اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1395 - 10:30   |   کد مطلب: 17918
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر برگزاری باشکوه جشن‌ها و برنامه‌های گرامی‌داشت عید مبعث، بیان کرد: مبعث بیانگر فرهنگ ناب و اصیل اسلامی و روز نجات بشریت از ظلمت است.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام محمد کاروند، اظهار داشت : 27 رجب سالروز مبعوث شدن نبی مکرم اسلام(ص) روز بزرگی برای مسلمانان جهان و بشریت است که باید این روز فرخنده را گرامی بداریم.

 

وی به اعمال وارد شده برای شب و روز عید مبعث، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بعضی از این اعمال بیانگر کامل بودن و جهانی بودن دین مبین اسلام است.

 

وی با اشاره به مبعوث شدن رسول الله (ص) در سن 40 سالگی تصریح  کرد: ما روایتی در خصوص عدد 40 که موضوعیت عینی داشته نداریم اما بنابر روایات و احادیث به دست رسیده، حضرت عیسی بعد از ماندن 40 روز در کوه نور به پیامبری مبعوث می‌شود و انسان در سن 40 سالگی به تکامل رسیده و ابعاد وجودی‌اش از نظر بعد ایمانی، جسمانی رشد پیدا می‌کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان مبعث را روز نجات بشر از ظلمت‌ها دانست و افزود: مبعث روزی است که در آن خاتم انبیاء(ص) به رسالت پیامبری مبعوث شد تا بشر را به سوی کامل‌ترین دین الهی و مسیر درست زندگی هدایت کند.

 

حجت الاسلام کاروند  با اشاره به آثار و برکات و زیبایی‌های فراوان بعثت پیامبر اسلام (ص) یادآور شد: باید آموزه‌های فراوان مبعث از جمله هدایت بشریت به سوی اعمال و اخلاق نیکو و دوری از گناهان را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهیم.

 

گفتنی است، 27 رجب روز عید سعید مبعث یکی از 4 روز مهم سال است که به فضیلت روزه امتیاز دارد و روزه آن برابر است با روزه هفتاد سال.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان