اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1395 - 13:09   |   کد مطلب: 17731
اعضاي کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان به همراه جمعي از مديران شهرداري از مرکز پناهگاه حيوانات واقع در 15 کيلومتري همدان بازديد کردند

به گزارش صبح الوند، در اين بازديد رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست  شورا با اشاره به اينکه اين مرکز به منظور نگهداري، قرنطينه، واکسينه نمودن و عقيم‌سازي سگ‌ها توسط يکي از سازمان‌هاي مردم‌نهاد پايه‌گذاري شده است، گفت: در راستای جاوگیری از کشته شدن سگ‌ها از سوي ماموران خدمات شهری شهرداري از چنين ظرفيت هایي مي‌توان در نگهداري اين حيوانات بهره برد.

کامران گردان افزود: با توجه به شرايط موجود، بازديد از مرکز نگهداری حیوانات در راستاي افزايش همکاري ميان شهرداري و سازمان‌هاي مردم‌نهاد محيط زيست محور انجام شد تا زمينه براي گسترش اين‌گونه پناهگاه‌ها در حاشيه شهر فراهم شود.

وي بيان کرد: مطابق تصميمات گرفته شده، قرار بر اين شد که مجموعه معاونت خدمات شهري شهرداري، جلساتي را با سازمان‌هاي مردمي مرتبط با محيط زيست برگزار و تصميمات لازم را اتخاذ کند.

گردان عنوان کرد: پس از تصميم‌گيري‌هاي انجام شده، هزينه‌هايي که شهرداري صرف معدوم‌سازي سگ‌ها مي‌کرد، براي توسعه اين‌گونه پناهگاه‌ها صرف خواهد شد.

وي اضافه کرد: ضروري است در زمينه حمايت از حيوانات، سازمان‌هاي مردم‌نهاد علاوه بر اقداماتي ازاين دست در زمينه فرهنگ‌سازي نيز تلاش کنند.

در ادامه مسؤول مرکز پناهگاه حيوانات با اشاره به اينکه اين مراکز ظرفيت نگهداري 600 قلاده سگ را دارد، گفت: در حال حاضر و با مساعدت برخي فعالان زيست محيطي، 65 قلاده سگ به منظور نگهداري در اين مرکز مورد محافظت قرار مي‌گيرد.

صادق کرمي با اشاره به تأسيس اين پناهگاه در سال 93 اظهار کرد: پناهگاه حمايت از حيوانات  توسط سمن‌هاي حامي محيط زيست اداره مي‌شود.

وي تأکيد کرد: راه‌اندازي اين‌گونه مراکز نه بر اساس احساس که بر مبناي منطق و علم است و در اين مرکز علاوه بر نگهداري سگ‌ها جراحي‌هاي ساده به منظور عقيم‌سازي نيز انجام مي‌شود که اين جراحي‌ها به صورت تمام استرليزه به انجام مي‌رسد.

وي با اشاره به اينکه عمر سگ‌ها در بالاترين حد ممکن بين 7 تا 8 سال است، گفت: در اين پناهگاه، سگ‌ها با محافظت‌هاي انجام شده عمر متوسط به بالا خواهند داشت که در غير اين صورت به دليل حوادث پيش آمده و برخورد ناصحيح انسان‌ها تنها قادر به 2 تا 3 سال زندگي هستند.

کرمي با اعلام اينکه مجموعه پناهگاه حيوانات با مشکلاتي مواجه است، عنوان کرد: از جمله اين مشکلات مي‌توان به هزينه‌هاي بالا به منظور زنده‌گيري حيوانات، عدم فرهنگ‌سازي رفتارهاي مناسب با حيوانات و کمبود گروه‌هاي جمع‌آوري حيوانات اشاره کرد.

وي با اشاره به اينکه حيوانات به عنوان جزئي از طبيعت پيرامون ما همواره بايد مورد توجه قرار گيرند که اين عمل به غير از سازمان‌هاي متولي، نيازمند مساعدت مردم است، تصريح کرد: ما به دنبال پياده‌سازي طرح دهکده حيوانات هستيم که در صورت همکاري متوليان امر به عنوان آزمونه در شهر همدان اجرايي مي‌شود.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان