اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1395 - 8:54   |   کد مطلب: 18106
فرماندار همدان گفت: حل مشکل بيکاري و اشتغال به عنوان ريشه اغلب مشکلات اجتماعي مهمترين مطالبه جوانان است.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان همدان با تبريک روز روابط عمومي‌ها و آغاز هفته جوان، ‌اظهار کرد: مسؤولان روابط عمومي‌ها، اصحاب رسانه و مطبوعات محلي و ملي نقش مهمي در انعکاس اخبار و مسائل استان دارند.

وي خبرنگاران را حلقه ارتباط بين مديران و جامعه دانست و به تلاش دشمن براي ايجاد فضاي نااميدي در کشور اشاره کرد و افزود: بايد با استفاده از ظرفيت رسانه‌ها خدمات دولت را اطلاع‌رساني مرده و در ترويج اميد در جامعه تلاش کنيم.

فرماندار همدان از تلاش دشمنان براي تهاجم فرهنگي در جامعه خبر داد و يادآور شد: با بيان سجاياي اخلاقي، شخصيت، ‌سيرت، ‌شجاعت و ادب حضرت علي‌اکبر(ع) براي جوانان بايد اين شخصيت بزرگوار را براي جوانان الگو‌سازي کنيم که هفته جوان بهترين فرصت براي انجام اين کار است.

وي با تأکيد بر اينکه الگو‌سازي براي جوانان آنها را از آسيب‌ها محفوظ مي‌دارد،‌ بيان کرد: همه دستگاه‌ها در حد توان، اقداماتي در حوزه جوانان انجام داده‌اند که در طول سال نيز هماهنگي‌ لازم به منظور استفاده از نيروي اين سرمايه و ظرفيت عظيم انجام مي‌شود.

تعالي از فعاليت جوانان در نهاد‌هاي مختلف اجتماعي، سمن‌ها و تشکل‌هاي فرهنگي و اجتماعي خبر داد و ادامه داد: متأسفانه نتوانسته‌ايم متناسب با نياز‌ها و مطالبات امروز جوانان پاسخگوي مطالبات آنها باشيم.

وي با بيان اينکه بايد بدانيم مطالبه‌گري جوانان باعث تحرک بيشتر در جامعه مي‌شود، نقد و جسارت جوانان را باعث تلاش و کار بيشتر مسئولان دانست.

فرماندار همدان به تزريق اعتباري و بودجه‌اي و تأثير آن در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: شاهد اتفاقات خوب در عرصه بين‌الملل توسط دولت هستيم و اگر بتوانيم از اين مرحله و پيچ سخت و مشکلات اقتصادي عبور کنيم مي‌توانيم در آينده در بحث اشتغال جوانان اقدامات خوبي داشته باشيم.

وي با تأکيد بر اينکه هيچ کس منکر آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از بيکاري نيست، بيان کرد: اگر امروز نتوانيم با فرصت پيش آمده از اين مشکلات عبور کنيم در آينده با سيلي از مشکلات مواجه خواهيم شد.

تعالي به وضعيت نامناسب اعتياد در کشور اشاره کرد و افزود: اين مشکل نيز ناشي از مسائل اقتصادي و بيکاري است.

وي با بيان اينکه همدان يکي از استان‌هاي موفق در ايجاد اشتغال است، اظهار کرد: طبق آمار تأمين اجتماعي ماهانه بين 350 تا 400 شغل در همدان ايجاد مي‎شود که نشان از سرمايه‌گذاري و احياي واحد‌هاي توليدي در چند سال اخير دارد.

فرماندار همدان ظرفيت‌ها و امکانات شهري را در پر کردن اوقات فراغت جوانان خوب دانست و ادامه داد: بايد در بحث ايجابي، سلبي و اتفاقات فضاي مجازي در اوقات فراغت جوانان به ويژه در مناطق حاشيه‌اي و مديريت شهري اقدام کرد.

وي با بيان اينکه چندين مجتمع فرهنگي ورزشي در شهر کلنگ‌زني و افتتاح شده است، ‌تصريح کرد: جوانان نبايد در ساعات فراغت بيکار بماند بنابراين به هر نحوي بايد آنها را مشغول امور فرهنگي و ورزشي کنيم.

تعالي سمن‌ها را مأمن خوبي براي فعاليت جوانان دانست و خاطرنشان کرد: حوزه جوانان بايد قوي‌تر از گذشته در فرمانداري تشکيل شود.

وي با بيان اينکه در امر ازدواج جوانان، با تشکيل مجمع خيرين ازدواج از سال گذشته منابع خوبي جمع‌آوري و سازماندهي شده است، خواستار متمرکز شدن فعاليت‌ها در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان شد.

فرماندار همدان گفت: با وجود اينکه همه دستگاه‌ها در حوزه جوانان ورود مي‌کنند اما اقدامات صورت گرفته متمرکز نيست.

معاون فرهنگي و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نيز گفت: عملکرد بانک هاي استان در پرداخت وام ازدواج به جوانان با توجه به وجود محدوديت هاي مالي بانک ها مطلوب بوده است.

اسد الله رباني مهر افزود: سال گذشته 600 ميليارد ريال در قالب وام ازدواج توسط بانک هاي استان به 21 هزار زوج پرداخت شده است در حاليکه اين رقم در استان هايي که جمعيت شان بيشتر از همدان بود اتفاق نيفتاده است.

وي تصريح کرد: فرهنگ سازي لازم درباره ازدواج آسان در جامعه به طور کامل شکل نگرفته است در حالي که صدا و سيما مي تواند با توان بيشتري وارد اين حوزه شود.

وي توجه به ازدواج،‌ غني‎سازي اوقات فراغت، ايجاد سازمان‌هاي مردم‎نهاد و اجراي برنامه‌ها در مناسبت‌ها را از محور‌هاي حوزه جوانان برشمرد و عنوان کرد: اشتغال،‌ ازدواج،‌ مسکن و آسيب‌هاي اجتماعي از مهمترين مشکلات جوانان استان همدان است.

رباني مهر عنوان کرد: با توجه به اينکه در سالجاري امکان لغو سفر حج وجود دارد، بايد افراد را تشويق به هزينه‎ خرج اين سفر معنوي در امر مقدس ازدواج داشت.

وي ادامه داد: به مناسبت هفته جوان 171 عنوان برنامه با حضور جوانان و سازمان‌هاي مردم نهاد در استان برگزار خواهد شد.

رباني مهر ادامه داد: يکي از مشکلات در بحث اوقات فراغت بحث فرهنگي ، ورزشي و اختصاص فضا به جوانان است چرا که هزينه برخي از اين کلاس ها بسيار بالاست.

وي با بيان اينکه سال گذشته 92 هزار نفر در اين استان از برنامه هاي طرح اوقات فراغت استفاده کردند تصريح کرد: اين رقم برابر با يک سوم جمعيت جوان و نوجوان اين استان است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان