اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1395 - 10:24   |   کد مطلب: 18485
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان
همدان ظرفیت تبدیل شدن به شهر هوشمند را دارد
رئیس کمیسیون اقتصاد،سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان به انتخاب همدان به عنوان نخستین آزمونه شهر سبز پایدار درخاورمیانه اشاره کرد و گفت:همدان ظرفیت تبدیل شدن به شهر هوشمند رادارد

به گزارش صبح الوند، محمد تبریزی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که با حضور سرمایه‌گذار خارجی از شرکت گراتیس اینوست کشور آلمان و شرکای این شرکت در ایران برگزار شد، ضمن اعلام حمایت شورا و شهرداری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اظهار داشت: ایران کشوری با منابع عمده انرژی است که طبق تأکید بزرگان کشور حفظ و نگهداری این منابع و استفاده از انرژی‌های نو از اهداف کشور است.

 

محمد تبریزی با اشاراه به فرمایشات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد و توسعه کشور افزود: ایران بر اساس عقل، علم و آموزه‌هایی که به‌ویژه از سوی رهبر تأکید شده تصمیم بر این دارد که به یک جهش اقتصادی دست یابد و برای رسیدن به این جهش توصیه شده که خام‌فروشی انجام نشده بلکه تکنولوژی وارد کشور شود.

 

تبریزی با بیان اینکه در استفاده از تکنولوژی و انرژی‌های جدید از ایده و کمک کشورهای دوست استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که رخ داد و برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه انتظار می‌رود روند ارتباطات با کشورهای دوست ایران اسلامی افزایش یافته و شاهد پیشرفت کشور و شهر خود باشیم.

 

حضور سرمایه‌گذار آلمانی در همدان برای احداث پروژه‌های مطابق با شهر سبز

 

تبریزی بابیان  اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور و شهر همدان را باید به فال نیک می گیریم، گفت: حضور سرمایه‌گذار آلمانی در همدان برای احداث پروژه‌های مطابق با شهر سبز قابل توجه است و باید از این فرصت بهره گرفت.

 

وی با اشاره به درخواست سرمایه‌گذار آلمانی برای ساخت برج سبز و گردشگری در بلوار ارم همدان یادآور شد: اجرای این پروژه حدود ۷ سال است که توسط مجموعه مدیریت شهری پیگیری می‌شود و پافشاری بر اجرای آن به نوعی جدیت و اعتقاد در توسعه و پیشرفت شهر را دارد.

 

وی به انتخاب همدان به عنوان نخستین آزمونه شهر سبز پایدار در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: در اجرای پروژه‌ها باید موارد ضروری شهر سبز رعایت شود و به نوعی به تعارض‌های بین ضرورت‌های محیط زیست و حفظ باغات با ایجاد بسترها و سازه‌‌های پیشرفته توجه شود که برای رفع این تعارض‌ها استفاده از تکنولوژی راهکار مناسبی است.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه اولین تصویر ذهنی قوی‌ترین تصویری است که در اذهان می‌‌ماند بر این اساس باید دید مخاطب از شهر برای مدیریت شهری حائز اهمیت باشد و در این راستا از دید مسافران و گردشگران فرقی بین نقاط مختلف شهر با مرکز همدان وجود ندارد که از جمله آن شهر جورقان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

برای داشتن شهری آبرومند و درخور شأن شهروندان باید هزینه کرد

 

محمد تبریزی با تأکید بر اینکه باید برای داشتن شهری آبرومند و درخور شأن شهروندان باید هزینه کرد، گفت: شهرداری باید از فرصت‌های به وجود آمده در جذب سرمایه‌گذار استفاده و طرحی برای ورودی‌های شهر با توجه به امکانات و مقتضیات شهر ارائه کند و این طرح لازم نیست که جنبه معماری، شهرسازی و تخریبی داشته باشد بلکه با یک دیواره سبز ریز هم می‌توان کار ارزشمندی انجام داد.

 

تبریزی با بیان اینکه همدان ظرفیت تبدیل به شهر هوشمند را دارد، ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور پررنگ سرمایه‌گذار خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای پروژه‌های تأثیرگذار و ضروری در شهر همدان باشیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به پیشینه تاریخی همدان گفت: همدان از کهن شهرهای جهان است که در سه سال اخیر به عنوان پایلوت نخستین شهر سبز خاورمیانه معرفی شده است.

 

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها در شهر همدان باید مطابق با ویژگی‌های شهر سبز بوده و همخوان باشد، افزود: همدان شهری دانش‌محور است و حدود ۸۰ هزار دانشجو داشته و نیروی انسانی بسیار مناسبی را در خود جای داده است.

 

نظری با بیان اینکه می‌توان با توجه به ظرفیت همدان یک شهر هوشمند ایجاد کرد، گفت: ما می‌توانیم از دستاورد شرکت گراتیس اینوست بهره بگیریم و شهر را زنده و احیا کنیم.

 

سرمایه‌گذاری محرک و موتور توسعه شهر است

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه سرمایه‌گذاری در توسعه شهری را مسئله اساسی و راهبردی دانست و گفت: سرمایه‌گذاری محرک و موتور توسعه شهر است و اهمیت این موضوع با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و خارجی بیشتر است.

 

علی رضایی اضافه کرد: انتقال فناوری‌های جدید می‌تواند شهر همدان را از نو در کشور و بین کلان‌شهرهای کشور مطرح و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را در شهر فراهم کند.

 

رضایی با اشاره به اجرای پروژه برج سبز و گردشگری در همدان اظهار داشت: امروزه برج‌ها نماد توسعه و ترقی شهرها تلقی می‌شود و برج سبز می‌تواند المان بی‌نظیری در معرفی شهر همدان در کشور و حتی در سطح بین‌المللی باشد.

 

وی به مطالبات و دغدغه شهروندان از لحاظ سرمایه‌گذاری در شهر اشاره کرد و گفت: باید پروژه‌ها در نقاط مختلف برخوردار و کم‌تر برخوردار اجرا شوند تا بتوان به صورت منطقی و مناسب پاسخگوی مطالبات مردم بود.

 

شهردار همدان نیز گفت: انرژی‌های طبیعی تجدیدپذیر از ظرفیت‌های خوبی است که سرمایه‌گذار می‌تواند در این حوزه در همدان وارد شود.

 

سید مصطفی رسولی با اعلام آمادگی شهرداری برای همکاری و استقبال از سرمایه‌گذار شرکت گراتیس اینوست است، افزود: در بخش‌های صنعت ساختمان زیرساخت‌هایی در محور گردشگری تعریف شده که آمادگی لازم را در این زمینه نیز برای جذب سرمایه‌گذار داریم.

 

   برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد یورویی در همدان
 

رئیس شرکت «گراتیس اینوست» نیز در این جلسه با تشکر از استقبال شورا و شهرداری همدان از سرمایه‌گذاران به تشریح ایده‌های این شرکت پرداخت و گفت: اساس تأسیس این شرکت توجه به محیط زیست و انرژی مربوط به آن، تکنولوژی‌های بر پایه ایده سبز و طراحی و ساخت شهرک‌های سبز است.

 

رودلف وردنبرگ با بیان اینکه ایده تأسیس شرکت گراتیس اینوست استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از تکنولوژی نوین در پروژه‌های آزمونه است، افزود: دیدگاه مدیریت شهری همدان نسبت به محیط زیست و اجرای پروژه‌هایی مطابق با شهر سبز قابل توجه است.

 

وی عنوان کرد: می‌توان شهر همدان را از نظر محیط زیستی با انرژی های نو به شهر سبز تبدیل و پایه‌گذاری کرد که این امر باعث جلب نظر متخصصان و دانشمندان می‌شود.

 

در ادامه نماینده شرکت گراتیس اینوست در ایران نیز استقبال و حمایت مسئولان استان و شهر همدان از سرمایه‌گذاران را قابل تقدیر دانست و گفت: به دلیل توجه و استقبال مسئولان همدان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردیم.

 

همدان ظرفیت بسیار خوبی در اجرای پروژه‌های سبز دارد

 

بهزاد سحابی اجرای پروژه برج سبز همدان را نزدیک به ایده سبز شهر سبز پایدار دانست و افزود: همدان ظرفیت بسیار خوبی در اجرای پروژه‌های سبز دارد.

 

وی توجه مسئولان به تمامی نقاط شهر را ضروری دانست و اضافه کرد: ایجاد شهر سبز و پاک را می‌توان در همدان اجرا کرد چراکه این رویه در دید مردم آن لحاظ می‌شود اما ساختار ناهماهنگی در چهره شهری دیده می‌شود که باید مورد توجه باشد.

 

مدیرعامل شرکت سولار انرژی و نماینده شرکت گراتیس اینوست در همدان نیز با بیان اینکه شرکا و سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد یورو برای همدان برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: از این رقم مبلغی در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی و ۲۵۱ میلیون یورو نیز برای احداث مرکز تحقیقات و فناوری فوق مدرن در همدان در نظر گرفته شده است.

 

احمد مرادی با اشاره به اینکه همدان به عنوان شهر سلامت معرفی شده و شرکت آمادگی سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارد، افزود: شرکت نیازمند کمک مالی نیست و انتظار می‌رود ره‌آورد این جلسه رضایتمندی هر دو طرف باشد.

 

وی با بیان اینکه رویه همزبانی و همدلی در استان همدان برای جذب سرمایه‌گذار بسیار ارزشمند است، یادآور شد: دیدگاه و استقبال مدیریت استان و شورا و مدیریت شهری همدان باعث رغبت بیشتر سهامداران شرکت برای حضور در همدان شد.

 

مرادی اضافه کرد: همدان ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را دارد و شرکت گراتیس اینوست آمادگی دارد تا پروژه‌های هوشمند را در این شهر اجرا کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان