اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1395 - 20:10   |   کد مطلب: 17667
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه دور دوم انتخابات در 10 اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: انتخابات را در کمال صداقت و سلامت و بی‌طرفی برگزار کردیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان همدان با بیان اینکه دولت در سال گذشته در عرصه داخلی و خارجی دارای توفیقات و پیروزی‌های خوبی بوده است، اظهار کرد: در بحث سیاست خارجی توانستیم برجام را به سرانجام برسانیم.

وی توفیقات سیاست داخلی را برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان دانست و افزود: انتخابات مجلس و خبرگان فشرده بوده و رقابت‌های بسیار تنگاتنگی را شاهد بودیم به طوری که همه حضور جدی داشتند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان ادامه داد: هرچند برخی از جریانات کاندیداهای مورد نظرشان در انتخابات حضور نداشت، اما مردم را به حضور دعوت کردند و از میان کاندیداهای موجود از افرادی نیز حمایت داشتند.

وی با بیان اینکه در استان همدان نیز انتخابات به خوبی برگزار شد، ادامه داد: برآیند افکار عمومی نشان می‌دهد که مردم به امانتداری مجریان اعتماد دارند و این مسئله در نتایج نظرسنجی‌ها هویدا است.

الهی‌تبار با تأکید بر اینکه باید از مردم به خاطر حضور پرشور در انتخابات قدردانی کرد، خاطرنشان کرد: دو حوزه انتخابیه استان همدان که نتیجه آن به دور دوم موکول شده است، رتبه‌های اول و دوم را در حوزه کیفیت اجرا از سوی مسئولان عالی‌رتبه کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخابات تمام شعب اخذ رأی به سامانه جامع انتخابات متصل شده بود، گفت: این بدان معناست که مشکلات ممکن برطرف شده و از بروز تخلفات احتمالی تا حد قابل قبولی جلوگیری شده است.

برگزاری انتخابات در کمال شفافیت و سلامت برگزار شد

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه به دلیل وجود امکانات لازم از رأی دادن برخی از افراد که مرتکب تخلف شدند جلوگیری شد، اظهار کرد: انتخابات در کمال شفافیت و سلامت در استان همدان برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه همدان در حوزه تأیید صلاحیت‌ها به مرُ قانون عمل کرد، افزود: خوشحالیم که حقوق شهروندی افراد داوطلب را رعایت کردیم و روال قانونی آن به درستی طی شد.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه همدان نخستین استانی بود که به سامانه جامع انتخابات متصل شد، تصریح کرد: ما چالش امنیت جدی را در استان نداشتیم و نخستین انتخاباتی بود که تلفات انسانی در آن رخ نداد.

وی با بیان اینکه توانستیم با استفاده از ظرفیت‌ نیروهای امنیتی و نظامی، امنیت انتخابات را تأمین کنیم، ادامه داد: انتظامی استان در حوزه تأمین امنیت شعب اخذ رأی به خوبی عمل کرد و به نحو مطلوبی همه شعب را پوشش داد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه انتخابات دو حوزه رزن و ملایر به دوره دوم کشیده شد، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه رزن حسن لطفی و عطاءالله سلطانی‌صبور و در حوزه انتخابیه ملایر احد آزادیخواه و علیرضا امامی باید با هم رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه روز دهم اردیبهشت ماه انتخابات مرحله دوم برگزار می‌شود، گفت: صحت 207 حوزه انتخاباتی تأیید شده که این برای نخستین بار است.

الهی‌تبار با بیان اینکه سلامت 9 حوزه انتخابیه استان توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات برای دو حوزه انتخابیه 315 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که 197 شعبه مربوط به ملایر و 123 شعبه مربوط به رزن است.

100 درصد حوزه‌های انتخابیه در همدان به سامانه جامع انتخابات متصل شدند

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات متولدین 10 اردیبهشت 1377 به قبل می‌توانند شرکت کنند، افزود: در این دو ماه حدود 942 نفر در ملایر و 392 نفر در رزن بر میزان تعداد واجدین شرایط افزوده شده که رأی اولی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: در مرحله اول 59.3 درصد واجدین شرایط در انتخابات شهرستان ملایر و  71.2 درصد از واجدین شرایط در شهرستان رزن در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: 98.3 درصد کشور زیر پوشش سامانه جامع انتخابات بود که در استان همدان این نرخ به صد درصد رسید و از میانگین کشوری افزون‌تر شد.

الهی‌تبار با بیان اینکه حجم برگزاری انتخابات در دور دوم چندان گسترده نیست، گفت: مکان و تعداد شعب مشخص و تعریف شده است و تغییرات با توجه به شرایط و نظرات مسئولان بر اساس قانون امکانپذیر است.

وی با اشاره به اینکه رقابت انتخابات بسیار شدید است، اظهار کرد: جریانات سیاسی ورود کرده و به دنبال تقویت کاندیداهای خود هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه غالباً در دور دوم انتخابات سطح مشارکت کاهش می‌یابد، افزود: اما پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت در این دوره نسبت به مراحل دوم دوره‌های گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات از بامداد روز یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز 9 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تنها افرادی که در همان حوزه رأی داده باشند می‌توانند در انتخابات دور دوم نیز رأی دهند و یا افرادی که در هیچ حوزه‌ای رأی نداده باشند.

الهی‌تبار با بیان اینکه 5 هزار و 600 نفر اجرای انتخابات را برعهده دارند، ادامه داد: به فرمانداران تأکیدات لازم برای جلوگیری از انتقال اتوبوسی افراد داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه ملایر حدود 237 هزار نفر و در حوزه انتخابیه رزن 93 هزار و 100 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد مشارکت خوبی در این دوره از انتخابات را شاهد باشیم، گفت: تمام جریانات سیاسی به دنبال افزایش وزن خود در مجلس هستند که باعث شده توان خود را استفاده کرده و در نتیجه آن، ستادهای انتخاباتی نیز بر فعالیت‌های خود شدت بخشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همه نهادهای غیر دولتی که مجاز هستند و می‌توانند در عرصه سیاسی فعالیت کنند، تقویت شوند تا حرکات اثربخشی را در جریان انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: این دوره از معدود دوره‌های انتخاباتی بود که تعرفه اضافی در شعب اخذ به دلیل اعمال مدیریت مناسب، لازم نشد و تمام نقل و انتقال تعرفه‌ها و شمارش تعرفه‌ها با حضور هیأت نظارت صورت گرفت.

الهی‎تبار با بیان اینکه تخلفات از خود کاندیداها دیده نشده است اما برخی از طرفداران یکی دو مورد تخلف داشته‌اند، افزود: در این دوره از انتخابات افرادی که حداکثر نسبی آراء را به دست آورند راهی مجلس خواهند شد.

هیچ شکایتی از عوامل اجرایی واصل نشد

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخابات در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه شکایتی از مجریان انتخابات نداشتیم، تصریح کرد: اعتراضات نسبت به کاندیداها وجود داشت اما نسبت به عوامل اجرایی هیچ شکایتی واصل نشده است، زیرا آموزش‌های لازم به همه عوامل ارائه شده بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با تأکید بر اینکه وقتی تخریب‌ها زیاد می‌شوند، نشان از موفقیت گروه تخریب شونده است، ادامه داد: اینکه برخی افراد از نقد منصفانه خارج شدند و به طرف تخریب رفتند، بدان معناست که جهت‌گیری‌های دولت، صحیح بوده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم مظلومانه کار می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که ایران‌هراسی در دنیا و مشکلات اقتصادی در داخل کشور به شرایط حاد رسیده بود به طوری که تورم به 40 درصد، نرخ بیکاری به 15 درصد و نرخ رشد اقتصادی به حدود منفی 6 درصد رسیده بود.

الهی‌تبار ادامه داد: بدون اینکه بودجه‌ای در صندوق ذخیره ارزی وجود داشته باشد 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام بر جای مانده بود که باید توسط دولت انجام می‌شد.

وی افزود: امروز وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند «دولت آرامش اقتصادی را ایجاد کرده است»، برای همه مایه خوشحالی است.

الهی‌تبار ادامه داد: امروز دغدغه سلامت از روی دوش مردم برداشته شده و با حاکم شدن آرامش روانی آسیب‌های اجتماعی نیز رو به سمت کاهش رفته است.

نباید اجازه داد ارزش‌های انقلاب به مسلخ مسائل سیاسی برود

وی تأکید کرد: نکته جالب این است که امروز افرادی مدعی شده‌اند که خود، شرایط نامناسب اقتصادی و سیاسی را رقم زدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: مردم ما به خوبی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند که مصداق بارز آن را در استقبال از رئیس جمهور و انتخابات نشان دادند.

وی به جریانی که تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی، مسائل سیاسی را دنبال می‌کند اشاره کرد و افزود: ما این مسئله را پیگیری کرده و تذکرات لازم را دادیم زیرا معتقدیم هزینه کردن از ارزش‌ها در راه منافع اقتصادی ظرفیت‌سوزی بوده و خدمت به نظام و انقلاب محسوب نمی‌شود.

الهی‌تبار تصریح کرد: ارزش‌های والای انقلاب بسیار بالاتر از دعواهای سیاسی است و اگر حافظ انقلاب هستیم نباید ارزش‌های انقلاب را به مسلخ‌های سیاسی ببریم.

وی ادامه داد: باید افرادی که در قانون تعریف شده به مسائل مختلف از جمله انتخابات ورود کنند و افرادی که شرعاً ورود آنان حرام است و قانوناً نمی‌توانند مداخله کنند، در انتخابات دخالت نکنند.

رئیس ستاد انتخابات همدان درباره اتهامات وارده به استان درباره دخالت در انتخابات در مرحله اول خاطرنشان کرد: ما بر اساس مستندات صحبت کنیم و وقتی می‌گوییم حتی یک مورد شکایت از عوامل اجرایی انتخابات از سوی هیچ فردی در زمان مقرر واصل نشده است، آمار و مدارک آن موجود است.

برگزاری بی‌طرفانه انتخابات با وجود گرایش سیاسی موفقیت بزرگ دولت بود

وی گفت: البته شکایاتی از کاندیداها با ادعای اعمال کارهای خلاف قانون دریافت می‌شد که اغلب آنها یا پایه صحیحی نداشت و یا تأثیری بر روند انتخابات نداشتند.

الهی‌تبار تأکید کرد: انتخابات مجلس دهم را سرافرازانه و در کمال صداقت، سلامت و بی‌طرفی برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: هنر این است که مجریان انتخابات با وجود گرایش سیاسی، این گرایش را در انتخابات دخالت ندهند و این بزرگترین موفقیت این دولت بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان