اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. شهريور 1395 - 10:04   |   کد مطلب: 20199
قائم مقام مدير اجراي سرشماري استان همدان :
سرشماری عمومی نفوس مسکن در همدان از 3 مهر آغاز می گردد
سرشماري عمومي نفوس و مسکن از 3 تا 24 مهرماه بصورت اينترنتي و بعد از آن بصورت مراجعه حضوري انجام مي شود که انتظار داريم مردم در اين طرح مشارکت لازم را داشته باشند.

به گزارش صبح الوند، معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي استان همدان در جمع دهياران بخش مرکزي همدان گفت: سرشماري اينترنتي از 3 تا 24 مهرماه انجام مي شود که انتظار داريم مردم در اين طرح مشارکت لازم را داشته باشند.

نادرفشاري با اشاره به انجام اينترنتي سرشماري نفوس و مسکن براي اولين بار در کشور اظهار کرد: خانوارها با مراجعه به سامانه آمار اطلاعات خود را درج و کد پيگيري دريافت مي کنند تا هنگام مراجعه مامور سرشماري صرفا کد پيگيري ثبت اطلاعات اينترنتي را به وي تحويل دهند.

وي افزود : همچنين در اين دوره از سرشماري با حذف فرمهاي کاغذي ، ماموران سرشماري با تبلت به درب خانه ها مراجعه و اطلاعات را مستقيم وارد تبلت مي کنند.

قائم مقام مدير اجراي سرشماري استان همدان افزود: اگر خانواده اي از طريق اينترنت اطلاعات خواسته شده را ثبت نکرده باشد در زمان مراجعه مامور سرشماري به درب منزل 70 سوال پرسيده و اطلاعات لازم اخذ مي شود.

افشاري با بيان اينکه ثبت نام اينترنتي سرشماري به شدت هزينه ها را پايين مي اورد، ادامه داد: در سرشماري سال 90 بين دو تا سه هزار و 500 نفر نيرو کار سرشماري را در استان انجام مي دادند اما امسال تعداد ماموران اصلي سرشماري به همراه ذخيره ها به 600 نفر رسيده است.

وي با اشاره به اينکه وقتي تعداد مامور سرشماري کم مي شود، مزيت هايي دارد که مي توانيم در جذب آنها بهتر عمل کنيم، بيان کرد: مي توان از افراد خبره تر استفاده کرد، آموزش ها بهتر مي شود و مي توان امکانات بهتري در اختيار ماموران سرشماري قرار داد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي استان همدان با بيان اينکه سرشماري نفوس و مسکن امسال با سال 90 تفاوت هايي دارد ادامه داد: در سرشماري گذشته هر مامور به حدود 400 خانوار طي 20 روز مراجعه مي کرد و سرشماري را انجام مي داد ولي امسال با توجه به سرشماري اينترنتي هر مامور بايد به هزار و 200 تا  هزار و 300 خانوار مراجعه کند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد حداقل 40 درصد اطلاعات سرشماري به صورت مشارکت خانواره ها در تکميل فرم ها به صورت اينترنتي را داشته باشيم، افزود: بايد در زمينه ثبت نام اينترنتي و تکميل فرم ها تبليغات مفصل و قوي داشته باشيم.

بخشدار مرکزي همدان نيز گفت : دهيارها بايد با اطلاع رساني خود اقدامات لازم را براي اجراي صحيح و به موقع سرشماري فراهم کنند .

حميد عبدلي با بيان اينکه بايد بستر ثبت نام اينترنتي روستاييان در مرحله اول سرشماري در روستا فراهم شود تاکيد کرد : دهيارها ضمن تعامل کاري با مامورين سرشماري زمان حضور آنها در روستا را به اطلاع روستائيان برسانند.

وي با اشاره به لزوم اخذ اطلاعات دقيق از طريق سزشماري براي برنامه ريزي مطلوبتر يادآورشد : تعدادي از روستاهاي بخش مرکزي در دور قبلي سرشماري خالي از سکنه اعلام شده که اکنون داراي سکنه است و بايد مورد ملاحظه قرار گيرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان