اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1395 - 20:04   |   کد مطلب: 22543
مسول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه آزاد همدان با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: مایه شرمساری است که رئیس جمهور قصد دارد شکست برجام را برگردن رهبر معظم انقلاب بیاندازند.

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرهاد حقی، مسول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه آزاد همدان، بیان داشت: رئیس جمهوری که نقض برجام را تضعیف می‌داند و سخن از ادامه‌ همکاری با سایر اعضاء 1+5 در چارچوب توافق هسته‌ای می‌دهد، همه چیز را باخته است و دیگر زیرپا گذاشتن تائید مشروط برجام و #مطالباتِ_مردم نیز برایش مهم نیست.

 

وی افزود: یک میکروفون بردارید و راهیِ خیابان‌ها شوید، از اقشار مختلف مردم سئوال کنید که چرا با 1+5 مذاکره کردیم و هدف از برجام چه بود؛ شک نکنید از اکثر قریب به اتفاقِ مخاطبان پاسخ رفع تحریم‌ها را خواهید شنید. کمتر کسی را می‌یابید که در جوابِ این استفسار شما بگوید برجام را امضاء کردیم تا از فرانسوی‌ها هواپیما بگیریم و میزبانِ کالاهای آلمان و ایتالیا باشیم.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دولت دموکرات آمریکا با تمدید تحریم‌هایی که طبق گفته‌ ظریف قرار بود تا پایانِ سال 2016 رفع شود، برجام را نقض کرد و چنان بدعهدی خود را نمایان ساخت که حتی دهان_حامیان داخلی برجام را هم پلمپ کرد. قرار بود به محضِ امضای برجام تحریم‌ها رفع شوند؛ لکن در طول یک سال اخیر تحریم‌های جدیدی وضع شد و محدودیت‌های قبلی نیز بر جایِ خود باقی ماند.

 

حقی گفت: حالا سینه‌‌چاکانِ برجام جز شرمندگی چیزی برای رو کردن ندارند و آن‌هایی که برجام را کارِ_خدا و نعمت_الهی می‌نامیدند سخت‌شان می‌آید از پایمال شدن این نعمت سخن بگویند و شکستِ برجام و ارمغانِ خسارت محض برای ایران را بپذیرند. 

 

این فعال دانشجویی گفت: برای یک رئیس‌جمهور که تا همین چند ماه قبل برجام را اصلی‌ترین دستاورد کابینه‌اش می‌نامید دشوار است به نقض آن اذعان نماید و برای همین هم اقدام آمریکا را تضعیف_برجام تلقی می‌کند و در دیدار با نماینده ویژه پوتین در خاورمیانه تاکید می‌کند: «برای پایداری برجام سایر اعضای گروه 1+5 باید به تعهدات خود عمل کنند»!

 

حقی ادامه داد: رویه‌ای که روحانی در پیش گرفته، مخاطره‌آمیز است و در اصطلاح عامیانه دولت می‌خواهد با وقت‌کُشی از بندِ انتقادات رهایی یابد و با دِل کندن از آمریکا، این‌بار نیز با سایر اعضای 1+5 سرِ صحبت را باز کند؛ اما آیا این سیاستِ دولت تدبیر و امید می‌تواند مصالحِ عمومی را تامین و مانع خدشه‌دار گشتن منافع ملی ایران شود؟

 

وی تصریح کرد: روحانی در بیان ساده‌تر می‌گوید تمدید تحریم‌‌ها و عدم انجام تعهدات آمریکایی‌ها دلیل نمی‌شود تا برجام را مورد نکوهش قرار دهم، پس به سراغِ کشورهایی مثل چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان می‌روم تا از آن‌ها انجام تعهدات را مطالبه نمایم اما آیا این امر با هدف_برجام سازگار است و به تائید مشروط برجام توسط رهبری خدشه‌ای وارد نمی‌کند؟!

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: سایر اعضاء 1+5 چه تعهداتی به ایران داده‌اند تا به آن‌ها نیز عمل نمایند؟ مگر همین فرانسه برای فروش هواپیماها منتظر چراغ سبز آمریکا نیست؟

 

حقی گفت: سرمایه‌گذاران آلمانی که به ایران می‌آیند چرا پس از امضای قرارداد نمی‌توانند به تعهدات‌شان جامه‌ عمل بپوشانند؟ آیا غیر از این است که آمریکا حتی به سایر اعضاء 1+5 اجازه‌ی همکاری با ایران را نمی‌دهد؟ رئیس دولت تدبیر و امید این‌ مسائل را بهتر از هر کس دیگری می‌داند؛ اما آنگونه که ظواهر نشان می‌دهد روحانی زیرِ حرف‌های انتخاباتیِ خود زده و این‌بار به جایِ آنکه با کدخدا صحبت کند، دنبال معاونان او رفته است.

 

وی افزود: آنچه که مسلم است روحانی دیگر در برابر دوربین‌ها نمی‌گوید: «ما دیوار تحریم‌ها را فرو ریختیم» و بدین طریق مطالبه‌ اصلی را از ذهن‌ها پاک می‌نماید و با گفتنِ جملاتی همچون برجام «بدعهدی آمریکا را به دنیا ثابت کرد» این امر را جایگزین دستاوردهای ماسبق می‌نماید لکن همگان بر این امر واقفند که ما برای اثبات بدعهدی آمریکا 2 سال اخبار وین و ژنو را دنبال نکردیم.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: حال که قرار نیست تحریم‌ها رفع شوند و گشایش اقتصادی رخ دهد، پس لزومی هم ندارد ایران بی‌آنکه کاسب شود و امتیازِ درشتی نصیبش گردد، درِ تاسیسات هسته‌ای را بسته نگه دارد و با عقب‌نشینی در برابر کردارهای آمریکایی، آنان را برای اعمال محدودیت‌های بیشتر و فشار بر کشورمان ترغیب کند.

 

حقی یادآور شد‌: این بود حاصل چندین ماه مذاکره؛ تقریبا_هیچ! جالب بود روز گذشته رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت که رهبری از جزئیات برجام باخبر بودند؛ این درحالی است که رهبر معظم انقلاب قبلا فرموده بودند که بنده در جزئیات کار دخالتی ندارم و نمی کنم و فقط در مسائل کلان و خطوط قرمز نظام به عنوان رهبری نظام ورود پیدا می کنم و دخالت می کنم..

 

وی گفت: واقعا مایه شرمساری است که رئیس جمهور قصد دارد شکست برجام را برگردن رهبر معظم انقلاب بیاندازند.

 انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان