اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. تير 1397 - 13:59   |   کد مطلب: 29444
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسبب اصلی مشکلات فعلی اقتصادی کشور نارسایی مدیریتی و ناتوانی بانک مرکزی‌است، گفت:دولت باید به فکر ترمیم و پیراستن بدنه دولت باشد.

به گزارش صبح الوند،  حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور و نوسانات اخیر توطئه آمریکا و تحریم‌های پیش‌روست اظهار داشت: ضروری‌است شرایط فعلی را با روحیه برادری، اخوت و وحدت  به ‌جلو ببریم .

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور باید دولت تدبیر و امید را ترمیم ‌کند، گفت:دولت باید مدیران نا‌لایق، ناتوان، اشرافی‌گرا، نفوذی و مزدورانی که روحیه‌کار جهادی نداشته و  چشم به کمک‌های خارج از کشور دوخته‌اند را از خود دور کند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه هم اکنون اتفاقاتی چون ایجاد موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، نوسانات بازار ارز و‌ گرانی سکه و طلا دیده ‌می‌شود که  شایسته این مردم نیست و آنها را  بسیار آزرده خاطر کرده است، گفت: متأسفانه  مسبب اصلی بروز این مسائل بی‌تدبیری و نارسایی مدیریتی بانک مرکزی است .

نماینده‌ ملایر در مجلس دهم با اشاره به بحث قیمت ارز در بازار بیان کرد: در لایحه بودجه سال 97 خود دولت قیمت ارز را 3500 دلار پیشنهاد داده بود که در کمتر از یک ماه این رقم به 4200 و عملا امروز  این رقم وجود نداشته و ارز با قیمت  8 هزار تومان و بالاتر بفروش می‌رسد .

بخش اعظمی از مشکلات فعلی کشور مربوط به نارسایی‌های مدیریتی در کشور است

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه مشکلات فعلی کشور در سایه وحدت و اخوت قابل حل است گفت:  شاید بخشی از مسائل، مشکلات و نوسانات و نارسایی‌های معیشتی و اقتصادی و نیازمندی‌های مردم مربوط به خروج آمریکا از برجام  و آغاز مرحله اول تحریم‌ها باشد که از مرداد ماه آغاز می‌شود اما بخش اعظمی از آن مربوط به نارسایی‌های مدیریتی در کشور است.

برخی نمایندگان وکالت دولت را عهده‌دار هستند نه مردم

وی با گلایه از برخی نمایندگان مجلس که سنگ دولت را به سینه می‌زند، گفت: ما مجلس‌ها وکلای ملت هستیم و وظیفه ما بر عهده‌گرفتن وکالت دولت نیست دفاع از حقوق مردم است .

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم  با بیان اینکه کارآمدی مجلس  امروز ما ناقص است گفت:  اگر ما استیضاح‌ها ، تذکرات، تحقیق و‌ تفحص و سئوال از وزراء و غیره را درست انجام می‌دادیم قطعا عملکرد مجلس  بهتر می‌شد.

وی تعطیلی کارخانه کیان کرد ملایر با  بیش از 200 کارگر را نتیجه بی‌تدبیری  بانک مرکزی دانست و افزود: علی‌رغم همه تلاش‌های نمایندگان و بی تقصیری بودن سرمایه‌گذار  مدیر عامل این شرکت نتوانست از تسهیلات توسعه‌ای استفاده‌ کند و این کارخانه نیز فدای بی‌تدبیری‌های بانک مرکزی شد.

افزایش 15 درصدی قیمت گاز مصرفی تخلف است

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون تلفیق  اقدام دولت در راستای افزایش 15 درصدی گاز مصرفی را تخلف دانست و افزود:  این کم لطفی‌ها و تخلف از برنامه  بارها دیده شده و دولت در موضوعات مختلف خیلی به برنامه‌های بالادستی جامعه عمل نمی‌پوشد، درصورتی که اگر قانون فصل الخطاب کشور است باید به آن عمل شود.

دولت هرگز برای عدم موفقیت ما در برجام برنامه‌ای نداشت

آزادی‌خواه با بیان اینکه اشکال جدی من به‌معاون اول رئیس جمهور به عنوان وکیل مردم این است که وی تمام فرضیات را  کور کرده و تنها برای یک فرضیه که آن ‌موفقیت در برجام بود سناریو نوشت و هرگز برای عدم موفقیت ما در برجام برنامه‌ای نداشته
تصریح کرد: امروز مشخص شد که تدابیر دولت ناقص بوده و باید اشتباهات را جبران‌ کند.

وی بیان‌کرد:  اگر چه امروز دولت مستأسل مانده اما حاکمیت نظام اسلامی عزت و اقتدار ارتش  و سپاه پاسداران و  توان موشکی ما هرگز نمی‌گذارد به امنیت کشور خدشه‌ای وارد شود‌.

نماینده‌ ملایر در مجلس دهم با بیان  اینکه هر زمان نقد برجام مطرح می‌شد ما را بی‌سواد و مخالف پیشرفت دولت خطاب می‌کردند، گفت:  امروز مشخص شد که تدابیر دولت ناقص بوده و از همه مهم‌تر امروز در اوج نگرانی‌های مردم و اینکه شرایط اقتصادی کشور نیاز به تلطیف دارد‌ و آقای روحانی به جای اینکه در میدان عملیات جنگ اقتصادی را فرماندهی کند واقعا رفتن آقای رئیس جمهور به تفرجگاه توچال تأسف بار است .

5 سال است مدیریت و منابع کشور در دست دولت تدبیر و امید است / انداختن نابسامانی‌های اقتصادی به گردن دولت‌های قبل حرفی غیرمنطقی‌است

وی با تاکید بر اینکه می‌گویند شرایط فعلی کشور مربوط به دولت قبل است را یک حرف خنده‌دار دانست و افزود:  اینکه می‌گویند  این نابسامانی‌ها و نوسانات مربوط به دولت‌های قبل است  حرف درست، منطقی و مقبولی نیست چرا که مدت 5 سال است نفت، گاز، انرژی، مکانات، مالیات، بودجه و مدیریت کشور در اختیار این دولت بوده  و این درست نیست اشتباهاتی که خودشان انجام می‌دهند به گردن دولتهای قبل بیندازند  و باید به فکر چاره بود.

آزادیخواه با اشاره به اینکه آقای روحانی که اینقدر نسبت به دولت قبل ذهنیت داشته و  نا‌امیدانه حرف می‌زند چرا کاندیدا شد، گفت:  وقتی ایشان کاندیدا شده و اعلام آمادگی می‌کند  یعنی می‌تواند کشور را اداره کند.

  وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور بارها اعلام کرد  اگر چرخ اقتصاد کشور بچرخد سانتریوفیوژ هم خواهد چرخید و سایه جنگ و تحریم از سر کشور کم می‌شود، عنوان‌کرد:  اما امروز می‌بینیم  که هیچ چیز نچرخیده‌ و   سایه‌ای نیز برداشته نشده و امنیت امروز کشور نیز به واسطه اقتدار موشکی و عزت و اقتدار ارتش و سپاه پاسداران است و الا این اتفاقات  از سوی رئیس جمهور فقط یک شعار تو‌خالی بوده است.

دولت باید به فکر ترمیم و پیراستن بدنه دولت باشد/مدیران ناتوان، نا‌لایق و اشرافی‌گر از بدنه دولت جدا شوند

نماینده‌ ملایر در مجلس دهم با تاکید بر اینکه امروز  دولت باید به فکر ترمیم و پیراستن بدنه دولت باشد گفت:  امروز مدیران ناتوان و نا‌لایق،  اشرافی‌گر  مزدوران دشمن و کسانیکه چشم کمک به خارج از مرزها دو‌خته‌اند و انگیزه کار جهادی ندارند را از خودش دور کند،  تصریح کرد: اگر آقای رئیس جمهور از مدیران  توانمند و با انگیزه در بدنه دولت استفاده کند  قطعا بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع و آیند اقتصادی کشور نیز روشن خواهد بود .

مسبب اصلی همه مسائل و مشکلات فعلی اقتصادی کشور نارسایی مدیریتی  و  ناتوانی  بانک مرکزی‌است

وی مسبب اصلی همه مسائل و مشکلات فعلی اقتصادی کشور را نارسایی مدیریتی  و عدم ناتوانی  بانک مرکزی در متعادل کردن قیمت ارز دانست و‌ گفت: تعجب من به عنوان وکیل مردم در مجلس از این است که با همه اشکالاتی جدی که در عملکرد بانک مرکزی دیده می‌شود و راهکاری نیز  برای رفع این مشکلات ارائه نمی‌شود دلیل این همه‌حمایت و هزینه‌کردن دولت از رئیس بانک مرکزی چیست؟؟؟  

وی با اشاره به شکایت رئیس بانک مرکزی از او و تعدادی از نمایندگان مجلس برای حضور  در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان  گفت: افتخار مت این است کسی از من شکایت کرده ‌که همه ملت از عملکرد او شاکی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان