اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1395 - 8:25   |   کد مطلب: 22806
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص خطاهای دستگاه ATC در راه اهن، بیان کرد: از شش ماهه اول سال تا کنون بیش از 4000 خطا از دستگاه ATC در گزارش ها ثبت شده است.

به گزارش صبح الوند، مد علیرضا‌بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی به علت حادثه قطار تبریز مشهد و مقصر اصلی این حادثه ، گفت: در حادثه ای که اتفاق افتاده است اگر بخواهیم مقصر اصلی این حادثه را تنها محدود به دستگاه اپراتور و لوکوموتیو ران کنیم، در واقع یک قضاوت ظالمانه ای است.

 

وی در خصوص مقصر اصلی این حادثه بیان کرد: فقدان مدیریت ، فقدان سازماندهی نبود آموزش ، نبود یک سیستم و نبود صداقت از جانب شرکت راه اهن است،  و اگر نخواهیم این حادثه مجددا در کشور رخ ندهد باید کالبد شکافی جدی روی این موضوع صورت پذیرد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین در ادامه در خصوص دستگاه ATC نیز عنوان کرد: دستگاهی که در گذشته آقای آخوندی بسیار از آن تعریف کرده و از امتیازات و مزایای آن گفته بود؛ به سبب ناکارامدی که داشت همانند چوپان دروغگویی شده بود که کارمندان راه آهن و اپراتور ها دیگر به این دستگاه اطمینان نداشتند و به آن اعتنایی نمی کردند؛ آقای آخوندی گزارشی را که در برابر مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه ATC  ارائه کرده بود گزارش کاملا غلط و اشتباهی بوده است.

 

علیرضا بیگی ادامه داد: این بار هم که بر خلاف گذشته دستگاه ATC درست عمل کرده بود ولی کارمندان و اپراتورها به آن بی اعتنا شده بودند، و اپراتور مجوز خروج از سیستم و استفاده دستی از قطار را صادر کرده و این ضایعه رخ داده است، نبود سازماندهی و سیستم درست که یک اپراتور سر خود بتواند سیستم را از کار بیاندازد و دستور دهد منجر به وقوع چنین حادثه شده است.

 

وی همچنین در خصوص استعفا مدیر عامل راه آهن نیز گفت: باید مدیر عامل راه آهن مسئولیت این حادثه را بر عهده می گرفت ولی شاهد این بودیم که برای فرار از پاسخ گویی به مردم استعفا داد و به ناحق وزارت راه و شهر سازی از او به عنوان قهرمان تجلیل کرد که او باید برکنار می شد، مدیر عامل راهن باید پاسخ گوی این حادثه بود ولی دیدم که چنین کاری صورت نگرفت.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس در خصوص خطاهای دستگاه ATC در راه اهن،  بیان کرد: از شش ماهه اول سال تا کنون بیش از 4000 خطا از دستگاه ATC  در گزارش ها ثبت شده است و به طبع آن نیز موارد خروج از سیستم و عمل کردن به طور دستی برای هدایت قطارها نیز در گزارش ها ثبت شده است که هر کدام از این خطا ها می توانست منجر به وقوع حادثه در کشور شود که با همکاری کارگران زحمت کش و لوکوموتیو رانان ما توانستند خلاء های این سیستم را پوشش دهند ولی این ها باعث نمی شود که پیگیری ها را و بازخواست های خود را ادامه ندهیم.

 

علیرضا بیگی همچنین در خصوص نبود امکانات در قطار برای نجات جان مردم خاطر نشان کرد: در حادثه ای که اتفاق افتاد متاسفانه در قطار حادثه دیده چکش برای شکستن شیشه های قطار در اختیار مسافران قرار نداشت و به همین جهت مسافران در قطار ماندند و راه خروجی برای نجات جان خود نیافتند.

 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق آخرین گزارشاتی که به دست ما رسیده است تعداد امضا کنندگان طرح استیضاح آقای آخوندی در مجلس افزایش یافته و بسیاری از نمایندگان فارغ از گرایش های سیاسی خواستار استیضاح وزیر راه و شهر سازی هستند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: برخی از نمایندگان به دلیل تعلق خاطر و گرایش سیاسی که دارند طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا نکرده اند؛ اما این استیضاح آقای آخوندی موضوعی سیاسی نیست که برخی از نمایندگان از امضاء آن خودداری می کنند، باید نمایندگان با دید روشن تر و باز تری به موضوع بپردازند و گرایش های سیاسی را کنار بگذارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان