اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1395 - 21:50   |   کد مطلب: 18783
استاندار همدان گفت: صادرات و توجه به بازارهاي بين المللي، ناجي واحدهاي توليدي براي بازاريابي و فروش محصولات است.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات غير نفتي استان همدان افزود: براي افزايش صادرات از گمرک استان همدان بايد همه تلاش ها به کار گرفته شود چرا که مي خواهيم تمام صادرات استان به صورت صد درصد از گمرک استان انجام شده و نبايد بهانه به دست صادر کنندگان داد.

وي اضافه کرد: البته بدون در نظر گرفتن استانداردها نبايد اجازه صادرات به محصولات داده شود چون در کشور مقصد با چنين محصولاتي برخورد شده و مي تواند بازار را از دست ما بگيرد.

وي با بيان اينکه صادرات کالا از گمرک استان بايد به گونه اي انجام شود که انصراف و معطلي وجود نداشته باشد تصريح کرد: پذيرفتني نيست که 80 درصد صادرات استان از گمرک ساير استان ها انجام شود.

نيکبخت افزود: گمرک استان همدان هم اکنون تمام شرايط يک گمرک مطلوب را داشته و براي توسعه فعاليت آن بايد صادر کنندگان استان شناسايي و همه مشوق هاي در نظر گرفته شده توسط دولت به اين افراد ارائه شود.

وي با بيان اينکه دولت براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي ارزش زيادي براي صادرات قائل است عنوان کرد: استان همدان در کشاورزي ، صنايع دستي و پاره اي محصولات صنعتي در صادرات حرف براي گفتن دارد.

استاندار همدان صادرات را از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد و افزود: اگر واحد توليدي فعال شده يا واحد جديدي ايجاد مي شود بايد بازاري براي فروش محصول خود داشته باشد در غير اينصورت با مشکل مواجه خواهد شد.

وي تصريح کرد: خدمات ارائه شده در گمرک همدان بايد بهترين باشد تا بتوان از اين طريق عدد صادرات استان را به رقم بارزي رساند و ديگر صادر کنندگان تمايل به استفاده از گمرک ساير استان ها نداشته باشند.

وي ادامه داد: بانک توسعه صادرات هنوز عنوان خود به عنوان پدر مالي صادرات را در همدان نشان نداده است و هر بانک، اداره مالياتي، تامين اجتماعي و يا گمرکي که خود را متولي صادرات نبينند و همراه صادر کننده نباشند در استان همدان جايي نخواهند داشت.

وي بيان کرد: در قانون آمده است که صادرات معاف از ماليات است پس ديگر نبايد از صادر کننده گله اي در اين باره ديده شود، البته صادر کننده بايد مطالبات دولت را پرداخت کند اما اگر در استان در بخشي در حق صادر کننده اجحاف شد بگوييد تا برخورد کنم.

نيکبخت افزود: آمار صادرات در پايان سال براي ما بسيار مهم است پس بايد اين صادرات افزايش پيدا کند چرا که اگر صادر کننده هاي ما راضي باشند همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت پس نبايد در برابر فعاليت اين افراد بهانه تراشي شود.

وي اضافه کرد: 40 ميليون دلار صادرات براي سه ماهه بخش کشاورزي استان بسيار کم است و اين نشان مي دهد که ما با دغدغه وارد حوزه صادرات نشده ايم و صادرات را يک کار عادي ديده ايم.

وي عنوان کرد: پس از برجام ارتباط بانک توسعه صادرات با 45 بانک خارجي باز شده است پس بايد از اين فرصت بهره لازم را برد.

وي اضافه کرد: براي فاصله گرفتن از فروش نفت و اجتناب از استفاده از نفت براي مسائل جاري بايد به صادرات پناه ببريم و شکي نيست که براي تحقق اين هدف بايد صادرات بايد تقويت شود و براي عملي شدن آن بايد تمام دغدغه خود را روي صادرات معطوف کنيم.

وي با بيان اينکه جشن لالجين مرداد ماه برگزار خواهد شد عنوان کرد: محصولات چيني موجود در شهر لالجين بايد جاي خود را به محصولات توليد داخل بدهد و از اين پس فروش محصولات چيني در کنار توليدات اين شهر ممنوع خواهد بود و در صورت تمايل فروشنده ها مي توانند اين محصولات خارجي را در مغازه هاي جداگانه از محصولات توليد داخل به فروش برسانند.

وي عنوان کرد: نبايد فرصت جهاني شدن لالجين را با چنين اقداماتي از بين برد چرا که اين شهر از اين پس مدام مورد نظارت داوران بين المللي قرار خواهد گرفت.

از ابتداي سالجاري تاکنون 145.776 ميليون دلار کالا از همدان صادرشده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان