به انها بدهند و این عمل به نظر من یک نمره منفی برای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: نظر من به عنوان یک نماینده این است که باید نماینده ها عکس العمل انجام دهند و این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان