اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1395 - 19:02   |   کد مطلب: 17849
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان:
همدان یکی از 9 قطب پیوند اعضا در کشور است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:‌ همدان به عنوان یکی از 9 قطب پیوند اعضا در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمدرضا عبادیان  در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت، اظهار کرد: سالم پیرشدن بسیار حائز اهمیت است که در این مسئله از کشورهای پیشرفته عقب هستیم.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‎های مردم‎نهاد برای تبیین استفاده از تعذیه سالم و افزایش سرانه سلامت در جامعه شد و گفت: متولیان درمان باید فقط نقش حاکمیتی داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: حوزه‌های مختلف از ظرفیت سازمان‎های مردم‎نهاد استفاده می‌کنند که امیدواریم ما نیز در حوزه درمان کار منطقی و درستی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه سلامت با توانمندی بخش خصوصی امکانپذیر است، گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات، منطقی نیست که به دنبال سود و درآمد باشیم.

عبادیان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت چهره بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی تغییر یافته است، افزود: طرح تحول نظام سلامت فرصتی بود که در بخش بهداشتی ـ درمانی و بیمه‌ها اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید از خدمات بهداشتی و درمانی به درستی استفاده کرد، گفت: توانستیم با اقدامات مناسب، رضایتمندی و امیدواری را در مردم ایجاد کنیم که البته این فرصت‌ها را باید به توسعه پایدار تبدیل کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر چهره خدمات درمانی تغییر یافته است، اما رفتار ما تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: ارائه‏‎دهندگان خدمات باید با روی باز با مردم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت برای تمام پروژه‌ها نیازمند حلقه مفقوده‎ای به نام پیوست رسانه‌ای هستیم، گفت: نباید به دنبال تبلیغات بود؛ همین که خدمات را به مردم بگوییم، کافی است.

عبادیان با بیان اینکه اکنون خدمات ویژه‌ای به بیماران در حال مرگ ارائه می‌شود که باید مطرح شود، افزود: اگر مردم عصبانیت به خرج می‎دهند، اطلاع ندارند که در پشت درهای بسته، ما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات سرپایی کارهای خاصی صورت گرفته است، به ایجاد کلینیک‌های سرپایی در شهرستان‎ها اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود اینکه هشت ماه تأخیر در پرداخت کارانه‎ها داریم اما همکاران درمانی با روی باز بیماران را پذیرش می‎کنند.

*راه‌اندازی واحدهای دیابت در شهرستان‌ها

وی با بیان اینکه در حوزه سرپایی کمیته آموزش همگانی تشکیل شده و مطالب آموزشی به صورت بروشور به بیماران و همراهان بیمار ارائه می‌شود، افزود: واحدهای دیابت را در یکی دو هفته آینده در شهرستان‌ها راه‎اندازی خواهیم کرد.

عبادیان با بیان اینکه باید سیستم بودجه‎دهی کشور را به خود جلب کنیم، گفت: این کار به خوبی در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین ارتباط‌گیری را با سازمان‎های مردم‎نهاد با خیرین سلامت داشتیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته کار جدیدی در بحث اهدای عضو صورت گرفت و ما توانستیم برتر شناخته شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از وجود 500 بیمار دیالیزی در استان خبر داد و گفت: باید به این بیماران کمک کرد و کاری برای آنها انجام داد.

وی با اشاره به برنامه آموزش نحوه برداشت عضو، انجمن اهدای عضو ایران گفت: این برنامه‌ با برند بین‌المللی است که از دست‌اندرکاران آن دعوت کردیم تا در استان آن را آموزش دهند.

عبادیان افزود: در مسئله اهدای عضو از طریق سیستم دولتی سه برابر رشد پیدا کردیم که اگر اگر این برنامه به سازمان‎های مردم‎نهاد وصل شود، مقام بین‌المللی خواهیم گرفت.

وی در پایان سخنانش گفت: در حال حاضر همدان به عنوان یکی از 9 قطب پیوند اعضا در کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان