اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مهر 1395 - 12:15   |   کد مطلب: 20420
یکی از مراجع تقلید گفت: تفکر سازش با قرآن و آموزه‌های دینی و سیره پیامبر(ص) مطابقت ندارد و این تفکر نظام اسلامی را تهدید می‌کند و باید مراقب این افکار بود.

به گزارش صبح الوند  به نقل از میزان، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آغاز ایام محرم از هفته آینده اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مبلغان در این فرصت ارزشمند تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه ایام محرم فرصتی برای تبیین ماهیت انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را عزتمند کرد و موجب خواری مستکبران جهان شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت تبلیغ، لزوم توجه طلاب به این مساله را یادآور شد و افزود: در شرایط فعلی طلاب باید اهمیت ویژه‌ای برای تبلیغ قائل بوده و به بهانه‌های مختلف از این وظیفه شانه خالی نکنند.

وی با اشاره به رسالت‌های طلاب و حوزویان خاطرنشان کرد: براساس آیه نفر طلاب پس از تحصیل علوم دینی باید در مناطق مختلف حضور پیدا کنند و وظایف خود را انجام دهند و تنها در قم متمرکز نباشند.

آیت‌الله نوری همدانی ارائه مطالب مستند و محکم در سخنرانی‌ها را امری ضروری عنوان و تصریح کرد: مبلغان، سخنرانان و مداحان در برنامه‌های مختلف خود در این ایام استناد به مطالب محکم و مستند را در دستور کار قرار دهند.

وی ضمن نقد تفکر برخی در کشور در خصوص سازش با دنیا خاطرنشان کرد: تفکر سازش نظام اسلامی را تهدید می‌کند و باید مراقب این افکار بود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تفکر سازش با قرآن و آموزه‌های دینی مطابقت ندارد، اظهار کرد: سیره پیامبر اسلام(ص) نیز با تفکر سازش در تضاد است.

وی با اشاره به تلاش مکرر دشمنان برای براندازی نظام اسلامی خاطرنشان کرد: سازش با این افراد که هر روز توطئه‌ای جدید را علیه نظام اسلامی به راه می‌اندازند چه معنایی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ارتباط با دنیا باید در چارچوب موازین اسلامی و منافع مردم صورت گیرد، گفت: در این زمینه مراقبت‌های لازم باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اقداماتی که سبب وهن دین و مذهب می‌شود تاکید کرد و افزود: رفتارها در عزاداری‌های این ایام باید مراقبت شود؛ یکی از رفتارهایی که موجب وهن عزاداری امام حسین(ع) و دین می‌شود قمه زنی بوده و این کار حرام است و باید از آن پرهیز کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت پرهیز از اقدامات تفرقه‌افکنانه در عزاداری‌ها خاطرنشان کرد: امروز وحدت مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی است و باید از هر عمل اختلاف افکنانه بین شیعه و سنی اجتناب کرد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر دقت در گفتار و رفتار در عزاداری‌ها گفت: توهین به صحابه پیامبر(ص)، مقدسات دیگر مذاهب و بزرگان اهل سنت حرام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان