اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. فروردين 1396 - 9:40   |   کد مطلب: 24447
امامزاده محسن(ع) معروف به امامزاده کوه، یکی از زیباترین و مشهورترین امامزاده‌های همدان است که به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا و ییلاقی، مورد توجه مسافران و گردشگران است.

به گزارش صبح الوند،به نقل از مهر امامزاده محسن(ع) معروف به امامزاده کوه، یکی از زیباترین و مشهورترین امامزاده‌های همدان است که به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا و ییلاقی، مورد توجه مسافران و گردشگران است.

بقعه این امامزاده بر فراز تپه‌ای در دامنه شمالی کوهستان الوند و در انتهای دره سرسبز و مصفای برفین(وفرجین) قرار گرفته و به همین دلیل به امامزاده کوه نیز شهرت یافته است.

فاصله امامزاده کوه تا شهر همدان، نزدیک به ۱۵ کیلومتر است که مسیر آن از شهر مریانج و روستای سولان، توئین، موئین و وفرجین می‌گذرد.

دره امامزاده کوه یا دره ماوشان‌رود، یکی از دره‌های کوهستان الوند است که در شمال غربی الوند و در ۵ کیلومتری شهر همدان قرار داشته و امتداد آن شرقی-غربی است.

تاریخ ساخت بقعه بر اساس شناسنامه آن، قرن هفتم هجری است که به دوره ایلخانیان می‌رسد و به شماره ۸۲۴ در سال ۴۷ در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

اهالی از امامزاده محسن(ع) به امام حاجات یاد می‌کنند و به روایت یکی از تاریخ شناسان همدانی، وجود این بقعه متبرکه موجب مسلمان شدن تعداد زیادی از مردمان روستاهای اطراف شده است.

منطقه جغرافیایی امامزاده به لحاظ دارا بودن آب و هوای مطبوع و دره‌های باشکوه و خرم، سالانه پذیرای هزاران زائر از شهر همدان و دیگر شهرها است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان