اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 8:24   |   کد مطلب: 22158
صبح دیروز دو قطار در ایستگاه هفت خوان دامغان-سمنان با هم برخورد کردند که این حادثه تلفات سنگینی برجای گذاشت.

به گزارش صبح الوند،  صبح امروز دو قطار در ایستگاه هفت خوان دامغان-سمنان با هم برخورد کردند که این حادثه تلفات سنگینی برجای گذاشت.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده تعداد جانباختگان این حادثه تاکنون به ۷۶ نفر رسیده همچنین این حادثه۸۷ نفر مصدوم شده اند که به بیمارستانهای سمنان و دامغان منتقل شده‌اند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران: وزارت راه و شهرسازی مسئول این حادثه است

حسین نیازآذری عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو  با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حادثه برخورد دوقطار مسافربری در سمنان اظهار داشت: پس از بازگشایی مجلس این موضوع در کمیسیون بررسی می‌شود و جزئیات آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی مسئول این حادثه است وزیر راه باید ابعاد این حادثه را بررسی و پیگیری کند و مطمئنا این انتظار می‌رود که وزیر به دولت و مجلس گزارش دهد و تلاش کند که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد مجلس با وزیر راه و شهرسازی گفت: این موضوع بایستی بررسی شود و پس از بازگشایی مجلس ما مدیر عامل شرکت راه اهن و وزیر راه به کمیسیون دعوت می‌کنیم و از آن‌ها توضیح می‌خواهیم؛ مطمئنا مجلس نقش نظارتی خود را در این زمینه اعمال می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران: این حادثه جای تاسف و تعجب دارد/ مسئولانی که احتمالا مقصر بوده‌اند مورد بازخواست قرار می‌گیرند

شادمهر کاظم زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حادثه برخورد دوقطار مسافربری در سمنان  اظهار داشت: مسیرهای ریلی ما از ایمن‌ترین مسیرهای ارتباطی در کشور بوده و با توجه به میزان مسیرهای ریلی نسبت به مساحت کشور اینگونه به نظر می‌رسد که نباید خیلی شاهد سانحه ریلی باشیم.

وی افزود: مسیر مشهد یک مسیر کنترل شده است و این اتقاث هم جای تاسف دارد و هم جای تعجب.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید نارسایی‌های باعث به وجود آمدن این موضوع شده‌اند بررسی شوند ادامه داد: ما در حوادث جاده‌ای تلفات زیادی داریم و این موضوع نباید دامن‌گیر مسیرهای ارتباطی ریلی ما شود چرا که به نسبت مساحت کل کشور راه آهن زیادی نداریم.

کاظم زاده گفت: باید بررسی کاملی در این زمینه انجام شود و هر مقام و مسئولی که در این زمینه مسئولیت داشته و احتمالا کوتاهی کرده است باید از مردم عذرخواهی کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس اقدام به "سوال یا استیضاح وزیر راه خواهد کرد؟" عنوان کرد: مجلس با جدیت این موضوع را بررسی می‌کند و پس از آنکه همه چارچوب‌ها و علت حادثه مشخص شد، مسئولانی که احتمالا مقصر بوده‌اند مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون عمران: امیدواریم که کوتاهی صورت گرفته مربوط به عوامل مدیریتی نباشد

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و خانواده‌های جانباختگان حادثه برخورد دوقطار مسافربری در سمنان اظهارداشت:  مدیران راه آهن کشور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار و سایر مسئولان در صحنه حادثه حضور دارند و این موضوع از لحاظ فنی در حال بررسی است.

وی افزود: عامل و یا عواملی که منجر به این موضوع شده باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و امیدواریم که کوتاهی صورت گرفته مربوط به عوامل مدیریتی نباشد.

سخنگوی کمیسیون عمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " آیا وزیر راه باید در پی این حادثه استعفا خود را اعلام کند؟" گفت: اگر کوتاهی صورت گرفته باشد شخص وزیر باید تصمیم بگیرد و مسائلی مانند سوال یا استیضاح مربوط به بعد از بررسی عامل یا عوامل حادثه است.

 

وزیر راه و رئیس راه آهن کل کشور راهی مجلس می شوند

سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حادثه برخورد دوقطار مسافربری در سمنان و احتمال استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا علل حادثه مشخص نشود نمی‌توان راجع به این مسائل اظهارنظر کرد، اگر وزیر عذرخواهی کند جای دوری نمی‌رود ولی راجع به سایر مسائل فعلا نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی در خصوص دعوت از وزیر راه و رئیس راه آهن کل کشور به کمیسیون جهت ارائه توضیحات گفت: حتما این کار انجام می‌شود و احتمال دارد یک هیئت ویژه از طرف مجلس مامور بررسی این حادثه شده و به محل حادثه اعزام شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان