اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1395 - 20:07   |   کد مطلب: 18809
استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بن‎بستی به نام بانک کارآفرینی امید پیدا کرده است، گفت: بنا به اعلام تولیدکنندگان، بانک کارآفرینی امید موجب خلل در مسائل اقتصادی استان شده که من اجازه ایجاد اختلال را نمی‌دهم.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمد ناصر نیکبخت  در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به توافقات هسته‎ای و اجرای برجام، اظهار کرد: برجام، توافقات هسته‎ای و پسابرجام هیچ کدام باعث نمی‌شود از اجرای اقتصاد مقاومتی چشم بپوشیم بلکه باید اقتصاد مقاومتی را تاثیرگذارتر پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه از زمانی که توافقات برجام انجام و به نام پسابرجام مطرح شده است هر 6 روز یک هیأت خارجی سرمایه‎گذاری و اقتصادی وارد ایران می شود، افزود: 18 رئیس جمهور و 40 وزیر خارجه از ابتدای توافق برجام تاکنون به کشور سفر کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه تردد نفتکش‌ها در خارک 50 درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: افزایش صادرات نفت از 800 هزار بشکه به 2.5 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده در الی که براساس تحریم‎ها مقرر بود که سالانه 20 درصد از صادرات نفت ایران کم شود.

وی با اشاره به اینکه از شمول فصل 7 شورای امنیت سازمان ملل بیرون آمدیم، افزود: اقتصاد مقاومتی باید اصل و بنای کار باشد.

نیکبخت با بیان اینکه بانک سپه و بانک توسعه صادرات با 45 کشور گشایش اعتبار داشته‎اند، بیان کرد: برخی از بانک‏‏‏‎های بزرگ که سهام‏دار آنها آمریکایی‎ها هستند برای ارتباط با ایران مشکل دارند.

وی با اشاره به لغو تمام قطعنامه‎های شورای امنیت، افزود: امیدواریم با اقتدار کشور و صلابت و قدرت نیروی انتظامی، نظامی و امنیتی، با پشتوانه مردم و تدبیر دولت و تعامل با دنیا بتوانیم هر روز شاهد گرفتن حقوق ملت باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه ستاد تسهیل کار خود را به خوبی انجام می‏‎دهد و تعداد زیادی از مصوبات جلسه اجرایی شده است، اظهار کرد: بازدید رندمی از واحدهای تولیدی فعال شده انجام گیرد تا اقدامات مربوط به احیای واحدهای تولیدی ملموس‎تر شود.

وی با بیان اینکه اگر برای انجام هر کاری نیاز به اجازه تهران باشد پس چه نیازی به مدیر در استان است، ادامه داد: وقتی مسئله‏‎ای در ستاد تسهیل تصویب می‎شود مدیر باید آن مسئله را تا تهران نیز پیگیری کند و نگوید که مرکز اجازه نداد؛ چراکه دستورات ستاد تسهیل باید اجرایی شود.

نیکبخت به موضوع زندان رئیس بانک کارآفرینی امید در همدان اشاره کرد و افزود: مشتریان و بدهکاران بانک کارآفرینی امید برآشفته شده‎اند چراکه بانک فقط حرف خود را می‌زند، مگر مملکت صاحب ندارد؟

وی با تاکید بر اینکه بانک‏‎ها مقررات دارند، ادامه داد: به هیچ وجه به بانک کارآفرینی امید نمی‎گوییم که از منافع خود بگذرد اما نباید در حق مشتری و اقتصاد استان نیز اجحاف کند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سپرده‎گذاری‎های موجود در بانک کارآفرینی امید باید به تولید برسد و این بانک در تولید مشارکت کند، ادامه داد: یک بانک نمی‎تواند باعث به هم ریختن نظم اقتصادی، ضوابط و دستورالعمل‏‏‎های استانی و ملی شود.

وی با اشاره به بی‎نظمی و بی‌اعتمادی ایجاد شده در استان از سوی بانک کارآفرینی امید، بیان کرد: بنا به اعلام تولیدکنندگان و مشتریان، بانک کارآفرینی امید موجب خلل در مسائل اقتصادی استان شده است اما اجازه نمی‎دهم این خلل به مسائل اقتصادی استان آسیب وارد کند چراکه قصد اجرای اقتصاد مقاومتی را در استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر لازم باشد مسائل مربوط به بانک کارآفرینی امید را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام می‎کنیم تا فکری برای این بانک کنند، ادامه داد: تولیدکنندگان استان از بانک کارآفرینی بسیار ناراضی هستند اما اگر این بانک با سرمایه‎گذار و تولیدکننده درست کار کند ممنون بانک نیز هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بن‎بستی به نام بانک کارآفرینی امید پیدا کرده است، افزود: نام بانک کارآفرینی مناسب عملکرد این بانک نیست.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری، هر مدیر و عنصری بخواهد در راه اقتصاد مقاومتی سنگ‎اندازی کند از او نمی‎گذرم، ادامه داد: جلسه خاص با بانک کارآفرینی امید برگزار خواهیم کرد و از همه دعوت می‏‎کنیم تا مشکلات این بانک به گوش مسؤولان برسد.

نیکبخت افزود: براساس اعلام متقاضیان فردی در بانک کارآفرینی کشور وجود دارد که نه سهامدار و نه عضو هیأت مدیره است اما سد تولید شده و موجبات اخلال در نظم اقتصادی استان را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ستاد تسهیل استان زیرمجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فعالیت می‎کند و دبیرخانه در صنعت، معدن و تجارت برقرار است، ادامه داد: با تشکیل ستاد تسهیل کارگروه اشتغال مظلوم شده است چراکه طرح‎ها در ستاد تسهیل مورد بررسی قرار می‎گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه 62 جلسه ستاد تسهیل در استان تشکیل شده و 471 مصوبه داشته است، افزود: از 471 مصوبه 152 مورد اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 340 مورد رسیدگی به واحدها انجام شده است، افزود: از 4 هزار و 770 واحد رسیدگی شده کشور 340 مورد معادل 6.7 درصد مربوط به استان همدان بوده است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه بانک، معوقات بانکی و چک‎های برگشتی تولیدکنندگانی که قصد احیای واحد تولیدی خود را دارند را باید نادیده بگیرد، افزود: مالیات نیز نباید مانع گرفتن وام و تسهیلات شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان