اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. اسفند 1395 - 23:46   |   کد مطلب: 24396
رفتار آقای روحانی در آستانه مذاکرات حیاتی هسته ای و مصاحبه‌های مکرر او مبنی بر خالی بودن خزانه و اوضاع وخیم اقتصادی کشور، طرف مقابل را در مقام برتر مذاکره قرار داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مشرق، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداو سیما و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 با انتشار مطلبی با عنوان «راهبرد نادرست» در صفحه شخصی اش نوشت:

میلاد باسعادت ام ابیها،فاطمه زهرا(س) و روز مادر را تبریک می‌گویم.

شعار آقای روحانی سیاست خارجی و تکیه بر دیپلماسی و مشخصا تعامل با غرب بود و از این موضوع،هم در شعار انتخاباتی و هم هجمه علیه رقبای خود استفاده کرد. او همچنان سعی می‌کند از این مزیت استفاده کند. پیش بینی می شود که در روزهای منتهی به انتخابات،حجم برنامه‌های او در این حوزه فشرده تر شود.

رفتار آقای روحانی در آستانه مذاکرات حیاتی هسته ای و مصاحبه‌های مکرر او مبنی بر خالی بودن خزانه و اوضاع وخیم اقتصادی کشور، طرف مقابل را در مقام برتر مذاکره قرار داد .

به طوری که حتی توانمندی های دکتر ظریف و بنیه کارشناسی وزارت خارجه وهمچنین فرصت های تاریخی و بی بدیل بین المللی،با راهبری نادرست رییس جمهور به هدر رفت.

در اولویت‌های سیاست خارجی ،نقطه نظراتم را بیان خواهم کرد

مشخصا "اصلاح راهبرد تعامل جهانی" و استفاده از ناکامی های چهار سال گذشته محور این سیاست ها خواهد بود.

اولویت بخشی به تعامل پرحجم اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله مصادیق راهبرد جدید است.

ایران با داشتن ۱۵ همسایه مقام دوم را در این خصوص در میان سایر کشورهای جهان داراست. ۶ هزار کیلومتر مرز خشکی و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی موقعیت ویژه ای برای ایران است که باید با جدیت در خدمت اقتصاد کشور قرارگیرد.

یک تیم مجرب کارشناسی، حداقل ۲۰ مانع جدی برای تعامل اقتصادی با همسایگان برای من تهیه کرده که با تمرکز و عزم و انگیزه جدی، همه آنها قابل رفع و حل خواهند بود .

استانهای مرزی کشور ،به لحاظ تاریخی و قومیتی، قرابت زیادی با کشور همسایه خود دارند که در صورت از بین رفتن موانع موجود می‌توانند اقتصاد محلی را به صورت پایدار شکوفا سازند.

اعمال سیاست تمرکززدایی و اعطای اختیارات ویژه به استان‌های مرزی باید توسط وزارت کشور،خارجه و اقتصاد به طوری جدی پیگیری و نظارت شود.

باید مسئولان ناتوان محلی تغییر و نیروهای جوان،با انگیزه و آگاه به توانمندی های بی بدیل کشور و ظرفیت های فراوان منطقه ای و بین المللی جایگزین آنان شوند

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان