اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1395 - 16:03   |   کد مطلب: 22962
مشاور رهبر معظم انقلاب در شورای عالي امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان از تکثیر تفکر انقلاب اسلامی هراس دارند اظهار کرد: یکی از ابعاد مقابله با تفکر انقلاب اسلامی ترویج اسلام هراسی است و هم اکنون اسلام آمریکایی را در پیش گرفتند ومی خواهند اسلام ناب محمدی را تحریف کنند.

به گزارش صبح الوند،سعید جلیلی در همایش جوانان انقلابی در دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه دشمنان انقلاب بعد از استفاده از سخت افزار  به فکر استفاده از نرم افزار در مقابله با جمهوری اسلامی ایران پرداختند اظهار کرد: آنها در سه بعد شروع به مقابله با انقلاب اسلامی ایران کردند  زیرا می دانستند که تفکر انقلاب اسلامی فقط مقاومت نمی کند بلکه  پیشرفت هم می کند و   یک تمدن جدید را نوید می دهد.

 

مشاور رهبر معظم انقلاب در شورای عالي امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان از تکثیر تفکر انقلاب اسلامی هراس دارند  اظهار کرد: یکی از ابعاد مقابله با تفکر انقلاب اسلامی ترویج اسلام هراسی است و هم اکنون اسلام آمریکایی را در پیش گرفتند و می خواهند اسلام ناب محمدی(ص) را تحریف کنند.

 

وی ادامه داد: بعد دوم ایران هراسی است  و درمنطقه جای دوست و دشمن را عوض کردند و بعد سوم را تحت عنوان انقلابی هراسی و ترساندن از افراد انقلابی شروع کرده اند.

 

کامیابی های امروز ما حاصل تفکر انقلابی است

جلیلی تاکید کرد: در بعضی مواقع برخی می خواهند بگویند خیلی از مشکلات ما از تفکرات انقلابی است که این صحیح نیست بلکه اگر کامیابی داشتیم از تفکر انقلابی است و  هرچقدر به عرصه عمل نزدیک شده این تفکر موفقیت آورده است.

 

وی اظهار کرد: دشمن میداند که تفکراسلامی  یک تفکر و بینشی است که می تواند جوانه بزند  و این جوانه ها متکی به خود هستند و رو پای خودش می ایستد و وابسته به اینها نیست .

 

مشاور رهبر معظم انقلاب در شورای عالي امنیت ملی تصریح کرد: حاصل تفکر انقلابی امنیتی ذاتی است که متکی به خودش است و  اجازه نمی دهد کسی برای او تعیین تکلیف کند.

 

وی خاطر نشان کرد:  ما نباید  اجازه  دهیم افرادی  این تفکر را به حاشیه ببرند و  در عمل به کسانی که ادعای کدخدایی دارند نشان دهیم و اجازه ندهیم از آن سر دنیا برای ماتصمیم بگیرند.

 

جلیلی  بابیان اینکه قدرت ملت  ایران سبب آوردن آمریکایی ها به میز مذاکره شد گفت: آمریکایی ها فقط بسنده به اعلام مواضع نکرده بودند و به ترور دانشمندان هسته ای ما هم می پرداختند که عزم ملت ایران آنان را از پای درآورد.

 

روابط خارجی باید با تدبیر باشد

مشاور رهبر معظم انقلاب در شورای عالي امنیت ملی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دشمنان به این معنا نیست که با هیچ کشوری تعامل نداشته باشیم گفت:  عرضه سیاست خارجه عرصه واقع بینی است و چند نکته در واقعیت سیاست خارجه وجود دارد که باید به آن توجه کنیم  و سیاست خارجی هر کشور اهدافی را دنبال می کند و روابط خارجی  به قیمت فقط روابط خارجی به دست نمی آید بلکه باید با تدبیر باشد.

 

وی  با اشاره به واقعیات سیاست های خارجی در برخی کشورهای غربی گفت: شما می بینید کشورهایی را که ادعای دموکراسی می کنند ولی از آن طرف با دیکتاتورها عکس می گیرند و آنان را  متحد خودشان میدانند.

 

جلیلی  با بیان اینکه سیاست خارجی هوشمند سیاستی است  که بفهمد در کجا سرمایه گذاری کند افزود: ما باید بتوانیم با استفاده از سیاست خارجی به اهداف موردنیاز  خودمان برسیم .

 

مشاور رهبر معظم انقلاب در شورای عالي امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاها باید دروس برجام خواهی تدریس شود بیان کرد: این سندی که  خیلی مسائل در آن مطرح شده است در دست ما است و باید در کنار آن  رفتار آمریکایی ها  را  قرار دهیم و در دانشگاه ها تدریس کنیم.

 

وی با اشاره به  اینکه  آمریکا در خصوص برجام دو نقض آشکار انجام داده است گفت: یکی از آنان را در بند26 است که بیان میکند  که ما بر مبنای این سند در بحث هسته ای از وضع هرگونه قانون یا تحریم جدید در موضوع هسته ای خودداری کرده ایم که در واقع چنین اتفاقی نیفتاد و این نقض صریح برجام است.

 

جلیلی در خصوص سئوال یکی از دانشجویان در خصوص اختلاس 3 هزار میلیاردی در زمان دولت قبل اظهار کرد: ما با هر تفکری هستیم بر این اعتقاد داریم که اگر جایی فسادی است  باید با آن برخورد کنیم، ما در شورای  امنیت ملی بازداشت و اعدام این فرد را در نظر گرفتیم که امیدواریم در خصوص 8 هزار میلیارد اکنون هم این کار را انجام دهند.

 

وی به بیان ترجمه کلمه ابجکتیو گارانتی از زبان نماینده انگلیس در دوران مذاکرات پرداخت و اظهار کرد: معنی این کلمه این است اگر هم بخواهی نتوانی به حال گذشته خود برگردی  یعنی اگر روی راکتور بتن بریزند دیگر  نتوانی به حالت قبل برگردانی.

 

مشاور رهبر معظم انقلاب در شورای عالي امنیت ملی  با انتقاد از عملکر دولت در خصوص غیرفعالسازی برخی دستاوردهای هسته ای ایران اظهار کرد: یک سری امتیازات را  دادید در راکتور اراک بتن ریختید و کلی مواد موردنیاز هسته ای را خارج کردید نتیحه چی شد  نتیجه آن شد که بگویید که 99 درصد به شما رای دهند، کدام تحریم برداشته شد؟

 

وی با اشاره به سخنان برخی که صادرات نفت را افتخار خود می دانند گفت: ما نفت صادر کردیم قرار نبود پول نفت در چاله بانک ها قرار بگیرد و نتوان از آن استفاده کرد و این افتخار است که هیچ شهروند ایرانی نمی تواند حساب دلاری داشته باشد؟

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان