اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1395 - 9:09   |   کد مطلب: 19953
ارتش سوریه موفق شد افراد مسلح در محله‌های شرقی حلب را بار دیگر در پی شکسته سدن محاصره قبلی توسط جیش الفتح و گروه‌های هم‌پیمان داعش محاصره کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، ارتش سوریه با بازپس‌گیری دانشکده‌های نظامی که عصر یکشنبه در محور الراموسه در جبهه جنوبی حلب صورت گرفت مجددا محله‌های شرقی حلب را تحت محاصره قرار داد.

یک مقام نظامی سوریه به روسیا الیوم گفت:‌ یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های هم‌پیمان موفق شدند بر دانشکده هوایی فنی و دو دانشکده تسلیحات و توپخانه در منطقه الراموسه در پی درگیری‌های شدید با افراد مسلح تسلط یابند.

این مقام نظامی افزود:‌ تسلط بر دانشکده‌های نظامی تمامی مسیرهای رفت و آمد و خطوط امدادرسانی تروریست‌ها را از حومه جنوبی حلب به سمت الراموسه و محله‌های شرقی حلب می‌بندد و گروه‌های تروریستی را در الراموسه با این محله‌ها جدا می‌کند.

خبرنگار سانا گزارش داد که در پی این پیروزی ارتش سوریه اختلافات و اتهاماتی درباره خیانت و ترس بین گروه‌های ترویستی شکست خورده در جبهه جنوب حلی به ویژه بین گروه‌های جیش الفتح ، جیش المجاهدین و جیش الحر رد و بدل شده و بسیاری سلاح‌های خود را جا گذاشته و فرار کرده‌اند.

در این راستا شبکه الجزیره گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه توانستند مناطقی را که یک ماه پیش نیروهای شورشی مسلح در جنوب غرب حلب از آنها گرفته بودند، پس بگیرند.

به این ترتیب نیروهای نظام سوریه توانستند مسیر بین محله‌های حل و حومه غربی و جنوبی آن را ببندند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند نیروهای سوری عملیات نظامی‌شان را به سمت کارخانه‌های چرم سازی در منطقه الراموسه در جنوب و مدرسه الحکمه و روستاهای جنوب غربی ادامه دهند تا دروازه جنوب حلب را امن سازند و به جای جاده کاستیلو موقتا از آن استفاده کنند.

همچنین در دستاوردی دیگر یگان‌های ارتش سوریه مستقر در اطراف حوزه نفتی الشاعر توانستند حملات متعدد داعش به گردانی در نزدیکی این حوزه نفتی را ناکام بگذارند که در هشت کیلومتری فرودگاه نظامی التیفور در شرق شهر حمص واقع است.

 انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان