اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 9:04   |   کد مطلب: 22159
بارش نخستین برف پاییزی، اسکان اضطراری زائران اربعین ، برگزاری آیین بزرگداشت بانوی انقلابی 'مرضیه حدیدچی' (دباغ)، همایش بزرگ جهاد کبیر از مهمترین رویدادهای خبری همدان در هفته گذشته است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا ، 

سقوط پاراگلایدر در همدان جان 2 برادر را گرفت
رئیس کمیته ورزش های هوایی استان همدان گفت: بر اثر سقوط یک پاراگلایدر در تویسرکان خلبان و کمکی آن جان خود را از دست دادند.
محمود حمزه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سانحه روز گذشته (شنبه) در سایت پروازی شهرستانه واقع در تویسرکان رخ داده است.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: تغییر در شرایط جوی و پرواز در ارتفاع پایین مهمترین عامل سقوط این پاراگلایدر بوده است.
وی بیان کرد: بر اثر سقوط پاراگلایدر 2 برادر 27 و 34 ساله که هر یک از آنها سابقه بیش از پنج سال پرواز داشتند جان خود را از دست دادند.
*** 2 خواهر خردسال در همدان بر اثر سقوط در چاه جان باختند
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: 2 دختر خردسال حدود 2 و هشت ساله به علت سقوط در چاه در منطقه حصارحاج شمسعلی شهر همدان جان خود را از دست دادند.
محمدرضا بیاناتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شواهد و اظهارات گویای این است که 2خواهر هنگام بازی در داخل حیاط منزل مسکونی به داخل چاه سقوط کرده و به علت غیبت طولانی مدت آنها خانواده نگران شده و متوجه سقوط آنها در داخل چاه می شوند.
وی اضافه کرد: ساعت 17 و هشت دقیقه روز گذشته (یکشنبه) گزارش سقوط این 2 خواهر به داخل چاه به آتش نشانی اطلاع رسانی می شود.
*** خودروی زائران کربلا در کبودراهنگ آتش گرفت
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد خودروی سواری زائران کربلا با ترانس برق در حاشیه جاده محور کبودراهنگ، این خودرو آتش گرفت.
سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک دستگاه خودروی پژو پارس با سه سرنشین ساکن تبریز شامگاه یکشنبه در جاده کبودراهنگ - زنجان در حال تردد بودند که به علت خواب آلودگی راننده، خودرو از مسیر اصلی خارج و به تراس برق برخورد می کند.
وی اضافه کرد: شدت سانحه منجر به ایجاد جرقه و بروز آتش شده به گونه ای که به علت ذوب شدن پلاک خودرو عوامل پلیس در تشخیص هویت آن با مشکل مواجه شدند.
*** درخواست استاندار همدان از محضر رهبر انقلاب: نیازمند خدمات آیت الله محمدی امام جمعه همدان هستیم
استاندار همدان گفت: از رهبر معظم انقلاب ملتمسانه درخواست دارم و حتی نامه ای در حال تهیه است تا خدمت مقام معظم رهبری برسیم و از ایشان ملتمسانه بخواهیم خدمات آیت الله محمدی ادامه داشته باشد.
محمد ناصر نیکبخت روز دوشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: شایع شده که آیت الله محمدی امام جمعه همدان استعفا کرده اند، اما استعفایی در کار نبوده است.
استاندار همدان تصریح کرد: آرامش کنونی استان همدان و امیدواری مردم به نظام و انقلاب و وحدتی که در استان هست، علاوه بر تاثیر سازنده انقلاب ، مرهون نقش سازنده نماینده ولی فقیه در استان است.
*** برف پاییزی همدان را سفید پوش کرد
بارش خفیف و پراکنده برف در دومین روز از آذر ماه، نقاط مختلف استان همدان را سفیدپوش کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: آسمان استان همدان در 24 ساعت آینده نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده برف و در برخی نقاط وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت تا سه روز آینده ادامه دارد.
نادر پیرتاج افزود: در سه روز آینده از دمای هوا کاسته می شود و ممکن است حداقل دما در برخی نقاط همدان به حدود 15 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: از بعدازظهر روز جمعه روند کاهشی دما متوقف می شود و دمای هوا افزایش می یابد.
*** اسکان اضطراری بیش از پنج هزار زائر اربعین حسینی در همدان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: پنج هزار و 27 زائر اربعین حسینی شب گذشته در پایگاه های امداد جاده ای ، مساجد و موکب های این استان اسکان داده شدند.
بهروز کارخانه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شهرستان همدان و بهار بیشترین میزان اسکان مسافران را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: یک هزار و 732 نفر در گردنه اسدآباد شامل پایگاه امداد جاده ای و یک مسجد واقع در این گردنه شب گذشته اسکان اضطراری شدند.
*** دبیرفدراسیون بوکس: دربازیهای آسیایی جاکارتا زنگ تفریح کشورها نمی شویم
دبیرفدراسیون بوکس کشور گفت: نمی خواهیم در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی زنگ تفریح تلقی شویم.
علی دانشمند فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور قدرتمند در بازی های آسیایی هدف کوتاه مدت فدراسیون بوکس است و می خواهیم تیمی در خور توجه به این رقابت ها اعزام کنیم.
وی تصریح کرد: در بازی های آسیایی شاید نتوانیم مقام تیمی کسب کنیم اما هرگز زنگ تفریح سایر کشورها نخواهیم شد.
وی بیان کرد: بوکس آسیا به معنای بوکس ابرقدرت جهان با حضور کشورهای مدعی جهان نظیر قزاقستان و ازبکستان است و این حضور را نه تنها مانع نمی دانیم بلکه فرصتی برای رویارویی با بهترین های جهان می دانیم.
*** تداوم سرمای هوا/دمای همدان به 16 درجه زیر صفر رسید
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا در 24 ساعت گذشته در همدان به 16 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سرمای هوا تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد پیش بینی کرد: دمای هوا در روز پنجشنبه نیز 16 درجه سانتیگراد زیر صفر و در روز جمعه 12 درجه سانتیگراد زیر صفر باشد.
وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان همدان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود و از روز شنبه هفته آینده به تدریج بر دمای هوا افزوده و از میزان سرمای هوا کاسته می شود.
*** مردم همدان در خدمت به زائران اربعین حسینی سربلند بیرون آمدند
استاندار همدان گفت: مردم این استان از امتحان ارزشمند خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) ، سربلند بیرون آمدند.
به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت پس از حضور در چند ایستگاه صلواتی همدان افزود: مردم، خود جوش و با عشق و علاقه برای خدمت به زائران حضرت اباعبدالله حسین (ع)، بسیار شایسته، وارد عمل شدند.
وی اضافه کرد: با همت مردم استان 38 ایستگاه صلواتی شامل هشت ایستگاه در خاک عراق و 30 ایستگاه در این استان برپا شد که از این تعداد 17 ایستگاه هر سه وعده نذری توزیع می کنند.
استاندار همدان گفت: در برخی ایستگاه های خدماتی استان روزانه 23 هزار پرس غذا و در عراق روزانه 90 هزار پرس غذا توزیع شده است.
*** قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:صدای نماز در کشور طنین انداز شده است
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به احیای نماز گفت: اجلاسیه های نماز در سطح شهرستانها در دستور کار قرار گرفته و به این وسیله صدای نماز در تمام نقاط کشور طنین انداز شده است.
به گزارش ایرنا محمود مظفر روز چهارشنبه در اجلاس نماز در اسدآباد، افزود: اجلاس های نماز با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت نماز در هر منطقه برگزار می شود.
وی گفت: از دو سال گذشته برگزاری اجلاس در رده های استانی و شهرستانی مورد توجه قرار گرفته است.
مظفر تأثیر مستقیم نماز بر روند موفقیت زندگی و اجتماعی انسان را از آثار مثبت برپایی نماز دانست و افزود: هر کسی در هر مجموعه ای که زندگی و کار می کند وظیفه دارد نماز را تقویت و اصلاح کند.
*** مراسم بزرگداشت مرحومه حدیدچی در همدان برگزار شد
آیین بزرگداشت بانوی انقلابی 'مرضیه حدیدچی' (دباغ) روز پنجشنبه با حضور امام جمعه و استاندار همدان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی در مسجد مهدیه شهر همدان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در این آیین گفت: مرحومه حدیدچی انسانی بیدار، انقلابی، وظیفه شناس، مبارز، شجاع و بسیجی از تبار زنان بود.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: این بانوی مبارز در جریان قبل از انقلاب راه و مسیر حق را برگزید و با تمام وجود در برابر جبهه باطل ایستاد.
وی بیان کرد: این شخصیت انقلابی در سیره و روش بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب (س) را الگو و اسوه خود قرار داده است.
*** 2هزار 516 مسافر در پایگاه های امداد جاده ای همدان اسکان یافتند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: 2هزار و 516 مسافر شب گذشته در پایگاه های امداد جاده ای این استان اسکان داده شدند.
بهروز کارخانه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پایگاه های امداد جاده ای این استان شب گذشته به علت برودت هوا میزبان شمار زیادی از مسافران و زائران حسینی بود.
وی اضافه کرد: از 20 آبان ماه سال جاری با آغاز عزیمت زائران به سمت کربلای معلی تاکنون حدود 15 هزار زائر در این استان اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: عوامل هلال احمر علاوه بر اسکان مسافران به سه مورد سانحه رانندگی با 9 مصدوم امداد رسانی کردند.
کارخانه ای گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر در این مدت زمان به مصدومان بیش از 25 سانحه رانندگی امدادرسانی کردند.
*** انفجار خودروی زائران کربلا در آزاد راه همدان - ساوه
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: یک دستگاه خودروی زائران اربعین حسینی پس از واژگونی در آزاد راه همدان ساوه به علت نشت بنزین منفجر شده و در آتش سوخت.
سرهنگ رضا عزیزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک دستگاه خودروی سواری حامل زائران کربلا با پنج سرنشین در آزاد راه همدان - ساوه بعد از پل جهان آباد در حال تردد بود که بامداد امروز دچار سانحه می شود.
وی اضافه کرد: خستگی و خواب آلودگی راننده خودروی سواری منجر به واژگونی این وسیله نقلیه شده که در این سانحه یک نفر مصدوم می شود.
وی بیان کرد: پس از واژگونی وسیله نقلیه سرنشینان آن از خودرو خارج شدند ولی به علت نشت بنزین این خودرو منفجر و دچار آتش سوزی می شود.
*** نمازگزاران همدانی برای تداوم خدمات آیت الله محمدی طومار امضا کردند
نمازگزاران همدانی پس از اقامه نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان با امضای طوماری، درخواست خود را درباره تداوم خدمات آیت الله محمدی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان اعلام کردند.
به گزارش ایرنا 2 طومار در محل برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان در بخش بانوان و آقایان نصب شده بود که نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه با امضای آن، درخواست خود را برای تداوم حضور آیت الله محمدی در همدان به پیشگاه رهبر معظم انقلاب ارسال کنند.
استاندار همدان نیز هفته گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اعلام کرد: از رهبر معظم انقلاب ملتمسانه درخواست دارم و حتی نامه ای در حال تهیه است تا خدمت مقام معظم رهبری برسیم و از ایشان ملتمسانه بخواهیم خدمات آیت الله محمدی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان