اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. اسفند 1395 - 8:17   |   کد مطلب: 24096
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طی سال جاری قریب به 2 هزار هکتار از موقوفات فاقد سند مالکیت با پیگیری‌های اداره اوقاف، دارای سند شده‌اند که این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
2 هزار هکتار از موقوفات فاقد سند مالکیت در همدان دارای سند شدند

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 2 هزار و 600 موقوفه در سطح استان وجود دارد که 670 مورد از این موقوفات عمده است، اظهار کرد: بیشترین موقوفات استان متعلق به شهرستان‌های ملایر، همدان و کبودراهنگ و شهر لاله‌جین است.

وی جمع کل رقبات استان را 46 هزار مورد دانست و عنوان کرد: 30 هزار مورد از این رقبات در شهرستان ملایر قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه وجود قریب به 230 بقعه متبرکه در سطح استان، افزود: تمام اطلاعات و موارد اداری و مالی این بقاع متبرکه در سامانه بانک جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه توسط نهادهای نظارتی مورد رصد قرار می‌گیرد و شفاف‌سازی تمام ماموریت‌ها و فعالیت‌های اوقاف در سال‌های گذشته با بالاترین کیفیت ممکن شکل گرفته و امروز سازمان اوقاف از نهادهای پیشرو در این زمینه است.

کاروند تصریح کرد: طی سال جاری قریب به 2 هزار هکتار از موقوفات فاقد سند مالکیت با پیگیری‌های اداره اوقاف، دارای سند شده‌اند که این روند در سال آینده  نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی روحانیون و مبلغان فرهنگ‌سازی در حوزه ترویج وقف است، گفت: براساس احکام شرعی افراد مستقر در سطح موقوفات باید اقدام به پرداخت حقوق شرعی موقوفه کنند و تبلیغ فرهنگی وقف باید به صورت تکلیف محور انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه نباید این امر فقط در قالب دستورالعمل‌های سازمانی و اداری پیگیری شود و علمای دینی یکی از مهم‌ترین وظایف را در این راستا بر عهده دارند، افزود:‌ بیشترین نیات در سطح موقوفات استان در خصوص عزاداری امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه هم نیات بسیاری در حوزه دارو و درمان افراد نیازمند در استان همدان وجود داشته است، گفت: اکنون ایجاد وقف‌های جدید به خصوص در زمینه کمک به امر ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ نماز لازم است که در سطح استان ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان