اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1395 - 10:38   |   کد مطلب: 17657
معاون منابع طبیعی همدان:
خیران در طرح‌های آبخیزداری ورود کنند
معاون آبخیزداری اداره‌‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: خیران در راستای حفظ منابع طبیعی و در زمینه آبخیزداری، می‌توانند وارد عمل شوند.

به گزارش صبح الوند سعید رسولی امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه برداشت معادن بافت خاک را به هم می‌ریزد، اظهار کرد: پس از برداشت از معادن، حفاظتی صورت نمی‌گیرد که این مسئله خود در افزایش سیلاب و بروز خسارت موثر است.

وی با تأکید بر اینکه امسال هم پروژه‌های آبخیزداری اجرایی خواهد شد، گفت: پیشنهادات پروژه‌ها چه در سطح ملی و چه استانی آماده و به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه شده که در صورت تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به طرح مشارکت مردمی در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مطرح شده تا مشارکت مردمی در همه عرصه‌ها به ویژه منابع طبیعی تقویت شود.

وی یادآور شد: در طرح‌هایی که با مشارکت مردم انجام می‌شود، چون خود مردم متولی هستند، ضمن کار دلسوزانه، مراقبت و نگهداری بعدی را نیز برعهده دارند.

رسولی خاطرنشان کرد: همان گونه که خیران در بحث مدارس و بهداشت وارد شده و با هزینه شخصی کار می‌کنند؛ در زمینه آبخیزداری هم می‌توانند در راستای حفظ منابع طبیعی وارد عمل شوند.

این مسئول با بیان اینکه منابع طبیعی از این طرح با روی باز استقبال می‌کند، گفت: خیرانی که تمایل به کار در زمینه آبخیزداری دارند، می‌توانند با هماهنگی اداره‌ کل وارد عمل شوند.

معاون آبخیزداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از جذب خیرانی که طرح آبخیزداری انجام می‌دهند، خبر داد و افزود: در روستای عشاق شهرستان ملایر، خیری با هزینه شخصی در این زمینه کار انجام داده است.

وی گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است با وجود اینکه کار این خیر تکمیل نشده است، اما اقدامات او در کنترل سیلاب اخیر موثر بوده و ضمن جمع‌آوری رسوبات، سازه با استحکام تمام پابرجاست.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان