اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 16:03   |   کد مطلب: 17897
رئیس و اعضای مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان :
ضرورت افزایش ارتباط دانشگاه ها با مرکز پژوهش و مطالعات شورا
رئیس و اعضای مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان به مناسبت بزرگداشت روز معلم به دیدار رؤسای دانشگاه های بوعلی سینا و آزاد اسلامی واحد همدان رفته و این روز را به آنها تبریک گفتند.

به گزارش صبح الوند، در این دیدارها که در هر دو دانشگاه برگزار شد، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا ضمن تبریک روز علم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌ا... مطهری گفت: لازم است برای بهره‌مندی بیشتر مردم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی با مرکز افزایش یابد.

 

نرگس نورا...زاده به انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه بوعلی‌سینا، مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: نیاز است با افزایش ارتباطات فضای علمی را به اجرایی تبدیل کرد.

 

نورا...زاده خواستار برگزاری جلسات مستمر مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با مراکز علمی و دانشگاهی شد و افزود: می‌توان از ظرفیت این ارتباطات برای توسعه شهر بهره گرفت.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این دیدارها با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست و معلمان و اساتید در تربیت فرزندان این مرز و بوم و ارتقای علمی، نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های بوعلی و آزاد همدان در بخش اساتید خوب درخشیدند به گونه‌ای که در سطح فراملی خوب عمل کرده‌اند.

 

حمیدرضا طبی‌مسرور در دیدار با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به راه‌اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه اظهار کرد: شورا و شهرداری آمادگی همکاری در این زمینه را دارند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز رؤسای دانشگاه‌های بوعلی و آزاد اسلامی همدان را از نیروهای ارزشمند و موفق استان برشمرد و گفت: از توسعه و آبادانی شهرها آموزشگاه‌های عالی نیز بهره‌مند می‌شوند بر این اساس نیازمند همکاری دوسویه مدیریت شهری با دانشگاه‌ها هستیم.

 

محمدعلی پرزاد عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این جلسات با اشاره به جایگاه دانشگاه بوعلی‌سینای همدان اظهار کرد: شورا و شهرداری تا حد امکان در جهت احداث دانشگاه بین‌المللی آمادگی کمک را دارند.

 

پرزاد با بیان اینکه دانشگاه بوعلی در رشته شیمی به خوبی وارد شده است، افزود: می‌توان از این ظرفیت برای داشتن رشته نانو استفاده کرد؛ چراکه این رشته اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینای همدان هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌ا... مطهری گفت: در راستای داشتن نظامی هدفمند، این دانشگاه برنامه‌های راهبردی 10 و 5 ساله تعریف کرده که با اسناد بالادستی نیز تطابق دارد.

 

منصور غلامی احداث دانشگاه بین‌المللی در همدان را از اهداف راهبردی دانشگاه بوعلی‌سینا برشمرد و افزود: ایجاد این ظرفیت علاوه بر مباحث علمی می‌تواند در شناسایی و معرفی همدان در سطح جهان مؤثر باشد که در این راستا نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی، شورا و شهرداری هستیم.

 

در ادامه دیدار اعضای مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در این دیدار سعید جامه‌بزرگی رئیس این دانشگاه از زحمات شورا و شهرداری جهت حمایت و همکاری با مجموعه دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کرد.

 

جامه‌بزرگی اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اقدامات مناسبی صورت گرفته که ورود در حوزه پزشکی از جمله آنهاست که این امر در حال حاضر در دست بررسی بوده و در صورت اخذ مجوز دانشگاه در احداث آن استانداردهای لازم را رعایت خواهد کرد.

 

وی احداث بیمارستان را از مشکلات ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بیان کرد و افزود: دانشگاه به تنهایی قادر به احداث بیمارستان نیست و برای تحقق آن نیازمند مساعدت خیران و شورای اسلامی شهر و دیگر ادارات است.

 

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان